Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
9 питань, які потрібно задати вашому IT-директору при покупці інфраструктури
Від вдалого вибору IT-інфраструктури безпосередньо залежить, наскільки стабільно буде працювати ваш бізнес і вся його "кухня": від CRM-системи до сайту магазину. Розповідаємо, на які питання потрібно відповісти, щоб правильно вибрати IT-інфраструктуру для вашої компанії.
1. Які у вас завдання?
Від того, що ви хочете отримати, будуть залежати всі наступні рішення. Ось які можуть бути варіанти:
- Побудувати IT-інфраструктуру компанії з нуля;
- Оновити інфраструктуру, тому що ваш сервер застарів;
- Вирішити проблеми зі збоями системи і нестачею потужностей;
- Створити резервну копію даних;
- Протестувати нове ПЗ або запустити нові рішення, які вимагають великих потужностей;
- Збільшити потужності на час пікових навантажень;
- Розвантажити IT-відділ, щоб поставити йому нові завдання, які впливають на розвиток компанії.
2. Де ви будете зберігати дані: власний DATA-центр, або хмарне рішення?
Дата-центр - це фізичні сервери, які ви купуєте, встановлюєте у себе в приміщенні, налаштовуєте, зберігаєте на них інформацію і обслуговуєте самостійно.
Хмарний оператор - це компанія, яка робить це все за вас. Вона купує і обслуговує фізичні сервери, ви лише купуєте у неї потужності під свою задачу.
Коли ви організовуєте IT-інфраструктуру в своїй компанії, варіантів може бути декілька:
- Використовувати тільки власний дата-центр. В такому випадку на вашу компанію лягають всі проблеми з його обслуговування: встановлення оновлень, підтримка серверів в робочому стані, ремонт і багато іншого. До того ж, раз на 5-10 років сервери потрібно міняти, вони швидко застарівають і зношуються. Детальніше про це ми писали в попередньому матеріалі.
- Використовувати і DATA-центр, і хмарне рішення паралельно. Зазвичай в такому випадку в хмарних сервісах зберігають резервну копію даних, періодично її оновлюючи. Таким чином ви подстрахуетесь від втрати інформації і, в разі проблем, зможете її відновити.
- Використовувати хмарні рішення для тестування нового програмного забезпечення. Перш ніж запускати в роботу будь-яке нове програмне забезпечення, його потрібно протестувати. Для цього компанії організовують тестову середу, в якій відпрацьовують роботу нового продукту або зв'язки програм
- Використовувати тільки хмару або кілька хмарних рішень одночасно. У такому випадку всі технічні проблеми з обслуговування серверів лягають на хмарного оператора. Можна використовувати по 3-5 хмар паралельно для різних завдань. Наприклад, для резервного зберігання інформації - одну, для робочих потужностей - іншу, і так далі.
3. Скільки грошей ви готові на це витратити?
Хороший сервер - це дорого, ціна може доходити до $ 20 00. У перші рік-два у вартість покупки входить його обслуговування. Потім за це доведеться платити додатково - в середньому, близько 14 000 грн щомісяця.
Окремі витрати - на електроенергію для його живлення і охолодження, оренду місця під серверну, зарплату співробітникам, які будуть його обслуговувати, податки на цю зарплату, і багато іншого.
Щоб перейти в хмару, не треба інвестувати велику суму в покупку, оплата відбувається щомісяця. В середньому, це $500 на місяць. До того ж, якщо ви хочете щось протестувати, можна орендувати додаткові потужності на кілька місяців.
"Виходячи з розрахунків GigaCloud для державних тендерів, хмара може бути вдвічі вигідніше, ніж власний сервер", - говорить Кирило Науменко, СТО хмарного оператора GigaCloud.
На фото: CTO хмарного оператора GigaCloud Кирило Науменко
4. Чи є у вас професійні адміни, готові "піднімати" сервер в будь-який час доби?
Чим більше років вашому дата-центру, тим складніше його обслуговувати і тим імовірніше можлива поломка. Тому у вас в компанії повинна працювати ціла команда високопрофесійних адмінів, готових у будь-який час вирішувати несправності із сервером.
У випадку з хмарної інфраструктурою всі ці завдання лягають на оператора.
