Фермери онлайн: Лайв-стрімінг допоміг китайським фермерам пережити пандемію

13.05.2020
4348

Фото: technologyreview.com

Через коронавірус сільськогосподарська промисловість Китаю зіткнулася з проблемою реалізації продукції. Їй на допомогу прийшли гіганти e-commerce, начебто Alibaba і JD.com, які вивели сектор в онлайн. Тепер фермери ведуть трансляції прямо з теплиць і оранжерей та заробляють у  місяць до $ 1 400 - це у вісім разів більше, ніж у середньому серед невеликих сільгоспвиробників. Стрімери використовують ресурси e-commerce гігантів, які проводять навчальні курси, спрощують інтерфейс додатків і беруть на себе логістику в обмін на відсоток від продажів. Зараз на Taobao зареєстровано вже 50 000 торговців-стрімерів з сільської місцевості, які реалізують 90% продукції в онлайні, хоча раніше на онлайн припадало лише 10%. У цілому платформи планують заробити разом з фермерами мільярди доларів.


 

З 2007 по 2017 рік кількість інтернет-користувачів у Китаї зросла з 24% до 98%. Незважаючи на таке сильне проникнення інтернету, китайські фермери, тим не менш, не були особливо представлені в онлайні, в основному покладаючись на продаж у звичайних супермаркетах і на ринках. У перші тижні після початку спалаху COVID-19 їм довелося викидати надлишки продукції, навіть незважаючи на те, що попит на сільськогосподарську продукцію в країні, наприклад, на продукти харчування, різко зріс. У той час як фермери відчайдушно намагалися знайти нові канали збуту, а єдиним місцем купівель для споживачів став онлайн, гіганти e-commerce побачили чудову можливість для себе.

Платформи JD.com і Taobao (належить Alibaba), запустили стрімінги з фермерами, які швидко стали популярними. Компанії допомогли фермерам і продавцям у створенні інтернет-магазинів і показали, яким чином зробити свій контент привабливим для покупців. Крім того, вони зробили свої додатки більш зрозумілими і надали свої логістичні мережі для доставки продуктів прямо з ферми додому. Щоб підтримати фермерів, Alibaba в лютому 2020 запустила програму підтримки сільських районів Китаю, відключила комісію на платформі Taobao Live і відкрила канал Foodie Livestream для фермерів - його трансляції дивляться 41 млн підписників.

За перші три дні трансляції було продано 15 000 тонн продукції. А 13 лютого мер округу Цзіньхуа Саньї А Донг особисто рекламував манго місцевих фермерів - його трансляцію дивилося 25 000 глядачів, за дві хвилини було продано 30 тонн фруктів. У день святого Валентина Taobao провела благодійний концерт, який привернув увагу 4 млн глядачів, допоміг продати 380 тонн фермерських фруктів і овочів і зібрав $ 81 500 пожертвувань для Уханю.

Лайв-стрімінг досить популярний китайський феномен. Число стрімерів у країні вже перевищило півмільярда. Трансляції фермерів перед аудиторією існували і раніше, але не набирали особливої популярності. У 2019 на Taobao зареєструвалося всього 1000 фермерів. "Більшість фермерів не знали, як стрімити, ще менше людей розуміють як працює e-commerce", - розповідає глава JD Live Чжан Гуовей. Зараз на Taobao зареєстровано вже 50 000 торговців-стрімерів з сільської місцевості, які реалізують 90% продукції в онлайні, хоча раніше на онлайн припадало лише 10%. Протягом року планується збільшення ще як мінімум на 200 000.

Також з прямими трансляціями фермерам допомагають майданчики Pinduoduo і JD.com, наприклад, фермер Хуан Хунлінь з провінції Цзянсі продав за допомогою стрімів більше 25 тонн фруктів.

JD.com - пропонує фермерам щоденну трансляцію контенту в додатку JD Live. Під час кількох годин стрімінгу вони можуть показати свою продукцію і відповісти на запитання потенційних покупців.

Трансляції зазвичай тривають від однієї до двох годин, одночасно їх можуть дивитися до мільйона глядачів.

Наприклад, один з фермерів на платформі Лі Цзіньсін використовує додаток JD Live для трансляції зі своїх квіткових полів. Він показує як ростуть квіти, демонструє їх особливості і пояснює, як доглядати за ними. У перший день після трансляції він продав 100 замовлень. До кінця сезону збору врожаю він продав кілька сотень тисяч квітів, і, таким чином, його бізнес не суттєво постраждав від пандемії.

Незважаючи на те, що Китай поступово виходить з карантину, в країні відкриваються фізичні магазини, споживачі і фермери продовжують покладатися на стрімінги. Для багатьох виробників це стало навіть основним джерелом доходу. За словами Чжу Сі, глави Taobao Rural Livestreaming, майже 2000 фермерів у даний час отримують щомісячний дохід більше 10 000 юанів (приблизно $ 1400) - у вісім разів більше, ніж у середньому в цьому сегменті.

JD.com і Taobao також планують розвивати цей нової вид торгівлі й надалі. У планах JD зробити процес стрімінгу ще простіше і доступніше для фермерів. Крім того, компанія також почала активно залучати фермерів, які вирощують місцеві делікатеси, наприклад, виробників полуниці у провінції Ляонін. За словами Чжу Сі, Taobao розширює можливості своїх безкоштовних навчальних семінарів для фермерів і планує заробити на продажі сільськогосподарської продукції у розмірі 15 млрд юанів ($ 2,1 млрд) за допомогою стрімінгу протягом року.

Що буде після пандемії залишається під питання. Прямі трансляції не тільки допомогли галузі пережити кризу - вони створили абсолютно новий спосіб ведення бізнесу, який, ймовірно, триватиме ще довго після закінчення пандемії. Або, навпаки, призведе до перенасичення ринку.

Джерело: Technology Review

Переклад: Людмила Будіна

Переклад на українську: Михайло Лук’янов

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.