IPO, перепрофілізація та підвищення продажів одягу. Основні тренди глобального ритейлу у 2022 році

28.01.2022
1075

2020 рік став для ритейлу негативним потрясінням через пандемію. Нестабільна ситуація зберігалася протягом року — покупці не могли відвідувати торгові центри, а багато ритейлерів майже повністю перейшли в онлайн. 

Минулий рік став трішки спокійним та стабільним, хоча карантинні обмеження продовжили діяти. Водночас з'явилися негативні тенденції — зокрема, ритейлери боролися з проблемами у ланцюжках поставок. 

Видання RetailDive визначає, що у новому 2022 році серед трендів буде інвестиція ритейлерів у свої ланцюги поставок, продовження інтересу компаній на IPO та більші преференції працівникам. Retailers публікує основні тренди, які формуватимуть глобальний ритейл у 2022 році. 


Інвестиції у свої ланцюги поставок 

Світовий ланцюг поставок у 2021 році став великою проблемою для ритейлерів. Спалахи коронавірусу, сплески попиту, нестача потужностей, робочої сили та інші фактори призвели до того, що багатьом компаніям не вдалося повністю укомплектувати свої полиці. Перевантаження ланцюгів поставок може зменшитися у 2022 році, однак високі транспортні витрати можуть зберігатися протягом року.

У консалтинговій компанії FTI Consulting зазначають, що роздрібні торговці розробили свої ланцюги поставок для вирішення конкретних проблем, але не пройшли необхідну структурну трансформацію, для того, щоб стати по-справжньому гнучкими. 

Повага до працівників

У 2021 році ритейлери активно укомплектовували штат працівників у своїх магазинах та складах. Новим співробітникам пропонувалася підвищена заробітна плата та інші пільги, але все одно робітників не вистачає. Кількість працівників перед святковим періодом скоротилася на 7,5% порівняно з 2020 роком. Причинами для відпустки для багатьох стали проблеми зі здоров’ям та сімейні обов’язки.

Профспілки наполягають на посиленні захисту від пандемії працівників роздрібної торгівлі, а також виступають за кращу компенсацію для працівників.

“Бум” IPO

Минулого року більшість компаній (індійський онлайн-ритейлер Flipkart, стартап Instacart) почали виходити на IPO, щоб потрапити на “гарячий” фондовий ринок. Однак, згідно публічних документів компаній, які стали відкритими, стало відомо, що вони неприбуткові.

Наприклад, американський інтернет-магазин окулярів Warby Parker повідомляв, що він хоче стати прибутковим, але починаючи з 2018 року, бренд звітував про збитки — зокрема у 2020 році він отримав чистий збиток у розмірі $171,1 млн. 

Інша компанія, Casper вийшла на IPO, яке вважалося для нього невигідним, і ціна акцій впала через кілька місяців після того, як стала публічною.

Поки що багато брендів DTC (direct-to-consumer, тобто тих, які працюють без посередників-ред.), які вийшли на IPO у 2021 продовжують бути збитковими. 

Високі продажі одягу 

У 2021 році продажі одягу почали знову зростати після “провалу” у 2020-ому пандемійному році. 

Згідно з дослідженням компанії NPD Group, у 2020 році 1,8 млн дорослих споживачів не купували жодної речі, а вже у 2021 році понад 60% споживачів у США заявили, що їхні гардероби необхідно оновити. За даними The NPD Group, за перші вісім місяців 2021 року ритейлери одягу отримали на $13,3 млн доларів більше, ніж у 2019 році (+10%). Але це може бути через підвищення цін на товар — компанія Adobe визначила, що ціни на одяг у онлайні зросли на 17,3% у порівнянні з 2020 роком. 

За прогнозами Moody’s, у 2022 році зростання продажів одягу дещо послабиться. Але поява нових варіантів коронавірусу знову внесло новий рівень невизначеності, який може вплинути на те, як люди одягаються і як витрачають свої кошти.

Розширення послуг ритейлерів

Багато ритейлерів переходять до диверсифікації операцій та нарощування різноманітних потоків доходу. Це означає, що компанії можуть пропонувати не тільки продукти, але й послуги, зокрема між бізнесами. 

Наприклад, Walmart  запропонував свою платформу доставки іншим компаніям через Walmart GoLocal, який дозволяє іншим продавцям, як великим, так і малим, підключатися до власної платформи доставки Walmart для отримання замовлень своїм клієнтам. Тепер такі компанії, як Chico's і Home Depot де-факто стали клієнтами Walmart. 

Інтернет-магазин вживаних речей ThredUp створив свою платформу за форматом «перепродаж як послуга», якою скористалися Madewell, Walmart, Everlane, eBay, Farfetch і Gap. За оцінками аналітиків компанії Wells Fargo, до 2025 року ця платформа заробить до $300 млн і вона може бути більш прибутковою, ніж основні продажі ThredUp.

Amazon також почала продавати свою безкасову технологію Just Walk Out іншим роздрібним торговцям, яка дозволяє споживачам оплачувати товари у звичайних магазинах, не чекаючи у черзі для оплати.

Оскільки вартість утримання магазину та операцій електронної комерції продовжує зростати, цілком ймовірно, що ці приклади є лише початком того, що ритейлери звертаються до інших видів послуг, щоб збільшити продажі у наступному році.

Переклад: Олександр Шаріпов

Джерело: Depositphotos

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.