7 кроків маркетингової стратегії для маркетплейсів. Розповідає маркетинг-директор Ярослав Гуменюк, robota.ua

29.07.2021
2589

Фото: Depositphotos

Під час фестивалю малого і середнього бізнесу GET Business директор по маркетингу robota.ua Ярослав Гуменюк розповів, чим відрізняються сучасні маркетплейси, і якими інструментами їх найбільш ефективно просувають для залучення на платформу продавців і покупців.


 

Які вони — сучасні маркетплейси

У сучасному розумінні маркетплейс це — великий інтернет-магазин, завдання якого дати можливість іншим продавцям реалізовувати свої товари за певну винагороду. Зараз e-commerce займає 15,3% світового ринку. 47% з усіх інтернет-продажів генерують великі маркетплейси, такі як AliExpress і Amazon. Це $2 трлн оборот щорічно. До 2022 року на маркетплейсах відбуватиметься близько 70% всіх світових онлайн-транзакцій.

Чим відрізняються маркетплейси

Сучасні маркетплейси можна розрізнити за такими характерними рисами:

  • Є основна організація, яка контролює всі процеси.
  • На майданчику представлені товари інших продавців і продуманий алгоритм, завдяки якому вони починають торгувати.
  • Прописані умови співпраці: комісія, вимоги до контенту та якості обслуговування.
  • Маркетплейси поділяються за сегментами продавців і покупців. C2C (customer-to-customer) - ситуація, коли і продавець, і покупець є фізособами. B2C (Business to Consumer) і B2B (Business to Business) позначають комерційні відносини між бізнесом (продавцем) і кінцевим покупцем (відповідно, бізнесом або фізособою).

7 кроків маркетингової стратегії для маркетплейсiв

  • Чітко сегментує свою аудиторію, визначайте ключові канали її присутності, і вкладайте у них.
  • Інвестуйте в SEO, і щоб воно ефективно спрацювало потрібно розуміти клієнта, постійно тестувати кампанії і проводити експерименти.
  • Побудуйте роботу з контент-маркетингом.
  • Оптимізуйте роботу маркетплейса, вкладайтеся у платний трафік і проводьте аналіз результатів робіт команди.
  • Давайте покупцям можливість зробити першу операцію безкоштовно, нехай він спробує наданий йому сервіс.
  • Керуйте клієнтським досвідом. Завдання маркетплейса, щоб з усього покупець виносив свій унікальний досвід і він був виключно позитивним.
  • Працюйте з офлайн-маркетингом.

Фото: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.