Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
За час пандемії ставлення користувачів до покупок у соцмережах змінилося. Половина покупців готові зробити покупку в Instagram, Facebook або Snapchat після того, як побачать товар у додатку
Фото: Icecube Digital
За останній рік додатки соцмереж розширили свій функціонал. Тепер це не тільки місце для обміну контентом. Блогери активно рекламують товари, які при бажанні можна купити прямо у додатку. Це призвело до того, що покупці все частіше роблять покупки просто під час скролінгу, пише Marketing Dive.
Згідно з недавнім звітом eMarketer, соціальна комерція у США дійсно набирає обертів. Цього року продажі збільшилися на 35,8% до $36,32 млрд із $26,97 млрд у 2020 році і $19,42 млрд у 2019 році. У 2025 році eMarketer очікує, що обсяг продажів соціальної комерції збільшиться до $79,64 млрд. Коли стало очевидним, що онлайн-продажі досягнуть рекордно високих показників, соцмережі Instagram, Facebook, Snapchat і інші почали запускати нові функції, у тому числі, і покупки .
Місце соцмереж в e-commerce
Роль соціальних мереж з часом змінює своє місце на шляху покупця. Більшість споживачів, здійснюючи покупки онлайн, хочуть взаємодії, близького до офлайн-досвіду, до якого вони звикли. Відсутність такого досвіду є одним з недоліків онлайн-покупок, який прагне перекрити соціальна комерція.
Те, як люди взаємодіють з соціальними мережами, дійсно змінюється, відзначають у Euromonitor. Йдеться вже не стільки про взаємодію людей один з одним, скільки про те, щоб розважити аудиторію, встановити зв'язок з брендами. «Соцмережі стали формою спілкування брендів для створення правильного діалогу зі споживачами», - говорить головний аналітик роздрібної торгівлі NPD Group Маршал Коен.
Згідно з нещодавньою доповіддю NPD, інвестиції рітейлерів у соціальні мережі дають результати. Трохи більше половини (51%) споживачів, опитаних NPD сказали, що контент, який вони побачили у своїх стрічках у Facebook і Instagram, змусив їх зробити покупку. Найпопулярнішими платформами, де споживачі дізнаються про бренди: Facebook (41%), Instagram (35%) і Pinterest (21%).
Дані: NPD
Незважаючи на те, що лише 15% респондентів у звіті NPD звертаються до TikTok, щоб дізнатися про бренди і товари, платформа за останні роки завоювала свою репутацію завдяки тому, що продукція стає вірусною. Хештег #TikTokMadeMeBuyIt у додатку вже налічує близько 4 млрд переглядів.
Призначений для користувача досвід має вирішальне значення. Коли платформи можуть надавати рітейлерам інструменти і функції для створення вражаючого досвіду від покупок, бренди і споживачі виявляють інтерес до них, говорить фахівець з досліджень у Gartner, Аса Мазор-Фрідман.
Як ще можна використовувати соцмережі для покупок? Досвід Китаю
За словами експерті