«Коли клієнти дізнавалися, що не можна сплатити картою, розверталися та йшли». Як малому бізнесу не втрачати лояльність покупців

22.10.2020
7156
Партнер проекту

 

Українські споживачі все менше розраховуються за покупки готівкою, і малому та мікро-бізнесу доводиться це брати до уваги. Щоб полегшити прийом оплат картами компанія Visa та Ощадбанк запропонували технологічне рішення, що перетворює смартфон на платіжний термінал. В партнерському матеріалі розповідаємо, як це працює


 

Безпечний та зручний шоппінг

Клієнти  у всьому світі, як ніколи хочуть безпечного шопінгу. За даними дослідження McKinsey технології, що поліпшують гігієну, особливо з використанням безконтактних технологій, такі як доставка, самовивіз продуктів харчування, знаходяться на зльоті. Мілленіали і покоління Z - найчастіші послідовники безконтактних технологій. Це стосується і процесу розрахунків за товари та послуги.

Українські споживачі в карантин стали значно більше платити за покупки без використання готівки. За даними  НБУ в першому півріччі кількість безготівкових операцій з платіжними картками склала 86,1% від загальної кількості операцій з картами. Тоді як у минулому році цей показник становив 49,4%.

 У серпні 2020 року Ощадбанк запустив новий сервіс ОщадPAY. Це мобільний додаток на базі технології Visa Tap to Phone, що перетворює смартфон в POS-термінал для прийому оплат банківськими картами і NFC гаджетами (смартфони, годинник) без додаткового обладнання.

“Ми слідували трендам ринку. Все пішло в смартфон - спілкування, розваги, робота, послуги, державні сервіси. Ми вирішили, чому б не використати вже існуючу в смартфонах технологію NFC для прийому оплат. Якщо вже практично все в смартфоні - то чому б не це?”, – розповіли в Ощадбанку.

Олексій Білоус з Чернігова став підприємцем в карантин. Він відкрив у місті власну стоматологічну клініку ADENT+  і став одним із перших користувачів OщадPAY.

“Багатьом клієнтам, особливо молодим людям зручно оплачувати безконтактно, – розповідає Олексій. Клієнтам стає ще простіше, ще зручніше оплачувати покупки. Таким чином ми підвищуємо свою лояльність серед аудиторії, яка вже звикла платити безконтактно. Мені як підприємцю зручно в режимі реального часу приймати оплату на карту, оплачувати витрати перетворивши смартфон в засіб розрахунків”.

ОщадPAY розрахований на малий бізнес із власною службою доставки - інтернет-магазини, ресторани, сервіси доставки харчів.Також він стане в нагоді мікропідприємцям, які часто приймають оплату за товари та послуги в точках продажу, на фестивалях, культурних заходах. Наприклад, як бренд Nuances, Це українська марка  одягу, яка продається через власний шоурум, інтернет-магазин з доставкою і через регулярні київські маркети “Всі.Свої”. “Це спрощує життя - зручно коли все є в смартфоні. Так, швидше, простіше і зрозуміліше приймати платежі, особливо на виставках, або при доставці власним кур'єром”, — розповіла Анна Махнівська, співзасновниця бренду Nuances. 

Термінали VS смартфони для розрахунку

Клієнти хочуть розраховуватися картками, деякі не носять із собою готівку в принципі. Підприємниця з Житомира Олена Булина півтори місяці тому відкрила кафе «Лампочка». Коли приходили перші відвідувачі, і дізнавалися що немає терміналу, розверталися та йшли. «Ми втрачали клієнтів, тому що людям зараз вже набагато простіше оплачувати картами. За нашими спостереженнями, 50-70% відвідувачів —з безконтактними картами», — розповідає підприємниця.

Надаючи своїм клієнтам можливість розраховуватся картами, малий бізнес може збільшити свої продажі і лояльність клієнтів.  ОщадPAY дозволяє робити це просто. Щоб почати працювати, потрібно укласти договір торгового еквайрингу і завантажити мобільний додаток з Google Play Market. 

“ОщадPAY працює два тижні і  сильно спрощує нам життя, — каже Олена Булина. – Офіціанти дуже швидко освоїли продукт. А відвідувачам зручно, що їм не потрібно підходити до барної стійки для розрахунку, бо офіціант підходить до них зі смартфоном».

ОщадPAY  - це легальний для бізнесу спосіб отримати оплату за допомогою смартфону, на відміну від «з карти на карту» між фізичними особами. А клієнту не потрібно вводити номер карти і верифікувати переказ – просто прикласти свою карту (або NFC-гаджет) до смартфону з ОщадPAY.

Головна перевага — не потрібно ніякого додаткового обладнання, щоб приймати платежі. Не потрібно носити із собою банківські термінали, додатково платити за оренду, думати як підключати їх до інтернету, про підзарядку ще одного пристрою, окрім смартфону. Також в підприємця не буде боліти голова через заміну чекових стрічок - все у додатку, клієнту можна відправити електронний чек на пошту або SMS-повідомленням.  Не потрібно ніяких додаткових платежів за обслуговування, тільки фіксована комісія від суми транзакцій.

“Для нас переваги ОщадPAY очевидні, — розповідає засновник чернігівської служби таксі Юрій Громов.  — З одного боку лояльність клієнтів, з іншого - швидке і зручне підключення на смартфон, немає необхідності в додатковому устаткуванні. Незважаючи на те, що ми нещодавно почали встановлювати додаток, перші відгуки клієнтів позитивні. Тому що українці звикли оплачувати карткою або смартфоном в роздрібній торгівлі. До того ж вони розуміють, що це зручно, швидко, не потрібно нікуди передавати свої дані”.

Підключит ОщадPAY можна за посиланням 

 

Безконтактний світ торгівлі

За даними НБУ третина від усіх активних платіжних карт в Україні, тобто 12,3 млн штук, є безконтактними і токенізірованнимі. В першому півріччі  кількість безконтактних платіжних карток зросла на 26% і склала 9,6 млн шт. 

Безготівкові операції з використанням безконтактних і токенізірованних карт (за допомогою смартфонів і інших NFC-пристроїв) становили половину від загальної кількості і суми безготівкових операцій в торгових мережах (50,1% і 50,9% відповідно). Тренд на безконтактні безпечні розрахунки тільки посилюватиметься. 

За місяць від запуску ОщадPAY встановили понад 300 підприємців. В банку стверджують, що аналогічних послуг, без додаткового обладнання, на ринку України поки що немає. Все, що пропонують конкуренти вимагає додаткового  модуля для зчитування карт.

“Прямий конкурент ОщадPAY - переказ «з карти на карту» між фізичними особами, — розповіли и Ощадбанку.

По-перше, це не зручно для клієнта, йому потрібно викликати інтернет-банкінг, ввести номер карти, смс. По-друге, це операція між фізични особами, а значить нелегальна, якщо ми говоримо про транзакцію в рамках підприємницької діяльності.

Наше рішення просте для клієнта і підприємця та виключає ризики використання рахунків фізичної особи для ведення підприємницької діяльності”

 Автор: Олександр Шокун

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.