Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
У 2019 році у Харкові під час ДТП загинув кур'єр Glovo. Батько і адвокати вимагають надати кур'єрам статус найманих працівників. Компанія, у свою чергу, подала у відповідь позов про захист честі і гідності через пост у Facebook
Фото: Glovo
Два роки тому кур'єр Glovo потрапив в аварію і у результаті помер у лікарні. Батько кур'єра разом з адвокатами звинувачують компанію у неналежному ставленні до співробітників — кур'єри не оформлені офіційно і не мають страховки. Вони вимагають від компанії надати кур'єрам статус найманих працівників, що забезпечує право на соціальний захист — забезпечити кур'єрів страховкою. У відповідь Glovo подала позов про захист честі і гідності. Служба доставки вимагає від юристів спростувати інформацію, викладену в одному з постів у соцмережі, а також відшкодувати заподіяну моральну шкоду у розмірі 150 000 грн.
Що відбулося?
Влітку 2019 року кур'єр Glovo потрапив в аварію у Харкові на перехресті проспекту Науки і вулиці Культури. Після події з батьком кур'єра зв'язалися представники компанії Glovo. Вони порадили чоловікові збирати довідки, пообіцявши пізніше компенсувати медичні витрати. Після смерті хлопця, у Glovo змінили свою позицію і запропонували відразу компенсувати збитки. Однак батько, Валентин Іванов, домагався від служби доставки іншого рішення. «Найбільш важливим змістом діалогу з компанією для нас була необхідність створення умов, при яких така трагедія більше не повториться», — розповідає батько хлопця у відео на своєму YouTube-каналі.
Коли Іванову в компанії відповіли, що кур'єри не є співробітниками компанії, а лише "користувачами платформи", він звернувся до суду. Його інтереси представляли юристи з об'єднання "Донець і партнери". У травні нинішнього року на сторінці організації з'явився пост, у якому адвокати шукали свідків, які можуть розповiсти про роботу сервicу Glovo. Саму компанію звинуватили у ставленні до людей "як до ресурсу", а у своєму пості Артем Донець назвав її "доставкою смерті". //Оновлено. У компанії Glovo уточнили, що з 1 вересня 2019 року всі кур'єри застраховані від нещасних випадків і травм, які можуть виникнути при здійсненні поставок замовлень"//.
Адвокат направив звернення в обласне управління Держпраці, однак там відповіли, що компанія не відповідає на їх запит, тому що перевіряючі нічого не можуть зробити. Розгляд по даному факту йде у Київському райсуді Харкова.
Паралельно у Дзержинському суді розглядають справу про смертельне ДТП. Через відсутність офіційного оформлення компанію Glovo не можуть залучити до нього у якості третьої особи. Це стало причиною пошуку свідків у соцмережах про роботу сервісу.
Що кажуть у компанії?
У коментарі Retailers компанія відзначила, що позов подано у зв’язку з поширенням адвокатом та його адвокатським об’єднанням у соціальній мережі Facebook недостовірних відомостей та безпідставних звинувачень сервісу Glovo у порушенні діючого законодавства. А також додали, що ряд перевірок контролюючих органів, ініційованих даним адвокатським об’єднанням, не виявили жодних порушень у діях Glovo, а тому компанія має на меті захищати свою ділову репутацію у суді.
«Підключені до платформи кур’єри, що діють від імені, в інтересах та за рахунок користувачів додатку Glovo, виступають незалежними підрядниками. При підключенні до платформи, між кур’єром та компанією Glovo укладається договір, за яким сервіс виступає інформаційним посередником між кур’єром і користувачем додатку. Згаданий договір не є трудовим договором у розумінні статті 21 Кодексу законів про працю України і за ним компанія Glovo не пов’язана й не несе відповідальності за дотримання податкових зобов’язань кур’єром. З метою сприяння правильній та своєчасній сплаті податків від доходів, підключені до платформи кур’єри мають бути зареєстровані як фізичні особи-підприємці, що є найпростішою організаційно-правовою формою здійснення господарської діяльності в Україні.
Також варто зазначити, що життя та здоров’я кожного підключеного до платформи кур’єра Glovo застраховані, а кур’єри можуть отримати грошову допомогу у разі нещасного випадку, якщо він трапився під час виконання доставки. Страхування покриває як незначні травми, так і летальні випадки», — зазначила платформа у коментарі.
Авторка: Вікторія Лаврентій