В Україні прийняли законопроект, який забороняє сексизм та гендерні стереотипи у рекламі

10.09.2021
1139

Фото: raconteur.net

Верховна Рада прийняла в другому читанні і в цілому законопроект, який забороняє використовувати у рекламі твердження і зображення про перевагу однієї статі над іншою і стереотипи про роль чоловіка і жінки, повідомляє УНІАН.


За закон «Про внесення змін до закону України« Про рекламу »щодо протидії дискримінації за ознакою статі» (реєстраційний номер 3427) проголосували 307 народних депутатів. Верховна Рада прийняла даний законопроект  першому читанні у березні.

Відповідно до законопроекту, у рекламі забороняється:

  • вміщувати твердження і/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншуу перевагу однієї статі над іншою, і/або про стереотипність ролі чоловіка і жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини;
  • принижувати гідність людини за ознакою статі; демонструвати насильство за ознакою статі;
  • містити зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкта з метою залучення уваги споживача, і/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні відносини, які не мають прямого відношення до рекламованого продукту або способу його споживання.

Законопроектом пропонується ввести відповідальність рекламодавців, винних у замовленні виробництва забороненої законом реклами. Зокрема, за повторне вчинення рекламодавцями, виробниками і розповсюджувачами реклами порушень протягом року тягне за собою накладення штрафу у 30-кратному розмірі вартості розповсюдженої реклами.

Також передбачається за неподання/несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/ бо виготовлення/розповсюдження реклами накладається штраф у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 3 400 грн.

Також наголошується, що у разі неможливості встановлення вартості реклами, виготовленої/розповсюдженої з порушенням вимог закону, накладається штраф у розмірі до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 10 200 грн.

Крім того, законопроектом передбачено, що у разі порушення вимог до реклами послуг з працевлаштування рекламодавець платить до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття штраф у п'ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

У законопроекті дається визначення, що дискримінаційна реклама - це реклама, яка вміщує, використовує твердження і/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших людей.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.