Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
«Пошук ліквідних локацій - єдине, що стримує розвиток нашої мережі», - співзасновник "Коло" Сергій Войцеховський про стримуючі фактори розвитку
Фото: kolomarket.com.ua
У 2020 році в Україні кількість магазинів біля будинку збільшилася практично на третину в порівнянні з 2019 роком. Більшу частину з них відкрила мережа "Коло": 117 магазинів. У лютому 2021 року кількість точок досягла 234. У компанії заявляли про плани відкриття 120 точок до кінця року. Однак у червні мережа розширилася всього до 250 магазинів. Співзасновник "Коло" Сергій Войцеховський в ході спільного workshop RAU і юрфірми Sayenko Kharenko розповів про основні складнощі у розширенні мережі. Наводимо витяги з матеріалу.
- Якби можна було відкрити 1000 магазинів, ми б уже зробили це.
- Пошук ліквідних локацій - єдине, що стримує розвиток нашої мережі. Спочатку здавалося, що вибір дуже великий, але потім з'ясувалося, що ситуація зворотна - є дефіцит локацій, що підходять під наші вимоги. Перш за все, це зручність для покупця. Наприклад, є житловий будинок, на одному кінці якого виручка може бути у п'ять разів більше, ніж на іншій стороні. Крім того, за приміщення, які підходять під продуктовий магазин, доводиться конкурувати не тільки з іншими рітейлерами, а й з рештою малого бізнесу: перукарнями, різними салонами і т.д.
- Є чисто технічні обмеження по підведеній енергетичній потужності: найчастіше це не більше 10 кВт, а нам потрібно 25 кВт. Орендодавці не хочуть займатися підбиттям додаткової потужності, доводиться займатися самостійно. Щоб знайти приміщення під 270 магазинів ми перебрали близько 1500 локацій. Тобто провели попередню оцінку кожного варіанту. У цьому нам тепер допомагає спеціальна частина CRM-системи, що автоматизує процеси орендних відносин.
- У нас системний бізнес, мережа магазинів КОЛО налічує вже майже 270 магазинів. Однак доводиться працювати не з такими професійними орендодавцями, як у ТРЦ.
- Зараз наш формат - найбільш розвиваючийся в Україні. Fozzy Group відкрив FoodPod, рітейлер Novus розвиває "Mi Маркет", "Ашан" - магазини Pick Up Point. У той же час ми не розглядаємо їх як конкурентів. Так як найбільша можливість приросту мережі у нас є у сегменті невеликих продуктових магазинів приватних підприємців. За різними оцінками дослідницьких компаній таких в Україні від 60 000 до 90 000.
- В Україні небагатий покупець, що особливо добре помітно у невеликих містах, де люди йдуть з рюкзаком 1,5 км, щоб купити товар в іншого оператора на кілька гривень дешевше. Тому ключовий оборот формується на таких товарах: алкоголь, сигарети, кондитерські вироби, жуйки, снеки, шоколадні батончики і т.п.
- Щоб розвивати системно мережу продуктових магазинів, потрібні кошти. В Україні немає доступу до дешевих грошей і тому експансія - найдорожче у цій справі.
Нагадаємо, за даними Forbes, у червні 2021 року почалися переговори про продаж мережі "Коло". Повідомляється, що претендент на покупку активу - АЗС "ОККО" бізнесмена Віталія Антонова. Співзасновник "Коло" Сергій Войцеховський не підтвердив і не спростував переговори.
Автор: Антон Оніщук