Набув чинності закон про заборону сексизму і гендерної дискримінації у рекламі

11.01.2022
2691

Фото: iod.media

З 8 січня набули чинності зміни до закону “Про рекламу” щодо визначення понять “дискримінаційна реклама” та “дискримінаційна реклама за ознакою статі”, посилення відповідальності за порушення законодавства про рекламу, посилення захисту прав споживачів реклами. Про це повідомляє НВ.


Згідно із законом, дискримінаційною рекламою вважається та, яка містить твердження чи зображення, дискримінаційні за ознаками: раси, кольору шкіри, політичних чи релігійних переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного чи соціального походження, громадянства, сімейного чи майнового стану, місця проживання, мовних чи інших ознак.

До дискримінаційної реклами за ознакою статі  відноситься та, яка містить твердження чи зображення щодо інтелектуальної, фізичної чи іншої переваги однієї статі над іншою, стереотипності ролі чоловіка чи жінки, пропагує принизливе чи зневажливе ставлення за ознакою статі, демонструє насильство, використовує зображення тіла як виключно сексуального об’єкта з метою привернення уваги до того, що не стосується рекламованого продукту.

Яка передбачена відповідальність?

У разі порушення законодавства рекламодавець має сплатити до держбюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент вчинення порушення.

До жовтня 2022 року ця сума дорівнюватиме 65000 гривень.

Штрафи, накладені Державною службою з питань праці, мають бути сплачені протягом 15 календарних днів. У разі ухилення від виконання адміністративного стягнення його можуть змусити сплатити через суд.



Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.