Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Fozzy Group інвестує у маркетплейс MauDau. Що про нього відомо?
Фото: Depositphotos
Торгово-промислова група Fozzy Group працює над маркетплейсом товарів повсякденного попиту MuaDau. Сайт ще не допрацьований, компанія наймає програмістів і бізнес-аналітиків. Зараз на сайті представлений обмежений асортимент дитячих, господарських товарів та алкоголь. Найбільший виклик для запуску маркетплейса у цій товарній категорії - це логістика.
Що відомо про MauDau?
Про запуск маркетплейса і пошуку співробітників на Facebook написав chief product officer MauDau Андрій Уманський. За словами Уманського, MauDau - це маркетплейс повсякденних покупок. "Нас дратує, що рутинний шопінг займає так багато часу. У підсумку вийде а-ля Amazon маркетплейс в Україні, найвищими вимогами до сервісу, зі своїми складами, і з мерчантами, які продаватимуть з наших складів або зі своїх. Проект уже продемонстрував свою життєздатність. Продажі зростають x2 у місяць. Бізнес вже біжить, склад перекладає товари з палет до пакунків на замовлення, покупці пишуть класні відгуки », - пише Уманський.
Він також повідомив, що компанія шукає таких фахівців як: Development Lead, Product Designer, Flitter Developer. Business Analyst, PHP-девелопер і інших. Андрій Уманський не відповів на запит журналіста Retailers.
На веб-сайті MauDau зазначено, що володіє компанією ТОВ "Маудау". За даними YouControl, компанія була зареєстрована у грудні 2020 року. Засновником є ТОВ "ГАРАЖ Мобайл Груп", кінцевим бенефіціаром якої є генеральний директор і співвласник Fozzy Group Володимир Костельман. Офіційно компанія раніше не заявляла про запуск маркетплейса. Retailers звернувся до Fozzy Group для підтвердження інформації, але у компанії до моменту виходу цієї статті не відповіли на запит.
Як виглядає сайт?
Поки сайт MauDau знаходиться на етапі розробки. На головній сторінці сайту maudau.com.ua представлена тільки одна категорія - "Розпродаж".
При натисканні на категорію "Розпродаж", сайт переводить на нову сторінку sale.maudau.com.ua, де знаходиться дві категорії "товари для дітей" і "розпродаж".
При переході до розділу товарів для дітей, сайт перенаправляє на адресу baby.maudau.com.ua - "інтернет-магазин дитячих товарів в Україні". На цій сторінці, окрім товарів для дітей, представлені інші категорії: алкоголь, побутова хімія, краса і здоров'я, продукти харчування, гаджети і побутова техніка. На сайті вказано, що доставка замовлень здійснюється у відділення "Нової пошти", "Укрпошти" та Justin і займає 1-3 дні.
У розділі "розпродаж" на sale.maudau.com.ua представлені різні товари, у тому числі, алкоголь, чай, соуси, корм для собак та інше. В інформації на сайті повідомляється, що доставка здійснюється тільки оператором Justin.
Перспективи ринку
У 2020 році обсяг ринку доставки продуктів в Україні за підрахунками Zakaz.ua збільшився у півтора рази і досяг близько $100 млн. За клієнтів MauDau доведеться конкурувати з діючими інтернет-магазинами великих роздрібних мереж, у тому числі з інтернет-магазинами "Сільпо", " Фора ", які також входять у Fozzy Group. Також на ринку вже працюють спеціалізовані інтернет-супермаркети продуктів: Cooker, Foodex24 і агрегатори, такі як Zakaz.ua, Glovo, Rocket.
Примітно, що MauDau позиціонує себе як маркетплейс. Маркетплейси у всьому світі збільшуються і збільшують свою частку ринку у e-commerce. За даними Hubber приблизно 52% пошукових товарних запитів у США проводяться відразу на Amazon і все менше - у Google. Український ринок повторює світову тенденцію. Мультікатегорійні маркетплейси, такі як Rozetka, Kasta, Allo, Epicentr, Prom, будуть збільшувати сумарну частку трафіку.
Спеціалізованих маркетплейсів з товарами повсякденного попиту в Україні ще немає. Зазвичай маркетплейси працюють з мерчантами (постачальниками товарів) на умовах комісії, яка може становити 10-30% від суми замовлення у залежності від товарної категорії. Особливість товарів категорії FMCG у тому, що вони є швидкообіговими і низькомаржинальними, тому комісія навіть 10% може виявитися занадто високою для постачальників.
На думку Владислава Михайленко, засновника компанії Foks.biz цей напрям в Україні майже не розвинений, а запуск маркетплейса з такими категоріями "справа не проста". Основний виклик пов'язаний з рішенням логістичних завдань: продукти вимагають окремих умов зберігання у складських приміщеннях, необхідна доставка зі спецтранспортом, є складнощі з вирішенням завдань з ваговими продуктами.
Ще одна проблема, яку досі вирішують не продуктові маркетплейси - це збірні замовлення, у продуктах - це ще важче. Припустимо, покупець зробив замовлення з 10 найменувань, від 10 постачальників, 10 видів продуктів, і де 1 позиція виявилася неякісною, він не забрав замовлення, той поїхав назад, що означає витрати на транспорт, сортування на складі. У підсумку, може скластися така ситуація, що клієнт незадоволений, страждають всі, у тому числі і бренд маркетплейса.
«Склад і логістика - ядро продуктового маркетплейса, - зазначив Владислав Михайленко. - Розробка ІТ-складової у маркетплейсі продуктів харчування це 20% -30% інвестицій, все інше - логістика, але від успішності і правильності запуску ядра залежить подальша доля маркетплейса ».
Автори: Людмила Будіна, Юлія Белінська
Фото: Depositphotos