"Наш персонал працює 24 години на добу і сім днів на тиждень, так що замінити деталі в обладнанні або збільшити потужність можна в будь-який момент, - пояснює Кирило Науменко, - Згідно з угодою з GigaCloud віртуальний сервер повинен бути доступний 99,95% часу. Тобто максимально допустимий простій - 21 хвилина 36 секунд на місяць ".
5. З яким хмарним оператором ви хочете працювати: світовим (наприклад, Google, Amazon, Microsoft), або українським?
У світових компаній якісні хмари, але їх підтримка і гнучкість нижче, ніж у локальних операторів. У разі форс-мажору, підтримка у таких компаній працює тільки через електронну пошту. А в розпал листування вони можуть повідомити: «Вибачте, у нас закінчується зміна, передаємо ваше запитання нашій команді з Південної Кароліни». І все доводиться пояснювати спочатку. А в цей час у вас навколо все горить, і проблема не вирішується.
Українському оператору можна зателефонувати і швидко вирішити питання по телефону.
«Ми в GigaCloud навіть не налаштовували IVR (голосове меню, - прим. Авт) розуміючи, що якщо людина дзвонить в техпідтримку, мабуть щось трапилося, і йому треба терміново вирішити питання, а не слухати музику і натискати кнопки», - розповідає Кирило Науменко.
До того ж, світові оператори не будуть морочитися, щоб підказати вам потрібний розмір інфраструктури, допомогти з ліцензіями або підібрати оптимальне рішення. Тому за останні роки вони втратили частину своєї частки на українському ринку.
Наприклад, з українським оператором можна домовитися про "приватну хмару" - так роблять компанії, яким потрібні дуже великі потужності. Світові хмарні бренди такого сервісу в Україні не пропонують.
6. Чи довіряєте ви оператору?
Головне при роботі з хмарним оператором - довіра. Ви маєте бути впевнені, що ваші дані надійно захищені і не потраплять в чужі руки.
Тому у хмарного оператора повинен бути міжнародний сертифікат безпеки ISO 27001. В Україні є власний стандарт кібербезпеки - атестат відповідності комплексної захисту інформації (КСЗІ). Це сукупність організаційних та інженерно-технічних заходів, спрямованих на забезпечення захисту інформації від розголошення, витоку і несанкціонованого доступу. Щоб отримати такий сертифікат, IT-постачальнику потрібно серйозно попрацювати.
Якщо у компанії ці сертифікати є, вона пройшла серйозний аудит і відповідає всім стандартам захисту інформації.
7. Чи є у нього схожі кейси?
Якщо постачальник хмарного рішення вже вирішував подібне завдання для інших клієнтів - це великий плюс.
"Наприклад, ми в GigaCloud беремося навіть за складні завдання, які не змогли вирішити інші оператори, і доводимо їх до кінця, поки не вирішимо, - розповідає Кирило Науменко. - Так ми підвищуємо свою експертизу, а клієнт отримує рішення своєї проблеми".
8. З якими постачальниками обладнання працює оператор?
Хороший знак - партнерство оператора зі світовими постачальниками ПО. Якщо компанія є партнером Microsoft, Cisco або Intel - значить вона навчила своїх інженерів, і вони здали складний іспит.
Великі світові бренди погоджуються на партнерство тільки з тими компаніями, яких по-справжньому добре перевірили, бо турбуються про свою репутацію.
9. Як оператор поводиться під час тестування?
Перед тим, як почати роботу із хмарною інфраструктурою, варто провести тестову настройку. Якщо оператор просить за це гроші, значить з ним щось не так.
«У хорошого хмарного оператора завжди надлишок ресурсів, тому що він повинен створювати резерв. Тому дати безкоштовний тест - нормальна практика », — розповідає Кирило Науменко.
За тестом буде зрозуміло, чи зручно вам користуватися системою, як вона працює і яка її реальна продуктивність. А ще - ви побачите, як оператор ставиться до клієнта. Якщо для тесту він надасть інженера, який допоможе в міграції, а техпідтримка буде реагувати адекватно - значить і в роботі вам буде комфортно.
Текст: Тетяна Гонченко
Фото: прес-служба Giga Cloud