Як стартапи підлаштовуються під зміни у рітейлі під час пандемії. Досвід Advin, 4Comfortshoes та GeoDesign

26.11.2021
802

Фото: Depositphotos

Пандемія коронавірусу змінила поведінку споживачів. Згідно зі звітом KPMG International «Споживачі та нове мислення», останніми роками покупці все більше схиляються до усвідомлених покупок, використовують більше діджитал інструментів, щоб знайти та придбати потрібний товар чи послугу.

Так, на ринку з'являються нові стартапи, спрямовані на полегшення життя людей. Наприклад, стартап Advin вирішив проблему багатьох покупців, які прямують за певним товаром, а у магазині зіштовхуються з його відсутністю на полиці. Вони запропонували вирішення проблеми, придумавши "розумну полицю", завдяки чому кожен може дізнатися про наявність того чи іншого продукту у магазині. А стартап 4Comfortshoes, який зможе онлайн підібрати відповідну пару взуття, орієнтуючись на індивідуальні параметри ніг покупця та оцифровані параметри взуття виробника.

Рітейл сфера зазнала значних змін, як і запити самих споживачів. Щоб розібратися у всіх нововведеннях, потрібно звернути увагу на нові стартапи, які або створилися під час пандемії, або змінили свої пропозиції.


Advin

Дослідження показують, що при кожному поході до магазину люди не знаходять 8 зі 100 товарів на полицях. «Проводячи тести в українських супермаркетах, ми підтвердили ці дослідження, і навіть більше, тести показали, що на акційних товарах рітейл втрачає навіть більше, ніж зазначено у дослідженнях. Це значення може досягати понад 25% втрачених продажів», - говорить про причини створення стартапу засновник Роман Юденко.

Стартап Advin дозволяє контролювати наявність товару на стелажах продуктового магазину, його називають "розумною полицею". У команди є патент на систему контролю товарів із унікальною системою алгоритмів, інноваційним підходом до передачі даних та унікальними контролерами власної розробки. "Ми контролюємо всю глибину полиці та попереджаємо її руйнування, товар завжди доступний для споживача", - пояснює засновник.

Товарный дефицит — Википедия

Фото: Quora

Відсутність товарів на полицях сильно шкодить репутації рітейлу і погано впливає на показник лояльності покупців. За словами Юденка, зараз повністю задоволених споживачів менше ніж 5%. До того ж, повторна відсутність товарів на полицях коштує рітейлу 3-5% втрачених покупців. «Необхідність нашої системи стала більш відчутною. В умовах пандемії рітейл почав залучати новітні технології для різних сфер, таких як доставка, онлайн-замовлення, а також почав звертати увагу на інші рішення, інноваційні рішення, які зможуть підвищити ефективність їхнього бізнесу. Ще однією причиною того, що рітейл зацікавився більше нашим продуктом, є той факт, що протягом останніх років все більше людей почало виїжджати за кордон, і рітейл почав відчувати нестачу персоналу у торгових залах. Наша система сама стежить за станом полиць і повідомляє необхідність поповнення саме тоді, коли це потрібно».

Під час пандемії Advin внесли редагування до їх мобільного додатку з метою мінімізувати контакт працівника рітейлу з покупцями. А також почали розробляти API для того, щоб їхню інформацію можна було відображати у мобільних додатках рітейлера для підвищення ефективності їхньої роботи.

4Comfortshoes

Засновник сервісу 4Comfortshoes Оксана Савицька пояснює створення свого стартапу власною потребою в такому продукті: «Одного разу ми з дочкою витратили 6 годин на пошук взуття, але результату так і не було отримано, ми пішли ні з чим. Ось я і подумала, невже в епоху сучасних технологій ще нічого не винайшли в цьому напрямі. Так і народився стартап».

Завдяки сервісу, бренди та рітейли мають можливість скорочувати повернення та розширювати географію продажів. Виробники, у свою чергу, можуть віртуально «приміряти» моделі взуття та вдосконалити параметри вироблених колодок та взуття.

Home - Comfort Shoes

Фото: Comfort Shoes

Савицька не приховує, що у світі вже існують рішення, схожі зі стартапом. Але за результатами проведеного конкурентного аналізу 4Comfortshoes не знайшли аналогічних продуктів, які як сервіс могли застосувати 7 параметрів стопи, для визначення рівня комфортності взуття і не пропонують сервіс з
вимірювання параметрів взуття.

Засновниця Основоположник пояснює, що їхній продукт націлений на скорочення повернень взуття, яке не підійшло за розміром. Оскільки, за її словами, на сьогодні у світі повертається кожна 3 пара взуття придбана в інтернет, а 65% всіх повернень пов'язані з неправильним припасуванням розміру.

