Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
П'ять основних тенденцій у крос-бордерній торгівлі за версією Alibaba
Фото: Depositphotos
Після проведення розпродажів на “День холостяка” та “Чорну п'ятницю” платформи Alibaba Group – Tmall Global та Kaola провели аналіз покупок та поділилися результатами. Компанії виділили п'ять трендів у крос-бордингу, серед яких: попит на товари для тварин, засобів для догляду за волоссям та продажі люксових товарів.
Споживачі готові витрачати більше на своїх домашніх тварин
Власники домашніх тварин у Китаї все частіше ставляться до них як до членів сім'ї. Цей тренд породив галузь, яка динамічно зростає в останні роки, де популярністю користуються товари та сервіси від висококласних кормів і "розумних туалетів" до косметичних товарів для кішок і собак.
У вересневому звіті інвестиційно-банківська компанія Goldman Sachs оцінила ринок коштів для догляду за домашніми тваринами у Китаї у $30 млрд (станом на 2020 рік). Вона також прогнозувала сукупний річний темп зростання витрат на корми для тварин на 19% до 2030 року.
Висновки інвестиційного банку збігаються з тенденціями, які спостерігаються на платформах Alibaba на “Чорну п'ятницю” цього року. У зоомагазині Joyhood на платформі Tmall Global обсяг продажів подвоївся порівняно з минулим, а відвідуваність збільшилася на 120%. Крім того, на "Чорну п'ятницю" продажі снеків для кішок на Tmall Global зросли на 177% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Здорові снеки
Молоді споживачі є рушійною силою появи нового покоління здорових продуктів: від снеків до вітамінів та індивідуальних наборів харчових добавок.
Австралійський бренд харчових добавок Youthit продав товару на понад $1 млн на "День холостяка", що втричі перевищило його продаж порівняно з минулим роком. Один із товарів під час заходу було продано у кількості понад 70 000 одиниць.
За даними ринку, понад 30 млн споживачів купили "здорові" продукти на Tmall Global у 2020 році, що на 30% більше, ніж у 2019 році. За даними дослідження iiMedia Research, продажі таких товарів у Китаї зросли на 12,4% у річному обчисленні до 250 млрд юанів минулого року і, як очікується, до кінця 2021 досягнуть 270 млрд юанів.
Догляд за волоссям
Китай є другим за величиною ринком для промисловості догляду за волоссям у світі після США. За даними компанії Euromonitor, він, ймовірно, зростатиме в середньому на 4,9% до 2025 року. Китайські споживачі розробляють все більш складні режими догляду за волоссям, дбаючи про нього так само ретельно, як і про шкіру.
Натхненні цією тенденцією, світові бренди виробляють шампуні та кондиціонери вищої якості. Згідно зі звітом Tmall та CBNData за 2020 рік, все більше споживачів використовують не тільки шампуні та кондиціонери, але й олії, сироватки, фарби та засоби для укладки волосся.
Протягом перших трьох днів розпродажу на "День холостяка" продажі таких товарів зросли на 127,6% серед покупців міленіалів і покоління Z у річному обчисленні, згідно з даними Alibaba.
Зростання засобів для догляду за собою
В останні роки у Китаї зростає популярність якісних, ефективних косметичних засобів догляду, наприклад, брендів Murad, Obagi, Kate Somerville і The Ordinary.
У звіті Tmall, опублікованому у серпні, 69% респондентів заявили, що ефективність була головною причиною придбання сироваток для обличчя, а 45% вказали на інгредієнти як на вирішальний фактор під час їх покупки. Засобами, що найбільше продавали, були ті, які містили у своєму складі саліцилову або мигдальну кислоту, а також ретинол.
Зростання ринку перепродажу та люксу
Пандемія дала поштовх перепродажу предметів розкоші, у Китаї ця тенденція також продовжує набирати обертів. З минулого року до платформи Tmall Global приєдналися ряд найвідоміших японських люксових ритейлерів, включаючи Brand Off, Reclo, Daikokuya і Brandear.
На "День холостяка" понад 3 млн споживачів переглядали товари зарубіжних мереж перепродажу люксу на Tmall. За даними платформи, більшість аудиторії становили жінки із середнього класу та споживачі покоління Z.
На "Чорну п'ятницю" ритейлер Daikokuya вів пряму трансляцію прямо зі своїх фізичних магазинів у Японії. Платформа Tmall Global також організувала пряму трансляцію спільно з брендом Brand Off у Японії.
Фото: Depositphotos
Переклад: Людмила Будіна