Дослідження: споживачі запам'ятовують друковану рекламу краще, ніж цифрову

15.10.2021
4507

Фото: Pinterest

Навіть через тиждень після того, як людина побачила друковану рекламу, вона буде пам'ятати її краще, ніж цифрову, свідчить недавнє дослідження американських вчених. Під час експерименту використовувалися результати МРТ-сканування мозку, відстеження очей і біометричні виміри тіла.


Експеримент проводився у два етапи. На першому дослідники показували людям серію друкованих та цифрових рекламних оголошень і фіксували "сигнали інтересу": рух очей, серцебиття і провідність шкіри. Після цього їм поставили запитання, як багато вони запам'ятали.

Через тиждень одній половині добровольців виміряли активність пам'яті за допомогою МРТ, а іншій задали питання про зміст реклами, контексті і асоціаціях з брендом.

У результаті вчені виявили, що мозкова активність через тиждень після перегляду друкованої реклами була вище, ніж після цифрової. Крім того, люди дивилися на друковану рекламу довше (їх зіниці розширювалися, інші біометричні показники інтересу також росли).

Що пояснює дослідження?

Коли ми зустрічаємося з рекламою, ми кодуємо її вміст у пам'яті, який потім зберігаємо для подальшого використання.

Взаємодія з друкованою рекламою більш інтенсивна, тому залишає більш сильний слід у пам'яті, що впливає на зв'язок з іншими асоціаціями (тобто щось може змусити мозок швидше згадати про рекламу, наприклад, логотип бренду).

Чому ефект від друкованої реклами сильніше?

Хоча у сучасних умовах вважається, що цифрова реклама, наприклад, за допомогою Facebook, є одним з найпростіших каналів для реалізації, вимірювання і експериментів, взаємодія з друкованою рекламою виявляється інтенсивніше і залишає слід в пам'яті, створюючи більше асоціацій. Крім того, дотик паперу активує інші почуття і сильніше залучає користувача.

Дослідники не встановили, чи є зв'язок між друкованою рекламою і великою кількістю продажів. Але не випадково, друкована реклама (наприклад, журнали, пряма розсилка) як і раніше обирається досвідченими маркетологами як ефективна частина свого маркетингового комплексу, навіть якщо вона часто коштує дорожче. Тому, при виборі каналів комунікації, компанії не повинні нехтувати друкованою рекламою.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.