У "Чорну п'ятницю" українці найчастіше купували товари на Rozetka, AliExpress, в АТБ та "Ельдорадо", - аналітика 4ServiceGroup

16.12.2021
2879

Фото: Depositphotos

Фахівці агентства 4ServiceGroup провели дослідження поведінки покупців у період "Чорної п'ятниці" 2021 року та поділилися ними з Retailers.


Серед основних висновків дослідження:

  • У 2021 рік середній чек покупок на "Чорну п'ятницю" зріс майже на 1000 грн (з 2 916 грн у 2020 році до 4 021 грн у 2021 році), що зумовлено насамперед зростанням цін на товари.
  • За останніх 10 років "Чорна п'ятниця" стала звичним явищем для українців. І покупці і магазини починають готуватися до неї заздалегідь, незважаючи на те, що довіру до знижок псують деякі магазини, що встановлюють фейкові знижки.
  • Насамперед українці планували купувати ПК, гаджети, смартфони, електроніку (37%), причому купили значно менше (24%) (переважно чоловіки), одяг та взуття – 36% (купили 29%), побутову техніку – 27% (купили значно менше) (за попередній період – лише 15% українців). Продукти, товари для дому та медикаменти купили трохи більше, ніж планували.
  • Більше українці купували у звичайних магазинах (64%), переважно це була молодь, віком 18-24 роки.
  • В українських інтернет-магазинах у цьому році купували 46%, у закордонних інтернет-магазинах 23%.
  • Покупці, які відвідували звичайні магазини, в основному виділяють такі проблеми як: занадто низькі знижки (39%), спроба обману - вказані спеціально завищені ціни на товари (35%) та відсутність знижок на зацікавлений товар (32%) - що значно більше ніж у 2020 року.
  • Серед тих, хто купував на інтернет-сайтах, також більше скарг було на маленькі знижки (43%), спроби ритейлерів обдурити і вказати завищені ціни на товари зі знижкою (26%) і не було або не вистачило товарів (25%).
  • Якщо говорити про всі покупки, зроблені у "Чорну П'ятницю", то третина споживачів зробила заплановані покупки (36%), 19% купували щось спонтанно і 40% частину своїх покупок запланували, а ще частину купили спонтанно через вигідні знижки.
  • Щодо знижок у "Чорну п'ятницю", то задоволеними знижками залишилися 39% опитаних, що значно менше порівняно з минулим роком (50%).
  • Лідерські позиції магазинів, у яких купували українці, мають певні зміни, порівняно з 2020 роком. Так, найбільш популярними магазинами, в яких українці здійснили покупки у "Чорну п'ятницю" у 2021 році, стали Rozetka, AliExpress, продуктова мережа АТБ та магазин "Ельдорадо".
  • Ставлення до "Чорної п'ятниці" – неоднозначне: третина українців негативно налаштовані, тож 11% українців вважають "Чорну п'ятницю" – обманом, 9% – скептично налаштовані. 21% – навпаки, мають позитивне відношення, 42% – все одно, у них нейтральна, байдужа позиція до "Чорної п'ятниці".
  • Наступного року готовність купувати у "Чорну п'ятницю" становить лише 35%. Зазначимо, що торік цей показник становив 41%.

Фото: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.