Як змінилися купівельні звички українців під час COVID-19? Дослідження Google Smart Shopper 2021

06.10.2021
3618

Фото: Depositphotos

Компанія Google представила результати дослідження Smart Shopper 2021, яке дає уявлення про поведінку українських споживачів, про те, як змінилися купівельні звички і рішення щодо покупок під час під час пандемії. Це дослідження є першим подібним опитуванням в Україні з початку пандемії, відзначається у блозі компанії.


Покупки в інтернеті ростуть

Дослідження показало, що онлайн-покупки сьогодні є найкращим способом покупок для українців - 73% опитаних відзначили, що з часу введення обмежень, пов'язаних з пандемією, вони стали частіше здійснювати покупки в онлайні. Більш того, споживачі заявляють, що вони мають намір зберегти таку поведінку і після пандемії.


 

Основні тригери покупок розрізняються за категоріями: так, при покупці електроніки користувачі найчастіше хочуть придбати щось нове, у категорії "Дім і сад" покупці в основному хочуть купити новий продукт на заміну вже наявного, а у категорії "Мода" зростає обсяг спонтанних покупок. В цілому, по всіх вертикалях частка онлайн-покупок збільшилася з 31% у 2019 році до 36% у 2021 році.

Дослідження також показало, що частка онлайн-покупок зросла у всіх вікових категоріях, особливо серед покоління Z (18-24) - до 43%, і український віці від 45 до 54 років - також до 43%.

 

Інтернет залишається актуальним джерелом інформації про товари

За даними опитування, онлайн-пошук залишається переважаючим способом пошуку інформації про товари перед покупкою для всіх категорій товарів. Так, 79% опитаних повідомили, що шукали інформацію онлайн перед здійсненням останньої покупки. Для пошуку інформації про товари споживчої електроніки онлайн використовували 94% опитаних.

 

 

Пошукові системи залишаються найпопулярнішим місцем для пошуку інформації: 82% опитаних використовували їх для пошуку інформації перед покупкою електроніки, 77% - товарів для дому та саду і 55% - одягу. Крім того, спостерігається зростання частки соціальних мереж у пошуку інформації про товари.

Дослідження показало, що для для українців зручність і ціна - основні причини, чому вони вважають за краще онлайн-покупки, у той же час зручність і можливість побачити товар вживу і випробувати стали основними причинами для офлайн-покупок.

 

За даними Smart Shopper 2021, за період пандемії зросла частка мобільних покупок. Найбільше українці стали використовувати мобільні пристрої для покупки товарів споживчої електроніки (40%) і категорії "Мода" (46%).

 

Пошук з мобільних пристроїв також виріс, у порівнянні з 2019 роком, для всіх категорій  2021 році 73% користувачів використовували смартфон для пошуку інформації про товар.

В цілому дослідження показало, що частка офлайн-покупок продовжує скорочуватися, а рітейлерам і брендам важливо зосередитися на правильній організації e-commerce і омніканальності, щоб продовжувати залучати споживачів і після кризи, викликаної коронавірусом.

Дослідження підкреслило важливість онлайн-реклами та інтернет-маркетингу: покупці залишаються відкритими для реклами навіть під час кризи. Крім того, не можна не відзначити роль мобільних пристроїв у покупці товарів і пошуку інформації про них.

Дослідження було проведено на замовлення компанії Google у червні 2021 шляхом онлайн-опитування, вибірка - 1576 осіб.

Фото: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.