Як сервісу для обміну продуктами Olio вдалося залучити $43 млн і скласти конкуренцію Facebook і Etsy?

13.09.2021
358

Фото: InYourArea

Британський додаток Olio дозволяє користувачам і компаніям публікувати фотографії непотрібної їжі і безкоштовно ділитися нею з бажаючими. Стартап заробляє на великих клієнтах: роздрібних магазинах і ресторанах, які стежать за своєю репутацією і дотримуються вимог щодо скорочення харчових відходів:щорічно в світі викидається їжі на $1,3 трлн. Розповідаємо, у чому його особливість і на що творці планують витратити залучені кошти.


Компанію у 2015 році заснували Тесса Кларк і Сааша Селестіал-Уан. Перші інвестиції, $6 млн, стартап Olio привернув у 2018 році.

Спочатку Olio була схожа на некомерційну організацію: функції програми обмежувалися безкоштовним обміном зайвих продуктів між сусідами.

Але засновники Olio хотіли створити бізнес, а не благодійну організацію. Вони бачили "сотні" прикладів комерційних компаній, які досягли "великого впливу", але дуже мало благодійних організацій з такою ж історією.

Як працює сервіс?

Для цього потрібно сфотографувати товар, додати опис і вказати, коли і де можна його забрати. Оголошення побачать користувачі, які знаходяться поблизу. Про самовивіз можна домовитися в особистих повідомленнях.

Зростанню Olio допомагають регулювання харчових відходів і пандемія

За останній рік компанія виросла у п'ять разів. Стартапу вдалося залучити до співпраці крупні компанії на кшталт британської транснаціональної Tesco, яка у 2020 році підключила до платформи 2700 магазинів.

Додаток отримав додатковий імпульс від пандемії, по якій люди були змушені взаємодіяти на локальному рівні. Наприклад, розділ Made, де можна купити місцеву домашню їжу і вироби ручної роботи, користується великим попитом. Протягом півроку компанія також планує запустити функції Borrow і Wanted.

Гроші

Olio заробляє гроші, стягуючи «символічну» плату з великих підприємств за розподіл харчових відходів. Це покриває тільки 30% витрат, кажуть у компанії. Крім того, стартап продає Мерч, а за абонентську плату надає додаткові функції у додатку -перегляд оголошень і спеціальний профіль Supporter. Компанія планує додати у підписку і інші функції з часом.

Компанія відмовляється заробляти на рекламі і називає таку модель «руйнівною для особистості і суспільства».

Olio поки не вийшла на прибуток і до 2030 року планує продовжувати інвестувати всю виручку у свій розвиток. За даними сайту Growjo, приблизна виручка стартапу становить $13,3 млн.

Конкуренція з Facebook і кошиком для сміття

На початок вересня 2021 року Olio налічує понад 5 млн користувачів, які за весь час поділилися 25 млн порцій їжі і 3 млн непродовольчих товарів. За даними компанії, половина всіх продуктів, доданих у додаток, бронюється протягом 21 хвилин після розміщення.

Засновниця Тесса Кларк згодна з тим, що Olio конкурує з Facebook Marketplacе і Etsy, але своїм основним конкурентом підприємниця називає сміттєву корзину.

Що далі?

За допомогою інвестицій Olio планує прискорити вихід на закордонні ринки і розширити програму Food Waste Heroes, за допомогою якої кафе і ресторани можуть позбутися харчових відходів, зменшити свій вплив на навколишнє середовище і скоротити викиди вуглецю. Крім того, стартап збільшить команду з 40 до понад 170 осіб.

Olio зосередиться на 10 ключових ринках у Латинській Америці, Північній Європі і Азії, де спостерігається стійке органічне зростання. Компанія поставила перед собою мету досягти 1 млрд користувачів до 2030 року.

Джерело: Tech Crunch

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.