Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Як хмарний сервіс допомагає діджиталізувати бізнес без зайвих витрат: кейс "Еко-маркету"
Керівництво мережі супермаркетів "Еко-маркет" довго сумнівалося перед тим, як зв'язуватися з хмарними технологіями. Власні сервери здавалися надійнішими. Але через бажання оптимізувати витрати, в компанії зважилися спробувати. Зараз в "Еко-маркеті" впевнені: в майбутньому працюватимуть тільки в хмарі.
Що було не так з власними серверами
"У нас доволі консервативна компанія. Керівництво стежило за безпекою і вважало, що надійніше тримати інформацію на сервері, який знаходиться поблизу, і бажано – в межах видимості. Хмарні сервіси відлякували і не викликали довіри", – згадує Антон Петросян, заступник директора IT-департаменту "Еко-маркету".
У компанії роками інвестували у власні сервери і утримували цілий штат фахівців, які їх обслуговували. Жорсткі диски доводилося постійно докуповувати, а обладнання оновлювати. Іноді це призводило до зайвих витрат. Наприклад, бувало так, що в компанії запускають новий проект або рішення. Щоб його протестувати, потрібні потужності. У мережі супермаркетів таких технологічних рішень було багато.
"Як мінімум половина проектів, які ми тестували, з різних причин до релізу так і не дійшли, – згадує Антон Петросян. – А сервери залишилися. Причому, під нові проекти ці серверні рішення могли і не підійти. Звичайно, ми знаходили, як їх використовувати. Але все одно це були зайві інвестиції, які себе не окуповували".
Чому зважилися на хмару
Півтора роки тому для тестування чергового рішення компанії потрібно було місце, а вільних серверів не залишилося. В "Еко-маркеті" опинилися перед вибором: знову інвестувати у новий сервер, або спробувати хмарне рішення. Другий варіант дозволяв відмовитися від капітальних витрат, закрити питання операційним бюджетом і споживати ресурси по факту використання.
"Наприклад, ми в два кліка мишкою купуємо потужності, три місяці тестуємо на них новий проект. А далі вирішуємо: або відмовлятися взагалі, або додавати ще потужності, якщо це необхідно. У підсумку – платимо тільки за те, чим користуємося", – пояснює Антон Петросян.
Це стало вирішальним фактором: замість інвестування в обладнання, вирішили спробувати хмарні рішення.
"Ми зрозуміли, що хмарні технології вже знаходяться на такій стадії розвитку, що не користуватися ними і далі – означає обмежувати себе в можливостях, – каже Антон Петросян. – Хмара допомагає масштабувати бізнес без зайвих витрат".
У компанії порахували: використання хмари протягом 5 років окуповує покупку сервера. Але сервер потрібно весь цей час адмініструвати, моніторити ситуацію, виправляти проблеми, оновлювати систему і тримати персонал, який вміє якісно обслуговувати IT-інфраструктуру. У випадку з хмарою, ці завдання перекладаються на оператора. Він піклується про стійкість системи до відмов, про резервне копіювання та обслуговування хмари. Це було ще одним аргументом, щоб спробувати.
Як обирали оператора
При виборі хмарного сервісу, в "Еко-маркеті" зупинилися на українських операторах. По-перше, через ціну: це дешевше, аніж хмари від світових компаній на кшталт Google, Amazon або Microsoft. По-друге, дата-центри українських хмарних операторів можна побачити своїми очима, щоб переконатися в їхній надійності.
"Ми побували в офісах двох хмарних операторів, одним з яких був GigaCloud. Наприклад, нас цікавило, як організовані системи електропостачання: чи є резервна система. Це важливо для того, щоб при відключенні електропостачання, хмара залишалося робочою", – говорить Антон Петросян.
Крім того, подивилися, яке обладнання використовує компанія, як влаштована безпека, як організовано резервне копіювання, провели тести на швидкість передачі даних.
"Ми показали все це керівництву компанії і пояснили, що все надійно, зручно і безпечно. У підсумку вирішили спробувати", – згадує заступник IT-директора "Еко-маркету”.
Також читайте: "Щоб пройти цифрову трансформацію, люди в компанії мають навчитися думати по-іншому", - Chief Digital Officer INTERTOP Олексій Сапунков
Що отримали
Як такої міграції даних, тобто переїзду існуючої інфраструктури з сервера у хмару, в "Еко-маркеті" не проводили. Вирішили використовувати хмару для тих сервісів, на які не вистачає місця на серверах компанії. Наприклад – тестовий онлайн-магазин "Еко-маркету" і кілька нових проектів, які знаходяться на стадії тестування.
За більш, ніж рік роботи з GigaCloud доступність сервісів "Еко-маркету" в хмарі склала 100%. Тому експериментом в компанії задоволені.
Зараз у "Еко-маркету" немає завдання переїхати в хмару усією інфраструктурою. Компанія продовжує працювати на існуючих серверах, вони стабільно функціонують. Але при цьому, в "Еко-маркеті" познайомилися з хмарою, навчилися з нею працювати і використовують для нових сервісів, які "не поміщаються" на власних потужностях. А якщо якийсь власний сервер вийде з ладу, вже знають, що робити і як оперативно переїхати в хмару.
"Ми тільки на початку нашого "хмарного шляху". Думаю, що рано чи пізно прийдемо до того, щоб перенести всі свої дані в хмарний сервіс і взагалі відмовитися від власних серверів, – говорить Антон Петросян. – Це станеться коли наше "залізо" остаточно застаріє, а IT-інфраструктурі знадобиться модернізація. Думаю, це буде років через сім. Але і до того, впевнений, що наших проектів в хмарі буде ставати все більше і більше".
Авторка: Тетяна Гонченко