Українські ресторатори прогнозують зростання цін на 50% наступного року

28.12.2021
1658

Фото: topclub.ua

Українські ресторатори повідомляють, що зіштовхнулися із підвищенням цін на продукти, оренду приміщень та проблемами пошуку персоналу. Все це призведе до підвищення цін у меню. Про це йдеться у матеріалі Delo.ua.


Власники бізнесу почали оцінювати всі ризики наперед і вже сьогодні наперед закладають їх у свою бізнес-модель.

Київський ресторатор Дмитро Борисов розповів, що оренда приміщення повинна становити в ідеалі 10%, але не більше 15% від доходів ресторану. Інакше працювати невигідно. Саме тому довелося закрити кілька ресторанів, уточнив Борисов.

Ресторатор Вадо Арзуманян, власник мережі «Рестарон», розповів, що його шокувало підвищення цін на комунальні послуги у середньому на 300-350%, що особливо болісне, коли під час карантину у закладах не повна посадка. У комплексі це призводить до того, що ресторатори менше заробляють, зазначає він.

Підвищення цін на продукти не критично позначиться на fine dining ресторанах - підвищення цін на 10-15% на певні позиції не призведе до зменшення кількості гостей, оскільки у цьому сегменті відвідувачі не надто реагують на такий фактор. Але для smart casual ресторанів F&B cost може досягати 45-50%, а це вже буде серйозним ризиком.

Власник мережі Salateira Олександр Савілов повідомив, що буде змушений підняти ціни в меню на 15-20% через збільшення витрат на продукти на 50%. При цьому він переконаний, що відтоку гостей не буде через те, що основна цільова аудиторія мережі — офісні співробітники та гості з низькою ціновою чутливістю, доходи яких індексуються.

Дмитро Борисов висловив припущення, що ресторатори можуть підняти ціни на 50%. У закладах ресторатора на наступний рік теж закладено підвищення цін, при цьому у компанії все ж таки збережуть вартість повноцінного обіду за 5 EUR.

Український підприємець, ресторатор, співвласник та співзасновник Холдингу емоцій "!FEST" Андрій Худо додав, що встановлювати більш-менш стабільну ціну на готові страви та напої у ресторанах можна, закуповуючи великі партії товарів.

За словами власника ресторанів BAO, NAM та мережі закладів Mafia Тараса Сердюка, жоден ресторатор не зможе зберегти колишні ціни на страви. У результаті ресторан має три варіанти: закриватися, кредитуватися або просити додаткового фінансування в інвесторів, але не кожен захоче вкладати гроші у сферу за нинішньої невизначеної ситуації. Тому найреальніший сценарій — це таки піднімати ціни.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.