Китайський регулятор ухвалив розділити бізнес Ant Group. Він контролюється інтернет-гігантом Alibaba

14.04.2021
822

На фото: Джек Ма, основатель Alibaba Group, фото: Depositphotos

Китайські регулюючі органи наказали Ant Group розірвати «неналежні зв'язки» між своєю платіжною платформою Alipay і фінансовими продуктами - сервісами онлайн-кредитування Jiebei і Huabei. После цього Ant Group стане фінансовою холдинговою компанією і тоді їй доведеться працювати за більш жорстким правилам, подібними з тими, які діють в Китаї для банків. Бізнес із кредитування може бути серйозно ослаблений через розрив зв'язку з платіжною платформою Alipay. Про це пише Financial Times


 

На думку аналітиків, цей крок може позбавити Ant платформи мобільних платежів і серйозно послабити його кредитний бізнес. На даний час тільки 36% доходів Ant надходить від платіжних послуг, а решта припадає на онлайн-кредитування.

Оголошення Народного банку Китаю в понеділок сталося через кілька днів після того, як китайські антимонопольні органи оштрафували технологічну групу Alibaba, яка володіє 33% акцій Ant, на рекордні $ 2,8 млрд. Штраф був виписаний через обмеження, які компанія наклала на продавців на своїй платформі електронної комерції.

«Мета полягає в тому, щоб обмежити фінансовий характер діяльності Ant і повернути його до витоків як платіжної платформи. Це надасть великий вплив на придушення бізнесу Ant із кредитуванню споживачів », - сказав високопоставлений чиновник державного банку, який регулярно має справу з Ant.

«Ці плани змусять Ant повністю реструктурувати свій бізнес, — розповів Чжао Сіцзюнь, професор фінансів Китайського університету Женьмінь. — Згідно з урядовим планом реструктуризації, компанії потрібно буде "звести стіни" між різними підприємствами і кожен бізнес має регулюватися у своїй конкретній галузі. Вплив може бути величезним».

«Під керівництвом фінансових регуляторів Ant Group докладе всіх зусиль для реалізації плану реструктуризації. Ми будемо розвиватися у відповідності зі стратегією національного розвитку », — заявила компанія Ant в понеділок.

У 2020 році Ant займав близько 10% ринку споживчого кредитування Китаю з двома продуктами: Huabei, який схожий на кредитну карту, і Jiebei, який пропонує невеликі незабезпечені кредити через додаток Ant Alipay.

Чен сказав, що нормативні зміни "усунуть більшу частину бізнесу, яким зараз займаються Jiebei і Huabei".

Регулюючі органи також зажадали, щоб Ant подав заявку на отримання ліцензії на оцінку кредитного рейтингу споживачів - безпрецедентний крок у новому секторі кредитного рейтингу Китаю, де існують тільки дві такі ліцензії і вони належать урядовим агенціям.

«Я не думаю, що Ant зможе отримати ліцензію на присвоєння кредитних рейтингів. В результаті вони можуть бути змушені ділитися своїми платіжними даними з державними установами, такими як Baihang, щоб продовжити кредитування», — сказав Олівер Руї, професор фінансів Китайсько-європейської міжнародної бізнес-школи. —А якщо у них немає власної системи кредитного рейтингу, вони втрачають перевагу в кредитуванні ».

Джерело фото: Depositphotos 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.