Кіберзахист, екологічність та розвиток онлайну. Основні тренди фешн-рітейлу у 2022 році за версією звіту The State of Fashion

03.12.2021
6113

Иллюстрация: Harry Haysom

Міжнародна консалтингова компанія McKinsey спільно з журналом The Business of Fashion опублікувала щорічний прогноз трендів розвитку фешн-рітейлу у 2022 році - The State of Fashion. Фахівці зазначають, що у новому році ця сфера залежить від розвитку міжнародної економіки та споживчих настроїв. Брендам потрібно активізувати свої зусилля для того, щоб працювати над бажаннями клієнтів — це має відображатися в асортименті бренду, ланцюжках постачання та форматах роботи.  


Стан індустрії моди у 2021 році

Пандемія завдала непоправного удару по модній індустрії у світі. Близько 7% світових компаній повністю залишили ринок через фінансові труднощі або купили конкуренти.

Світова індустрія моди готова до відновлення наступного року: продаж одягу на 3-8% перевищить рівень 2019 року. З географічної точки зору Китай став лідером у 2021 році, оскільки його економіка відновлювалася набагато швидше за інші країни. У 2022 році зростання модної галузі продовжуватиме залежати від Китаю та США, тоді як Європа продовжує відставати, а для повного відновлення їй необхідне повернення міжнародного туризму. Незважаючи на повільне повернення до рівня продажів у Європі до пандемії, 67% європейських керівників індустрії моди очікують на кращі торгові умови у 2022 році, ніж було у 2021 році.

Серед основних тенденцій минулого року розвиток онлайн-бізнес-моделей брендів та інвестиції в електронну комерцію. Прогнозується, що у 2022 році компанії ще активніше розвиватимуться в онлайні: впроваджуватимуть токени та розвиватимуть віртуальну моду, продаючи одяг, наприклад, усередині ігор. За останній рік такі бренди, як Nike та H&M, розширилися до цифрового "метавсесвіту", запустивши віртуальні магазини, ігри та онлайн-заходи. За даними звіту, 32% керівників галузі визначили цифрові технології як найбільшу можливість для зростання, за ними слідує стійкість —12%.

У міру того, як компанії та їх обороти зростатимуть, виникне проблема потенційної нестачі товарів та ресурсів, оскільки гальмуються ланцюжки поставок та зростають транспортні витрати. У 2021 році багато компаній повідомляли про проблеми з управлінням потоками запасів або стверджували, що причиною низьких прогнозів продажів була проблема з ланцюжками поставок.

Тема екологічності у 2022 році домінуватиме серед покупців одягу. Вони хочуть знати, звідки беруться матеріали та як виготовляються товари. За даними звіту, 60% компаній збільшують свої інвестиції у рішення з переробки, щоб знизити свій вплив на довкілля.

Також бренди повинні враховувати, що онлайн майже повністю захопив світ, відповідно потрібно звернути увагу на кібербезпеку свого бренду. В умовах жорсткої конкуренції співробітники, які розуміються, наприклад, на кібератаках, будуть дуже затребувані.

На думку McKinsey, у 2022 році індустрія моди зіштовхнеться "зі складним поєднанням проблем та можливостей, у якому мало місця для помилок". Досвід минулого року показує, що завдання брендів полягатиме у тому, щоб забезпечити своє зростання, реагувати на потреби клієнтів і зосередити свою увагу на чистому прибутку.

Міжнародна економіка у 2022 році

  • Нерівномірне відновлення. Більшість країн, економіка яких сильно постраждала від пандемії та карантинних обмежень, показуватимуть нерівномірне зростання

  • Логістичний глухий кут. Компанії повинні продумати, як управлятимуть логістичними ланцюжками, адже все частіше виникають збої. Очікується, що 67% компаній піднімуть ціни на товари через проблеми з логістикою. 87% опитаних керівників індустрії моди очікують, що збої у ланцюжку постачання вплинуть на розмір прибутку наступного року. Нестача матеріалів, транспортні вузькі місця та зростання транспортних витрат у сукупності ще більше збільшують виробничі витрати та створюють дисбаланс між попитом та пропозицією.

Споживчі настрої

  • Luxury-бренди для місцевих. Через пандемію скоротилася кількість авіаперельотів та туристів, які були основними клієнтами люксових брендів. Тепер такі компанії змушені залучати "внутрішніх" клієнтів із країн, де знаходяться їхні магазини або бутіки, адже відновлення міжнародних авіаподорожей найближчим часом не передбачається - за прогнозами експертів, вони можуть відновитися у попередніх масштабах не раніше 2023-2024 рр.;

  • Перезавантаження гардеробу. Завдяки пандемії споживачі не замислювалися над тим, як одягатися, адже вони більшу частину свого часу проводили вдома. Проте деякі карантинні обмеження знято, кількість соціальних зв'язків (спілкування) збільшується, що спонукає клієнтів задуматися про покупку гарного, якісного та красивого одягу. До цього попиту мають бути готові бренди.

Фешн-рітейл у 2022 році

  • "Соціальні" покупки. Соціальна комерція зазнає сплеску, а споживачі виступають як інвестори;

  • Кругообіг текстилю. Модні бренди можуть зменшити негативний вплив виробництва одягу на довкілля. Новий тренд - обмеження видобутку первинної сировини та зменшення текстильних відходів;

  • Паспорт продукту. Бренди повинні будуть надавати інформацію про певний товар або продукт, якою вони поділяться з партнерами або споживачами, щоб уникнути підробок;

  • Кіберстійкість. У зв'язку з розширенням онлайну загроза зростання кібератак збільшується. Бренди та компанії повинні звернути на це увагу;

  • Криза кадрів. Через збільшення конкуренції серед світових брендів, компанії змагатимуться за створення найкращих умов для праці та залучення нових співробітників.

Переклад: Олександр Шаріпов

Фото: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.