Рекламний ринок демонструє приріст 15,6% – Zenith Advertising Expenditure Forecasts

10.12.2021
2502

Фото: Бизнес-UA!

Згідно з прогнозом рівня інвестицій у рекламу Zenith Advertising Expenditure Forecasts, рекламний ринок демонструє приріст – 15,6% у 2021 році та прогнозується зростання 9,1% у 2022 році. У 2023 році він досягне 5,7%, а у 2024 році – 7,4%. Таке зростання можливе, у тому числі, через те, що бренди продовжують нарощувати частку e-commerce. Наводимо витяги з дослідження, у якому також представлені дані щодо України.


Ріст рівня інвестицій у рекламу досягне $705 млрд у 2021 році, у порівнянні із $634 млрд у 2019. 

За прогнозом Всеукраїнської рекламної коаліції, наступного року медіаринок України виросте на 18,2%, порівнюючи із 26,7% у 2021. Так, у 2022 об’єм інвестицій сягне 36,7 млн грн.

Тренд на діджитал-трансформацію

Zenith оцінює, що діджитал приросте на 25% протягом 2021 році, у той час, як прогнозувався ріст на 19%.

Zenith очікує, що у 2022 році діджитал-трансформація сповільниться. Адже пандемія лише посилила уже існуючі економічні тренди. Zenith прогнозує, що рівень інвестицій у діджитал у 2022 році виросте на 14% (у порівнянні з попереднім прогнозом - 10%) , у 2023 – на 9%, а у 2024 – на 10%.

В Україні діджитал також найбільше ростиме наступного року (+25%). Пандемія та карантинні обмеження сприяли розвитку e-commerce. Так, за останні 5 років цей ринок виріс майже у 5 разів, а протягом 5 наступних він збільшиться удвічі. За прогнозом, у 2022 році e-com буде займати майже 10% загального об’єму роздрібної торгівлі України. Це сприяє активному збільшенню інвестицій у пошукову рекламу: на 45% цього року та на 40% наступного. 

Реклама 

За естимацією Zenith, реклама на платформах ритейлерів зросла з 24% у 2019 році до 53% у 2020 році, а потім на 47% у 2021 році, коли досягла $77 млрд. Ця сума еквівалентна усій рекламі у газетах, журналах, радіо та кіно, і становить 20% усіх інвестицій у діджитал-дисплей та пошук. Очікується, що до 2024 року інвестиції у рекламу на ритейл-платформах досягнуть $143 млрд і становитимуть 27% медійної реклами та пошуку. Значна частина цих бюджетів надходитиме з тих, які раніше використовувалися для переговорів щодо місця на полицях у офлайн-магазинах.

Частка світового ВВП від реклами у допандемічний період постійно зростала: з 0,72% у 2014 році до 0,75% у 2019. Після різкої минулорічної зміни споживання діджитал-медіа та e-commerce вона досягне 0,77% у 2021 та 0.8% до 2024 року. Відтак, стане найбільшою часткою ВВП з кінця 1990-их років.

Zenith прогнозує у період з 2021 по 2024 рік найшвидше зростання інвестицій у рекламу у країнах Центральної та Східної Європи (ЦСЄ) і Близького Сходу та Північної Африки (MENA). Їх середньорічні темпи становитимуть 12,2% та 10%.

Соцмережі у 2022 обженуть ТБ

За прогнозом Zenith, у 2021-2024 роках серед усіх каналів найшвидше ростимуть соцмережі. Вони покажуть щорічний середній приріст на 14.8%. За ними на 14% щороку ростиме онлайн-відео, на 9,8% платний пошук (в основному завдяки ритейл- платформам) та на 7,4% зовнішня реклама, так як людський та автомобільний трафік повернеться у норму. Незначний ріст матиме радіо (2,2%) та ТБ (1.4%), у той час як принт впаде на 4,7%.

Найбільш конкурентним медіа стають соцмережі. Згідно з даними eMarketer, дорослі американські споживачі цього року провели у Facebook та Instagram 60.4% свого часу, у той час як у 2017 – 74,8%. Це пов’язано із ростом TikTok, який виріс від 0 до 15,1% за цей період. 

Zenith очікує, що рівень інвестицій у соцмережі у 2022 році досягне $177 млрд, обігнавши ТБ з 174 млрд. У 2024 році соцмережі досягнуть 225 млрд, а це становитиме 26,5% від усієї реклами. На другому місці – платний пошук із 22,5% та ТБ із 21%.

Загалом діджитал-реклама у 2022 році вперше досягне 61,5% від усіх інвестицій у рекламу і до 2024 збільшить свою частку до 65,1%.

В Україні соціальні мережі перемогли у боротьбі за увагу аудиторії. Так, 62% інтернет- користувачів щодня більше години свого часу проводять у соцмережах. TikTok увірвався у життя онлайн-аудиторії та став трендом. Вже 35% людей, віком 16-44 роки активно користується додатком. А для брендів він став ще одним майданчиком для комунікації з цільовою аудиторією. Завдяки такій активності наступного року діджитал-реклама займе 35% у медіаміксі, у порівнянні з 28% у 2021.

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.