Безконтактні платежі, персоналізація та соціальна комерція - головні тренди у рітейлі у 2021 році за версією McKinsey&Company

29.11.2021
2909

Фото: Depositphotos

Згідно з дослідженням McKinsey&Company, цього року рітейл став провідною галуззю для ширшого впровадження цифрових технологій, які допомогли збільшити реалізацію товарів. Наприклад, зростання продажу одягу склало 40%, бакалії – 100%. vc.ru публікує основні тренди, які експерти визначили у роздробі, і які вплинули на неї у 2021 році.


Основні покупці - зумери і мілініали - віддають перевагу екологічним та відповідальним брендам

Представники цих поколінь, які не мислять свого життя без цифрових пристроїв, технологій, послуг, виявилися основними роздрібними покупцями, оскільки легше і швидше перейшли на дистанційний шопінг, активно використовуючи розстрочку.

У цьому році посилилася їхня схильність робити покупки відповідно до особистих цінностей, серед яких турбота про екологію, расову та гендерну рівність, соціальну справедливість. Будучи свідомими споживачами, зумери та мілініали віддають перевагу брендам, які використовують екологічно чисті матеріали, отримані етичним способом, а також підтримують справедливі виробничі умови.

Персоналізація у продажах

Курсу на індивідуальний підхід до клієнтів стали дотримуватись більшість компаній роздрібної торгівлі. Тепер не тільки Coca-Cola, Kleenex, Vans, Nike, Netflix можуть похвалитися персоналізованим маркетингом, але навіть звичайні інтернет-магазини формують свої листи-пропозиції, виходячи зі смаків, потреб та інтересів споживачів, погодних умов, тенденцій у харчуванні та моді. Ці особистісні штрихи залучають клієнтів на емоційному рівні та посилюють лояльність до брендів.

Безконтактні легкі платежі

Електронна комерція - це більше ніж просто зручність, вона стала стандартом для здійснення простих покупок. Очікується, що до 2024 року на неї припадатиме 21,8% усіх покупок у світі. Сканування QR-кодів для покупки за допомогою телефонів стало для покупців основним способом оплати. Підтримка мобільних технологій зараз актуальна як ніколи, облікові записи та налаштування тепер спільні для всіх каналів (сайти, мобільні програми, кошики в інтернет-магазинах тощо). Це стосується не тільки покупок, але і повернення або обміну куплених товарів. Чим простіший і зручніший цей процес у компанії, тим більше у неї клієнтів.

Соціальна спільнота включає соціальну комерцію

Споживачі стали просьюмерами, оскільки використовують різні товари компаній просування власних брендів і каналів. Хоча переважно це робить покоління Z, покупці 40-50 років також розвивають свої власні бренди. Це відкриває хороші перспективи для всіх видів продукції. Потоковий сервіс Twitch, TikTok приєднуються до Pinterest, Instagram та Facebook як цифрові соціальні спільноти. До речі про потокові передачі у прямому ефірі. Компанії, які використовують такі платформи, як Amazon Live Creator і Instagram Live Shopping, які стали засобами масової інформації для покупок, за допомогою яких розвивається соціальна комерція, віртуальні консультації, реклама товарів отримають найшвидше аудиторію. Імениті бренди, наприклад Oréal, General Mills вже користуються цим інструментом.

Час життя файлів cookie наближається до кінця

Google оголосила про те, що перестане підтримувати сторонні файли cookie у своєму браузері Chrome протягом наступних 2 років, Safari та Firefox роблять аналогічні дії. Це означає, що у компаній буде менше можливостей відстежувати дії клієнтів в інтернеті, що спричинить скорочення обсягу інформації, яку вони можуть використовувати для більш точного націлення та перевірки його ефективності. Імовірним сценарієм розвитку подальших подій є розробка власних платформ даних компаній про клієнтів.

Зниження ризиків збою глобального ланцюжка поставок

Один з найважливіших уроків пандемії для торгівлі в цілому, і рітейл зокрема полягає у тому, що глобальний ланцюжок поставок не застрахований від збоїв. Навчені гірким досвідом, роздрібні компанії ставлять у пріоритет партнерство з постачальниками зі своїх країн. Так вони прагнуть захистити себе від порожніх складів та зриву термінів постачання клієнтам.

Вig-data для прийняття рішень важливіше, ніж будь-коли

Без обробки та аналітики даних зараз вже неможливо створювати нові рішення, продукти, удосконалювати послуги. Компаніям у всіх галузях потрібна реклама, що таргетує. Без об'єднання даних дуже складно виграти конкурентні перегони, тому Data Fusion вже активно використовують лідери ринку у рітейлі, банківському, страховому, рекламному, логістичному бізнесі.

В цілому ж, для рітейлу 2021 став періодом невизначеності і у той же час надії. Країни світу відновлювали свої економіки після пандемії COVID-19, знімали обмеження у логістиці товарів, прагнучи повернутися до нормального життя.

Автор: Максим Ясипенко

 

Фото: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.