Як данні RFID в реальному часі відкривають нові можливості для зручності споживачів

28.02.2020
6831

Фото: IT Peer Network

"Технології заради технологій не потрібні. У рітейлі в тому числі "— розхожа фраза експертів. Спортивний бренд Adidas і іспанський бренд одягу Desigual поділилися під час панельної дискусії на виставці Euroshop 2020 своїм досвідом: Як впровадження RFID-технології (Radio Frequency IDentification - радіочастотна ідентифікація) позначилося на досвіді покупців і продажах.


Adidas

Директор  бізнес-рішень RFID в Adidas Цветан Димитров

Навіщо Adidas RFID? Відповідь дуже проста: тому що ми хочемо створити унікальний клієнтський досвід. Впровадження RFID було спринтом, а, скоріше, марафоном, який все ще триває. На даний момент послуги з підтримкою RFID впроваджені в більш ніж 8-ми розподільних центрах і на 241 фабриках компанії.

Для впровадження цієї не простої технології Adidas було потрібно близько 6 років. І ось навіщо. По-перше, це допомагає бачити точну кількість товарів в стоці. По-друге, відстежувати наявність товару в магазині. Таким чином, RFID дає можливість перевірити, які товари знаходяться в торговому залі і на складі магазину. Таким чином, ми можемо досягти точності у визначенні стоку від 99 до 99,5%.

Ми скоригували матриці товарів для більш ефективного управління. В результаті, з'явилося більше запасів для виконання омніканальних замовлень.

Омніканальність

Ось як працює омніканальность Adidas завдяки RFID на різних ринках.

Наприклад, справа на слайді відображається те, що бачить споживач на сайті інтернет-магазину Adidas по одному конкретному товару ( за умови, що ми виконуємо доставку тільки з нашого розподільного центру).

Кросівки відображаються тільки в двох розмірах. Але коли коли ми об'єднали стоки за допомогою RFID для одного регіону, у користувача з'явився більший вибір доступних розмірів, як зазначено на слайді нижче.

Звичайно, омніканальність в нашій мережі присутня і на ринках, де ми не застосовуємо RFID. Однак саме RFID допомагає вивести омніканальность на наступний рівень.

Як RFID таі цифрові дані забезпечують задоволеність споживачів в наших магазинах

У минулому році компанія відкрила чотириповерховий магазин, площею 4 719 кв. м., в Лондоні, оснащений останніми технологіями в ритейлі з упором на обслуговування і повне занурення в бренд.

На так званому «Hype Wall», цифровому дисплеї на першому поверсі, відвідувачі можуть заздалегідь оглянути товари, які ще не надійшли в продаж, а потім отримати повідомлення про релізі в додатку. За допомогою функції "Bring it to me" в додатку, покупці можуть сканувати товари, дивитися інформацію про них, запитувати відповідний розмір і здійснювати покупки в додатку і не стояти в черзі.

RFID дозволяє нам працювати з ключовими KPI в магазині, і в той самий час забезпечувати задоволеність споживачів. Все роздягальні на 1 і 2 поверхах магазину також діджіталізовані. Інтерактивні дзеркала оснащені RFID-сканерами, які визначають, які речі в примірювальну взяв відвідувач.

На всіх речах є спеціальні мітки (RFID-технологія). Якщо піднести речі до дзеркала, на ньому відображається додаткова інформацією про них. Клієнти можуть також запросити додаткові речі потрібних розмірів і кольорів, знаходячись у примірювальній.

Фото: hypebeast

Таким чином, ми вирішили досить поширену проблему, коли клієнт  знаходить себе у примірочній з річчю невідповідного розміру. Це зайняло у нас досить багато часу, але ми віримо, що нам вдалося створити масштабоване рішення, яке вже реалізовано в трьох містах: Москві, Нью-Йорку та Лондоні.

Як ця технологія працює в московському магазині Adidas.

