Glovo розвивається на ринках присутності, у тому числі за рахунок поглинання інших сервісів. Чи може компанія діяти аналогічним чином в Україні та купити Zakaz.ua?

17.12.2021
3538

24 канал

У листопаді 2021 року стало відомо, що іспанський сервіс з доставки їжі Glovo планує купити український сервіс Zakaz.ua. Останній відразу ж заперечував факт передбачуваної угоди. Пізніше у коментарі Retailers представники Glovo відповіли, що цю інформацію у компанії не можуть підтвердити, ні спростувати. Retailers розібрався, як масштабується сервіс доставки на інших ринках і наскільки велика можливість угоди з Zakaz.ua.


Очевидно, що пандемія стала драйвером розвитку e-grocery в Україні, де з вересня 2020 року кількість візитів на сайти доставки продуктів зросла на 72% і продовжує зростати. При цьому кількість унікальних користувачів цієї категорії сайтів зросла на 41%, а кількість переходів на сайти, що дозволяють зробити оплату замовлень – у 1,5 рази.

За оцінками Glovo, український ринок доставки виріс у 2020 році у 6-7 разів порівняно з 2019 роком. За їхніми даними, компанія є лідером на українському ринку, займаючи частку 75-80%. В Україні конкурентами Glovo з доставки їжі є Raketa та Bolt Food.

А коли Glovo почав доставляти продукти у липні 2021 року, то зіштовхнувся із сильним конкурентом — Zakaz.ua, який, на відміну від Glovo, займається запланованою доставкою продуктів до 40 кг із супермаркетів. Партнерами компанії виступають майже всі великі супермаркет-мережі - "Новус", Metro, Ultramarket, "Ашан", Varus, "Еко-маркет", "Таврія В", "Ринок "Столичний", крім "АТБ" та проектів Fozzy Group. Проте з останніми працює Glovo, зокрема, здійснює доставку з "Сільпо", "Фори" та "АТБ".

Як поводиться Glovo на інших ринках і чому чутки про купівлю Zakaz.ua можуть виявитися правдою?

Glovo - "єдиноріг". У компанії приблизно 10 млн активних клієнтів і $1,2 млрд інвестицій з початку роботи від різних венчурних компаній.

Виходячи у нові для себе країни Glovo, як правило, поглинає якогось місцевого гравця. Наприклад, у березні 2016 року компанія купила італійський стартап Foodingo, а у листопаді 2019 року – польську платформу PizzaPortal.

Після залучення у квітні поточного року 450 млн EUR інвестицій у рамках раунду F, іспанський стартап заявив про амбітні плани щодо розвитку свого нового підрозділу Q-Commerce, який займається швидкою доставкою, у тому числі, продуктів з власної мережі дарксторів, які компанія запускає у певних країнах.

У 2021 році сервіс придбав компанію Delivery Hero Foodpanda за 170 млн EUR у Румунії та Болгарії, сервіси Donesi у Сербії, Чорногорії, Боснії та Герцеговині та Pauza - у Хорватії. У вересні компанія придбала словенську службу доставки їжі Ehrana. Генеральний директор Glovo Оскар П'єр розглядав покупку Ehrana як можливість для Glovo вийти на новий ринок та ще більше зміцнити свій вплив у регіоні, де послуги онлайн-доставки стають все більш популярними.

Одними з останніх активів, які придбала компанія, стали послуги Lola Market в Іспанії та Mercadao в Португалії. Мета покупки – розширення можливостей підрозділу Q-Commerce. За даними Glovo, 2021 року підрозділ швидкої доставки досягне валової вартості транзакцій близько €300 млн, а до кінця 2022 року зросте до 1 млрд EUR.

Влітку 2021 року перші даркстори почали з'являтися у Києві, а восени такий магазин відкрився у Львові. Загалом у столиці та регіонах, включаючи Харків, Одесу, Львів та Дніпро, Glovo планувала відкрити до 30 таких точок.

Як розповідав Retailers віце-президент підрозділу Q-commerce компанії Glovo Даніель Алонсо, інвестиції у розвиток напряму Q-Commerce в Україні становлять 15 млн EUR — сюди ж входить оренда та реновація приміщень.

 Фото: Retailers

Пандемія дала поштовх для розвитку нових сервісів швидкої доставки продуктів. Крім Glovo, у Києві з темних магазинів доставляють Goodex, Turbo.ua та Cooker, які пропонує швидку або планову доставку.

Що кажуть експерти  

У коментарі Retailers фахівець Concorde Capital Олексій Авраменко оцінив вартість Zakaz.ua у $70-$80 млн. Він зазначає, що покупка має бути цікавою для Glovo, оскільки дозволяє масштабувати свій бізнес із виходом у нову нішу. "Glovo вже досягла лідируючих позицій у сфері доставки їжі із закладів громадського харчування", - зазначив Авраменко.

Ain.ua першим повідомив, що Glovo може купити Zakaz.ua. Проте останній спростував це.

Пізніше опитані експерти Forbes оцінили можливість угоди як позитивну та оцінили її у $30-40 млн, що вдвічі нижче, ніж передбачалося раніше. На це вплинуло кілька факторів — відсутність глобального масштабування Zakaz.ua та конкуренції, адже жодна ритейл мережа не зможе купити такий стартап з доставки їжі, адже з ним перестануть співпрацювати контрагенти, що може зашкодити бізнесу.

Автор: Олександр Шаріпов

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.