20$ − бюджет на просування сервісу доставки і набору продуктів. Як мережа ресторанів Діми Борисова працювала під час карантину

25.05.2020
3297

Фото: rau.ua

До карантину 50 закладів, що входять до складу "Сім’ї ресторанів Діми Борисова" щодня відвідувало сумарно 16 000 гостей. Під час карантину кількість замовлень у мережі досягла 12 000, але це лише за місяць. Це хороший показник, говорить маркетинг директор мережі закладів Марія Банько, враховуючи, що компанія до цього не була представлена онлайн і на доставку працювали не всі заклади. Про досвід переходу ресторанів Діми Борисова в інтернет під час карантину топ-менеджер розповіла на онлайн-конференції "Антикризовий інтернет-маркетинг".


 

Коли ми відійшли від шокового стану в перші дні карантину, ми відразу ж почали дивитися у різні боки і прислухатися до потреб ринку, висувати нові гіпотези і відразу ж їх перевіряти. Мені здається, за ці два місяці ми запустили більше проектів, ніж за попередні півроку нормальної спокійної та розміреної роботи.

Швидко і недорого

З початку введення карантину "Сім’я ресторанів Діми Борисова", як і багато закладів, запустила власну доставку.

У перший тиждень на старті доставки з 50 ресторанів працювали у тестовому режимі – 3. У перший тиждень компанія формувала меню, вивчала аудиторію і потреби (чи важлива доставка за 39 хвилин, наскільки важлива безкоштовна доставка, чи готові замовляти їжу сетами і ін.) .

З’ясували, що люди охоче замовляють сети, але тільки якщо в меню є й інші позиції. Якщо залишити лишень сети – замовлення скорочуються у 2 або 3 рази. Ми висунули гіпотезу – зробити доставку по всьому Києву, без мінімальної суми замовлення, з короткими меню із хітових позицій. А сетами допомагати формувати середній чек, у рамках лімітованих пропозицій.

З другого тижня почав працювати сервіс доставки мережі під назвою "1 euro delivery", у якому пропонувалися страви з 7 закладів. Зараз на сайті вказано меню 14 закладів мережі. У перший день після анонсу запуску доставки компанія отримала 500 замовлень. У кінці квітня компанія підрахувала, що за місяць кількість замовлень через сервіс склала 12 000. На просування сервісу компанія витратила $10 – "більше у компанії не було", говорить Марія Банько.

$20 – бюджет на просування сервісу і набору продуктів

На просування сервісу компанія витратила $10 – "більше у компанії не було", говорить Марія Банько.

На просування "конструктору" (набір інгредієнтів для самостійного приготування класичних страв з меню ресторанів мережі), компанія теж не витратила нічого, при тому, що цей набір отримав хороше медійне охоплення, підкреслює Марія. Діма Борисов зі своєю дружиною розвозили набори своїм знайомим, серед яких були і зірки – співачка Джамала, телеведуча Леся Нікітюк, відео-блогер Анатолій Анатоліч.

"Ми витратили менше $10 на просування і у великодні дні продали більше 500 таких боксів", – додає Марія.

Активність у соціальних мережах

Діма Борисов на своїй сторінці в Instagram ділився рецептами. Компанія запустила марафон #stayhomе. Під цим хештегом люди ділилися сторіз в Instagram як вони проводять свій карантин, в обмін компанія давала їм промокоди.

У Telegram-каналі мережа змінила передбачення своєї гри "ресторанний оракул". Якщо раніше вона відповідала на питання – де ти будеш сьогодні пити або куди ти підеш на побачення, то під час карантину вона відповідала на питання пов’язані із самоізоляцією. За проходження гри люди отримували промокоди.

В умовах обмеженого бюджету завжди органічно працює особиста історія і особиста відкрита комунікація. Компанія почала вести щоденник ресторатора (Діми Борисова, – ред.) – огляди кулінарних боксів і рецепти. Практично всі відомі ресторатори зробили те ж саме – почали вести пряму відкриту комунікацію, розповідаючи не тільки про успіхи, а й про проблеми.

Із ресторанів у продуктові мережі. Обмін співробітниками

"З 16 березня майже всі співробітники були переведені у кадровий резерв, з якого, у міру запуску нових проектів, ми набирали персонал. Зараз ми запустили тераси – роботу зможуть отримати ще кілька сотень людей. Крім того, у нас є програми співпраці між нашими HR-департаментами та супермаркетами – Varus, "Сільпо" та іншими – яким зараз дуже потрібні співробітники".

Висновки. Отримана виручка мережі під час карантину неспівмірна з тією, яка була до карантину.

  • Замість хайпу на карантині подумайте про ідею і логіку економіки комфорту. Всі вірусні теми, у тому числі меми, пов’язані з коронавірусом, тимчасові. Замість цього перед людьми виник ряд питань, на які вони раніше не відповідали, у тому числі, пов’язані з комфортом.
  • Потрібно діяти тут і зараз та тестувати різні гіпотези на ринку. На даний момент ми вибрали для себе таку стратегію, яка нам дозволяє бути максимально гнучкими.
  • Замість красивого "вилизаного" контенту працює чесна історія. Цінуйте контент користувачів. Кількість і якість такого контенту залежить від того, що ви робите офлайн.
  • Персоналізація працює, коли вона чесна і ви не створюєте якийсь образ.
  • Управління репутацією починається з управління бізнес процесами. У перший день запуску доставки, коли ми отримали негативні відгуки, ми переглянули роботу доставки, кухні та роботу колл-центру і у нас почали зростати замовлення.

"Криза не закінчилася, ми проживаємо її черговий етап. Зараз перед нами нове завдання – відкриття літніх терас – теж складний і жахливо цікавий процес ", – резюмує Марія Банько.

Автор: Людмила Будіна

Переклад на українську: Михайло Лук’янов

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.