При цьому вона називає їх рішення унікальним не лише для часів пандемії. Але вважає, що пандемія допомогла підкреслити його цінність за рахунок збільшення обсягів інтернет-продажів, а відповідно і кількості повернень взуття, що не підійшло.

Савицька вважає, що з приходом пандемії суттєво змістився фокус у частині каналів збуту
ритейл сфері. Так сталося посилення ролі e-commerce, що змінило правила ринку.

«І якщо ще на початку 2019 року багато хто ставився скептично до проблеми, яку ми вирішуємо, то вже після першого локдауну ситуація змінилася. А все чому – значно збільшилася кількість замовлень онлайн (за результатами досліджень, на 29%) і більш відчутними стали витрати на операційну обробку повернень взуття, що не надійшло».

Савітська вважає, що тренди розвитку все-таки продовжують поділятися на онлайн та офлайн рітейл.

У частині офлайн, на її думку, основний напрямок на сьогодні – це скорочення торгових площ та операційних витрат на обслуговування клієнта. Для досягнення цих цілей 4comfortshoes може забезпечити мінімальні витрати на визначення та пошук того взуття, яке буде клієнту зручне, а яке немає сенсу навіть виносити на примірку. Як наслідок, персонал скорочує час на обслуговування покупця та постійну доставку взуття різних розмірів зі складу магазину, а покупець свідомо знає, що йому підійде, а що ні.

У майбутньому не буде потреби знати свій розмір – система сама підкаже, яка модель вам буде зручна і в кого її можна замовити. Підкаже, що ви давно не купували зимове взуття, але саме в цьому ТЦ, де ви знаходитесь, у певному магазині є саме ваші черевики.

Щодо онлайн напряму, засновник сервісу вважає головною тенденцією глобалізацію. У її планах – створення платформи, яка об'єднає у собі всіх учасників ринку – виробників, продавців та покупців взуття. Кожен однозначно виграє, надаючи одні дані та споживаючи дані інших ланок екосистеми.

GeoDesign.info

GeoDesign.info – стартап, який допомагає рітейлу та іншим роздрібним мережам проаналізувати та знайти найкращі локації під відкриття офлайнових точок. Засновник Іван Микуляк пояснює, що під кожен бізнес вони окремо будують прогностичні теплові карти, на яких, за допомогою штучного інтелекту вираховують, якою буде виручка у тому чи іншому місці. Таким чином, можна на карті відразу побачити найвигідніші локації для розвитку мережі установ. Або по кліку на карту, фахівець з відкриття торгових точок може дізнатися, якою буде виручка у локації з високою точністю.

Нет описания фото.Для визначення виручки вони будують математичні моделі, у яких враховуються такі чинники, як густота населення, пішохідні потоки, автомобільний трафік, конкуренти та точки тяжіння.

Наразі стартап розробив пілотний проект з однією з провідних торгових мереж України. Мікуляк розповідає, що замовнику настільки сподобався проект, що вони майже відразу замовили прогностичні карти двома додатковими містами, і хочуть ще додати ще нові точки. «За нашими даними, вже почали відкривати успішні магазини. Що також дуже важливо, завдяки нашим карткам замовник детальніше проаналізував локації, у яких планувалося відкриття, але карти там не рекомендували розвиток бізнесу. Після додаткового дослідження відкриття скасували, що заощаджує суттєві гроші рітейлера», – поділився Микуляк.

Зараз перед стартапом стоїть виклик - прискорити розробку карт і зробити якомога доступнішими свої послуги. Це стосується не тільки рітейл-мереж, а й мереж громадського харчування, медицини, освіти та будь-яких закладів обслуговування населення, успіх яких залежить від локації. Команда спілкується з бізнесом у містах, які бажають використати таку аналітику для раціонального розвитку соціальної інфраструктури.

Мікуляк вважає, що у рітейлі зараз намітилася тенденція ставати ближче до споживачів: «Ми не проводили якихось спеціальних досліджень, але серед бізнесів, з якими спілкуємося, зараз бум на відкриття дрібних торгових точок, які перебувають у мінімальній пішій доступності до покупця. Також мережі активно пішли у маленькі містечка та села. Хоча середній чек там може бути меншим, але у провінції одна торгова точка обслуговує значно більші території. Напевно, це пов'язано з тим, що люди з невеликих населених пунктів не так розпещені великими гравцями з рітейлу».

Автор: Наталія Гривняк 

Фото: Depositphotos

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.