Як мережа “Червоний маркет” автоматизувала процеси поповнення запасів, прогнозування та ціноутворення

21.01.2022
6424
Як мережа “Червоний маркет” автоматизувала процеси поповнення запасів, прогнозування та ціноутворення
Партнер проекту

Фото: "Червоний маркет"

“Червоний маркет” — національна мережа магазинів товарів для дому, що працює у форматі one dollar store і налічує понад 170 торгових точок в Україні.  За допомогою системи MySales компанія підвищила точність прогнозування товарів основного та акційного асортименту, оптимізувала товарні запаси та мінімізувала вплив людського фактора. Про це в інтерв’ю розповіли заступник генерального директора з питаня комерції та маркетинга Ольга Данілочкіна та керівник відділу управління товарними запасами Юрій Тацоха


— Розкажіть, будь ласка, детальніше про бізнес “Червоний маркет” нашим читачам?  

— Цього року мережі магазинів "Червоний маркет" виповниться 9 років. Перший магазин нашої мережі був відкритий у 2013 році у форматі магазину доступних цін із непродовольчими групами товарів. У нашому магазині ми запропонували клієнтам все необхідне у господарстві та у побуті, зібране в єдиному місці. Після успішного запуску вирішили масштабувати отриманий досвід локальної мережі з назвою «Best price». За перші 2 роки існування відкрили близько 20 магазинів у Києві та Київській області. Протягом цих двох років ми багато проаналізували не лише в контексті товарних пропозицій для клієнтів, а й загалом – хто наш клієнт, які переваги, звички, потреби. І одним із висновків було поміняти назву «Best price», що важко запам'ятовується, на просту, зручну і асоційовану з нашим корпоративним кольором - «Червоний маркет».

Мережа активно розвивалася і зараз не зменшує темпи свого розвитку. Розвиток мережі включає не тільки кількісне зростання (кількість магазинів збільшилася вдесятеро), а й якісне. Адже масштабування будь-якого бізнесу неможливе без перегляду існуючих бізнес-процесів зі зміною та адаптацією до нових вимог – у тому числі і відкриття власного розподільчого центру, і впровадження системи автозамовлень, і багато інших.

Авторитетним підтвердженням того, що всі зміни справді якісно покращили та посилили мережу, стала висока нагорода компанії у 2021 році: «Червоний маркет» - найкращий ритейлер, у сегменті недорогих магазинів формату Dollar store!

 — З якою метою ви звернулися до MySales? Який модуль впровадили першим?

 — Компанія стрімко розвивається, і ми постійно шукаємо інноваційні та сучасні   рішення для бізнесу. Першочергове завдання було знайти інструмент управління   промо. З усіх систем, які ми розглядали MySales, була найгнучкіша і підходяща під   наші критерії. Першим планували впровадити промо модуль, але проаналізувавши,   вирішили одразу впроваджувати інші модулі та перейти повністю на єдине рішення   автоматизації управління товарними запасами.

 — Як влаштований процес поповнення запасів складу і магазинах? 

 — Поповнення запасів у магазинах відбувається централізовано через розподільчий   центр і може проходити за кількома схемами поповнення запасів, на даний момент   використовуємо дві.

 Перша – замовлення з розподільчого центру з поповненням запасів за графіком   магазину.

 Замовлення за такої схеми відбувається за графіком магазину і формується таким   чином, щоб на момент наступної доставки залишку товару було достатньо для   покриття мінімального товарного запасу на полиці (викладку).

 Друга – замовлення з розподільчого центру під 0 без зберігання запасів (Pick-to-Zero).

Цей інструмент ми розробили разом з MySales. Базова логіка взята з механізму PBL (Pick-by-line) і полягає в тому, що товар, що приїжджає на розподільний центр, відвантажується під «0» і не займає місце на складі. Головною особливістю Pick-to-Zero є те, що розподіл по магазинах відбувається саме в день приїзду постачальника, а не за сформованим розподілом в день замовлення на постачальника, як у випадку базової логіки PBL. Це значно збільшує точність покриття потреби в магазинах і виключає варіант некоректного розподілу товару з розподільчого центру у разі, якщо постачальник привіз менше або більше базового замовлення.

Замовлення ж постачальників формується таким чином, щоб товару на розподільчому центрі було достатньо для покриття повної потреби магазинів за будь-якої зі схем відвантажень до моменту наступної поставки від постачальника на розподільчий центр.

Надсилання замовлення постачальнику здійснюється автоматично на електронну пошту.

— Як у вас працює ціноутворення? Які фактори впливають на продаж у вашому бізнесі і як ви їх враховуєте під час прогнозування продажів? Наскільки збігаються показники прогнозування та реальних продажів?

— Ми дуже ретельно відстежуємо ринок, і зараз ціноутворення працює так, щоб бути найкращими на ринку в кожному ціновому сегменті. Одним із запропонованих рішень компанії MySales – модуль «Моніторинг», який чудово справляється зі своїм завданням моніторингу конкурентів та надає розуміння, що відбувається у динаміці змін роздрібних цін на ринку.

Найголовніший фактор, який впливає на продаж — це відмінний асортимент, що відповідає відповідному сезону за класними цінами.

Система прогнозування продажів враховує багато факторів, що впливають на продаж, такі як цінова еластичність, сезонність, участь у промо, тренд, курсові коливання та інші. Точність прогнозування системи досить високому рівні.

— Як багато ви проводите промо-акцій? Який відсоток товарів продається у промо? Як ви оцінюєте ефективність їх проведення?

— До проведення будь-якого промо заходу необхідно підходити ґрунтовно. Всі промо в нашій мережі проводяться відповідно до промо календаря, який враховує сезонні та календарні події та розробляється на рік вперед. Таке раннє планування промо заходів дозволяє більш якісно підготуватися до їхнього проведення. Починаючи з розробки комунікаційної стратегії промо періоду, якісного мерчендайзингу до безпосередньо товарного наповнення з прогнозуванням продаж та відповідно якісними замовленнями. Таким чином, для кожного промо заходу до старту змодельовано ідеальний спліт промо-ролей товарів учасників промо, згідно з обраною стратегією, зафіксовано чіткі планові показники ефективності, на підставі яких можна оцінити досягнення поставлених завдань, а отже, і ступінь задоволеності клієнтами проведеним промо заходом.

Річний промо-план мережі магазинів «Червоний маркет» побудований таким чином, що протягом календарного року у нас постійно є промо для покупців – жодного дня без вигідних пропозицій для клієнтів магазинів «Червоний маркет»! Частка продажів акційних товарів залежить від самого промо періоду, наприклад, для високих сезонів кількість акційних пропозицій значно вища, і досягає 80-90% від усього товарообігу мережі.

— Як довго проходив процес інтеграції My Sales? Які ІТ-системи бізнесу потребували інтеграції? Якими результатами інтеграції My Sales ви могли б поділитись?

— Повний процес інтеграції зайняв у нас три місяці, і ще стільки ж у продуктивному режимі для тонкого підстроювання системи під нашу специфіку та потреби по всіх модулях. Основними системами для інтеграції були 1С УПП, 1С ВМС.

В цілому, впроваджені інструменти від компанії MySales допомогли нам підвищити точність прогнозування товарів основного та акційного асортименту; оптимізувати товарні запаси та мінімізувати вплив людського фактора шляхом максимальної автоматизації процесів.

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.