Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
"Помилка ставитися до e-commerce за залишковим принципом", - Ірина Муштіна, CF Digital
Бізнес в онлайні тепер не примха, а необхідність. Незалежно від того, як буде розвиватися ситуація з карантином, власний інтернет-магазин стане повноцінним активом компанії. Якщо ваш бізнес ще не продає в інтернеті, вам належить вибрати, як це зробити. Про можливі способи, переваги та недоліки розповідає Ірина Муштіна, співзасновниця компанії CF Digital
Цілі і завдання
Перш за все, треба відповісти собі на питання - яке завдання стоїть перед бізнесом саме зараз: зберегти, що є і банально вижити, або все-таки саме зараз час для переходу бізнесу в онлайн площину? Від відповіді на ці питання, будуть залежати подальші дії.
Наприклад, якщо у вас мережа оффлайн-магазинів біжутерії або аксесуарів, і всі вони відразу закрилися, залишивши ваш бізнес без копійки доходу, то діяти треба терміново, без довгих роздумів і вибудовування системних планів.
Що це може бути: магазин в соціальних мережах, наприклад в Facebook, сторінка на Prom.ua, простий і швидкий магазин на готовому рішенні - Тільда, Хорошоп. Вже за два тижні ви, швидше за все, отримаєте можливість продавати через інтернет. Ймовірно, це буде в напівручному режимі, але вже якийсь рух грошей.
Якщо ви налаштовані до запуску e-commerce серйозно, тоді діяти треба по-іншому. Можна паралельно запустити швидке рішення і почати розробляти платформу з усіма необхідними елементами обліку, автоматизації та можливостей подальшого масштабування і оптимізації. Для такого підходу краще не використовувати готові рішення, які обмежені в гнучкості і кастомізації. Краще підійдуть платформи, які індивідуально інтегруються під будь-який бізнес з урахуванням всіх його особливостей. Мова йде не про сегмент бізнесу, а про кожен окремий бізнес-кейс і процеси всередині компанії.
З якими складнощами можна зіткнутися при роботі з готовими рішеннями?
Перш за все, настройка інтеграцій з зовнішніми програмами - 1С, CRM, складського обліку. Складнощі можуть викликати нестандартні картки товару з різними модифікаціями і спеціальними фільтрами. Буде складно налаштувати індивідуальну логіку в додаткових продажах, в роботі з кинутими кошикими, промокодами, системою лояльності.
Обмеженість в функціоналі готових рішень часто тягне обмеженість або "шаблонність" в дизайні. А зараз найголовніше відрізнятися, щоб зупинити увагу користувача саме на свій бренд.
Бути в діджитали як всі, дорівнює залишитися повністю непоміченим.
Де ви хочете бути зі своїм бізнесом, наприклад через рік або три?
Якщо все пройде успішно, ви отримаєте ще один повністю незалежний бізнес. Так, саме так. Я вважаю, це помилка ставитися до e-commerce за залишковим принципом - тоді він так і працює. Це такий самый бізнес: як будь-який інший, тільки він повністю в інтернеті.
Як і для будь-якого бізнесу, для онлайн-бізнесу також потрібна команда, ресурс, окрема комунікаційна стратегія. В електронній комерції набагато вище точність вимірювань і нижче ціна помилки. Це звичайно, якщо вимірювати. Тому що часто, на жаль, я зустрічаю інтернет-магазини в яких навіть Google аналітика не налаштована.
Як працює CF Digital?
Ми знаємо і вміємо запускати бізнес в інтернет. Ми розкладемо все внутрішні бізнес-процеси клієнта. Щоб почати роботу над інтернет-магазином, саме як над бізнес-інструментом, нам необхідно задати дуже багато прямих запитань, а клієнту чесно на них відповісти.
Перше, що роблять наші фахівці - Проджект менеджери - це обговорюють майбутнє е-комерс проекту і бізнесу в цілому. Виходячи з цього ми розуміємо, чому ще варто приділити увагу. Чи відразу підбирати CRM систему або достатньо тієї, що вбудована в нашу платформу? Як будувати складський облік і оптимізацію товарів на складі? Чи буде цей склад єдиний - або різні для кожного оффлайн магазину, онлайн і ще можливо оптовий?
Важливо провести комунікацію і роботу з усіма стейкхолдерами проекту. Це, в першу чергу, кінцеві споживачі або потенційні покупці. Але не варто забувати про бухгалтерів, тих, хто займається логістикою і складом, закупівлями, про контент менеджерів, про маркетологів, фахівця з лояльності. Все це теж цільові аудиторії, інтереси яких потрібно врахувати при розробці. Адже наше завдання не просто оптимізувати покупку на сайті, а й оптимізувати роботу співробітників. Менше часу, менше незрозумілих моментів - менше людських ресурсів і краще їх настрій. А це безпосередньо впливає на продажі. Якщо менеджеру з продажу комфортно і зрозуміло працювати з системою управління або CRM, він і на дзвінок клієнта відповість з посмішкою.
Ми дотримуємося стратегії LEAN маркетингу, що означає запускаємо базово необхідний і вже достатній для продажів функціонал на «дуже надійному фундаменті», запускаємо залучення трафіку і продажі. І далі починаємо розвиток в двох напрямках: підвищення конверсій трафіку за рахунок гіпотез і невеликих змін на сайті та доопрацювання нового функціоналу, спрямованого на підвищення лояльності, додаткових продажів, підвищення конверсійних продажів. Так і рухаємося такими ітераціями.
В одному з наших кейсів за 15 місяців роботи ми збільшили конверсію на 1370%, при тому, що трафік залишився незмінний, а значить не збільшився і медіа бюджет.
Наш досвід в веб розробці вже 18 років. За цей час ми реалізовували маркетплейси, веб аукціони, краудфандінговую платформу, соціальну мережу і звичайно безліч інтернет-магазинів. З брендів з якими ми працювали це: Danone, Fozzy, L`Oreal, Samsonite, Vinzer, Пузата Хата, Ласкава аптека, LandRover, Jaguar, Bentley, Volkswagen, KIA, Nissan, Renault, Shell, УЄФА ЄВРО 2012 та інші.
Веб-сайт компанії: https://cf.digital/
Сторінка автора: https://www.facebook.com/irina.mustina