Ресторатор Савва Лібкін: п'ять причин, чому можна відмовити гостю

14.09.2021
4383

Фото: savva-libkin.com

Ресторатор і власник ресторанів "Дача", "Тавернетта", мережі "Компот" розповів, у яких випадках, на його думку, клієнт буває не правий.


Зрозуміло, співробітники моїх ресторанів намагаються виконувати побажання гостей. Але іноді гості висловлюють такі побажання, які ми виконати не можемо. У таких випадках слідує ввічлива відмова. І ось найпопулярніші причини для відмови:

"Ми хочемо сидіти за тим столиком - перемістіть звідти людей"

Думаєте, ця фраза - щось виняткове? Ні, офіціантам і адміністраторам доводиться чути її майже кожен день. Справа в тому, що деякі люди вважають себе центром всесвіту і дуже дивуються, коли їм натякають, що це не зовсім так. У будь-якому випадку, егоцентризм не лікується, а свій улюблений столик краще бронювати перед візитом до ресторану.

"Нехай люди за сусіднім столом поводяться тихіше. Ну і що, що це дитячий день народження? Вони заважають нам спілкуватися"

У якомусь сенсі це продовження попереднього пункту. Це про все тих же людей, які, прийшовши до ресторану, починають вважати його своєю особистою резиденцією, офісом або будуаром. Один раз пара гостей попросила відсадити кілька столів подалі, тому що їм потрібно було поговорити віч-на-віч. Що можна порадити у такому випадку? Знову ж резервувати заздалегідь - тільки вже не столик, а окремий зал або весь заклад.

"Можете приготувати равіолі зі шпинатом без шпинату?"

Одна справа - не класти кінзу у салат, зовсім інше - змінити рецептуру страви, прибравши з нього один з ключових елементів. Деякі страви (як ті ж равіолі) готуються заздалегідь, інші без певних компонентів втратять свій смак. Загалом, якщо ви не любите шпинат, спробуйте замовити равіолі, у яких немає і не повинно бути шпинату - з кроликом, наприклад.

"Чому не можна прийти зі своєю їжею?"

Це питання теж звучить не так рідко, як ви могли б подумати. На щастя, гості не наполягають на тому, щоб вся їжа на столі була принесена ними, але додати щось своє до замовлення хотіли б багато. Ми пояснюємо відмову тим, що несемо відповідальність лише за якість власноруч приготовленої їжі. А у разі, якщо комусь раптом стане погано від принесених сторонніх делікатесів, то відповідати доведеться закладу. Так що нехай домашня їжа залишається вдома, а ресторанна - у ресторані.

"Дайте знижку"

У моїх закладах знижка відсутня як явище (замість неї у нас бонусна система), але справа навіть не в цьому. Чомусь багато гостей, не вимагаючи знижку в супермаркеті, в таксі або в кіно, вважають ресторан якимось царством знижок.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.