Директор з розвитку ринку в Avery Dennison Уве Хенниг (допомогають Adidas впроваджувати RFID)

Adidas не став першою компанією, яка впровадила діджиталізацію в свої магазинах. Планку для інших піднімають такі онлайн-гіганти, як Amazon чи Zalando. Споживач хоче свій товар завтра, а краще - сьогодні. І Amazon вже надає таку можливість з функцією доставки Same-day delivery. Для того щоб давати споживачу те, що він хоче і коли він хоче, рітейлер має володіти всіма можливими даними про свої стоки.

Крім того, останнім часом, однією з тенденцій стає сталий розвиток. Споживачі починають цікавитися, з чого зроблений товар, в яких умовах і яким чином він був доставлений до нього додому або в магазин. Всю цю інформацію неможливо уявити без збору даних.

Наше бачення - кожен продукт в світі, рано чи пізно, отримає свій ідентифікатор: це може бути RFID-мітка або QR-код. Споживач витрачає свій час, вивчаючи товар. Але таким чином він стає ближче до продукту, а значить - ближче до вашого бренду. Це можливо тільки завдяки роботі з даними.

Іспанський бренд одягу Desigual

Desigual RFiD Lead Матільда Гонсалес Карвахаль

Те, що до цих пір було проблемою, стало не тільки реальністю, але і конкурентною перевагою: можливість доставити будь-який тип продукту в найкоротші строки, незалежно від того, де розміщено замовлення. Завдяки RFID-технології, замовлення, розміщені в онлайн-магазині, розподіляються серед більш ніж 500 магазинів компанії. Крім того, ця система допомагає персоналу магазину готувати замовлення, вказуючи, де знаходяться товари, і планувати відвантаження.

На сьогодні 20 магазинів мережі оснащені технологією RFID. До кінця 2020 року компанія планує розгорнути технологію в 230 магазинах мережі.

RFID-технологія підвищила продуктивність в торгових точках, збільшила кількість оброблюваних замовлень на годину, а також збільшила продажів і рівень задоволеності клієнтів. Вони можуть отримати товар коли хочуть і де хочуть. З RFID ми можемо отримати 98% точності залишків.

Другий KPI - доступність на полиці. За допомогою цієї інформації, яку дає RFID, можна збільшити доступність товару в магазині і дати клієнтам те, що вони хочуть. Дозволяючи покупцеві вибрати найближчий магазин, де його замовлення буде підготовлено, ми можемо підвищити його задоволеність сервісом.

Система управління запасами краще працює з RFID. Для того щоб всі дані працювали з RFID, ви повинні зосередитися на своїх магазинах та підготувати їх до роботи: облаштувати свої складські приміщення, впровадити в них RFID, а також навчити свій персонал.

Підготовка замовлення в магазині - ще одна важлива зажача. Вбудовані функції RFID, такі як пошук товарів, допомагають нашим колегам в магазині в процесі комплектації.

Зниження кількості скасованих замовлень. Іноді ми змушені скасовувати замовлення деяких наших клієнтів через відсутність товару на складі або через те, що товар, який, на нашу думку, у нас є, насправді недоступний. Таким чином, за допомогою RFID, ми володіємо точною інформацією про залишки в реальному часі.

Фото: themds.com

Бажання споживачів зростають з неймовірною швидкістю, що обумовлено технологіями, а RFID-технології допомагають забезпечити ясність і ефективність в роздрібній мережі в будь-який час і в будь-якому місці.

Завдяки унікальній пропозиції програмного і апаратного забезпечення, етикеток, тегів і пов'язаних хмарних рішень, ця технологія оптимізує операції і ефективність роздрібної торгівлі за допомогою об'єднаних даних в реальному часі, що передаються по всьому ланцюжку поставок і в магазині, що призводить до підвищення прибутковості і підвищення якості обслуговування споживачів.

Записала: Людмила Будіна

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.