Як Amazon продовжує впроваджувати технологію без касирів у своїх супермаркетах

14.09.2021
2707

Amazon представить свою автоматизовану технологію Just Walk Out у двох продуктових магазинах Whole Foods, відкриття яких заплановане на 2022. Про це повідомляє Amazon у своєму блозі. Технологія доступна в інших торгових точках Amazon — магазинах Amazon Go, у декількох магазинах Amazon Fresh у США і Великобританії. Також онлайн-гігант пропонує Just Walk Out стороннім рітейлерам.


Just Walk Out використовує комп'ютерний зір, датчики і штучний інтелект. Це дає можливість покупцям зайти до магазину, авторизуватися за допомогою програми, покласти продукти у кошик і розрахуватися за покупки автоматично — без черги на касі і сканування товарів.

«Ми вперше запустили цю технологію в Amazon Go кілька років тому, і з тих пір отримали безліч позитивних відгуків від клієнтів, яким подобається швидко і легко робити покупки не стоячи у черзі», — зазначив віце-президент з роздрібної торгівлі та технологій Діліп Кумар.

Як почала розвиватися технологія?

Перший магазин без продавців Amazon почала тестувати в Сіетлі у 2016 році. У січні 2018 го Amazon Go відкрили для масового споживача, а восени з'явилася інформація, що компанія має намір до 2021 року відкрити 3000 таких точок. Однак у 2020 році мережа розрослася тільки до 26-ти магазинів і два великих супермаркети Amazon Go Grocery у США. На даний момент компанія відкрила всього один магазин Amazon Go за межами штатів — у Британії.

Переваги технології без касирів

За оцінкою Insider Intelligence, до 2024 року кількість магазинів без кас досягне 10 000 — у порівнянні з 350 магазинами у 2018 році. Причому основна частка припаде на магазини біля дому та аптеки.

Дослідження RBC Capital Markets демонструє, що "розумний" формат, як в Amazon Go, повинен бути на 50% вигідніше традиційного. На думку експертів, рітейлери можуть значно заощадити на зарплатах персоналу, а місце, що звільнилося від кас місце можна використовувати для полиць. Середня сума чека у магазині без продавців у США — $10, а щоденне число відвідувачів — 550 осіб. Виходить, що за рік одна точка приносить близько $1,5 млн, у той час як магазин у традиційному форматі — приблизно $1 млн.

Прибутковість самих магазинів може збільшитися завдяки скороченню черг: зараз 86% американців відмовляються від покупок, якщо доводиться довго чекати обслуговування. Покупцям подобаються магазини без кас — це підтвердило нещодавнє опитування Piplsay. Приблизно у третини респондентів був досвід покупки у безкасовому магазині (в основному Amazon Go). З них 54% описали цей досвід як "чудовий", а 35% — як "приємний". При цьому 57% всіх опитаних хотіли б мати такий магазин поруч з будинком.

За допомогою каси у смартфоні покупці не тільки економлять час, але і відразу бачать підсумкову суму у процесі збору кошика. Знижка пробивається моментально, а це підвищує середній чек на 15%.

Переклад: Вікторія Лаврентій

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.