Руслан Мамедов, маркетплейс "Епіцентр": "В цьому році ми навіть встигнемо потягатися з "великими" гравцями"

07.06.2021
6263

Руслан Мамедов, Head of product маркетплейса "Эпицентр". Фото: со страницы в Facebook Руслана Мамедова

У серпні 2020 року "Епіцентр" запустив маркетплейс і почав кампанію по залученню мерчантів (постачальників). Через десять місяців маркетплейс став майже автономним підрозділом "Епіцентру" - його з материнською компанією є обов'язковою тільки для бухгалтерія і домен epicentrk.ua. До сих пір марткеплейс перебуває в стані "бета-тестування", поки не налагодять всі процеси.

На онлайн-конференції "PRO Mаркетплейсі 2021", що була організована компаніями Foks.biz, Retailers і Unipost, виступив Head of product маркетплейса "Епіцентр" Руслан Мамедов. Він розповів про формат роботи маркетплейса, умови для мерчантів, успіхи за 10 місяців роботи проекту та плани на 2021 рік. Публікуємо текст його виступу.


 

Запуск маркетплейса

Ми відкрили маркетплейс приблизно у вересні 2020 року. Чому приблизно? Тому що запустили його "на мінімалку" і запросили пару продавців ще в червні минулого року. Потім ми його дуже довго доробляли і до сих пір він перебуває в стадії beta. Це потрібно для того, щоб сказати ринку, що ми продовжуємо розвивати наш майданчик і це буде дуже довго тривати. Тому якщо зараз якихось функцій вам не вистачає, то знайте, що ми їх додамо.

Показники

Так, потрібно розуміти, що ми поки "маленькі". Для прикладу - наш GMV (загальний товарообіг) в травні 2021 року становить трохи більше 30 млн грн. Зрозуміло, що деякі маркетплейси роблять такий оборот за один день. Але наш товарообіг приростає приблизно на 45% кожен місяць, тому в цьому році ми навіть встигнемо потягатися з "великими" хлопцями.

Зараз (на початок червня 2021 року - ред.) На майданчику доступні 700 000 товарів, які продають 1500 продавців. 81% наших мерчантів отримують хоча б одне замовлення на місяць. На зараз мерчанти можуть продавати товари в 1725 категоріях. Ми плануємо збільшити цю цифру до 2685 категорій.

В місяць ми додаємо приблизно 130 000-150 000 товарів. В основному, така швидкість пов'язана з тим, що ми кожен товар перевіряємо вручну і самі його виправляємо або просимо наших мерчантів зробити разом з нами.

Станом на травень 2021 року ми отримуємо приблизно 1 500 замовлень щоденно. Середній чек замовлень - 1276 грн. Я вважаю, що це дуже гарне досягнення, тому що це трохи вище, ніж в середньому по ринку.

Як працює маркетплейс

  • У нас дуже проста модель монетизації. Ми беремо комісію за проданий товар. Якщо покупець повернув товар, маркетплейс повертає комісію продавцю.
  • У нас низька конкуренція практично у всіх категоріях. На більшості інших маркетплейсов дуже багато товарів від сторонніх продавців і дуже часто один і той же товар може продавати п'ятеро і більше мерчантів.
  • Ми обробляємо замовлення за допомогою нашого колл-центру. Зараз ми працюємо над тим, щоб "хорошим мерчантам", у кого  висока якість обслуговування, повністю передати можливість зв'язуватися з покупцем. Ми обробляємо замовлення протягом 1 години і таким чином ми допомагаємо нашим продавцям знижувати їх витрати на безпосередньо обслуговування кожного замовлення.
  • 50% видачі товарів в списках всіх товарів сайту epicentrk.ua в будь-якій категорії - це товари маркетплейса. Всього  22 товари на одну сторінку, 11 з яких завжди будуть товари маркетплейса.

Контроль продавців. Ми будуємо відкриту контрольовану площадку. "Відкритий маркетплейс" означає що будь-яка компанія може зареєструватися у нас. Звичайно, ми перевіряємо всі документи у компанії, перевіряємо, чи може вона проводити економічну діяльність та інше. У нас є великий підрозділ модераторів, які перевіряють те, як заповнена кожна картка товару за характеристиками, чи повний опис товару,  наскільки якісні фото. Модератори перевіряють коректність опису українською та російською мовами, перевіряють те, наскільки багато заповнені фільтри за характеристиками та інше.

Наприклад, якщо ви захочете продавати кросівки Nike, ми вас запитаємо: "звідки у вас кросівки Nike?", "Чи дійсно це справжні кросівки?". Ми дорожимо брендом і нашими покупцями, одже не можемо почати продавати підробки, адже тоді для покупців "Епіцентр" стане не надійної майданчиком.

Доставка. Зараз у нас є інтеграція з двома логістичними партнерами - "Нова Пошта" та "Укрпошта". "Укрпошта" надала нам дуже класний тариф на доставку - 25 грн і, за певних умов,  безкоштовну доставку.

У категоріях з високим середнім чеком ми  просимо продавців включати безкоштовну доставку, оскільки розуміємо, що маржі на товарах за 1200 грн вже досить для цього.

Популярні категорії. Найпопулярніші категорії за кількістю замовлень за попередній місяць (квітень 2021 роки) - це рулонні штори, змішувачі, просто штори, мийки для кухні, пульсоксиметри, швабри, люстри, маски для дайвінгу, туристичні меблі, комплекти постільної білизни.

Плани на 2021 рік

 

  • В короткостроковій перспективі зробимо доступними продаж товарів у всіх категоріях;
  • додамо можливість оплати картою на сайті;
  • дамо можливість передоплати на каркту продавця. В принципі, покупці не дуже хочуть це робити, але вже є багато категорій, де передоплата дуже бажана, тому ми буде додавати цю можливість;
  • додамо можливість поповнювати баланс продавця картою. На даний момент можна поповнювати рахунок тільки переказом на рахунок нашої компанії;
  • додамо можливість адресної доставки безпосередньо продавцем.  Зараз ми просимо доставляти товари тільки за допомогою логістичних компаній, оскільки ми можемо відстежити швидкість доставки вашого товару;
  • додамо рейтинг продавця. Так, зараз він не відображається, але ми його рахуємо. Тому у нас є всі дані для того, щоб ранжувати всіх продавців за  якістю обслуговування;
  • додамо відгуки про товари. Це важливо для нашого SEO і для того, щоб покупцям було набагато простіше визначитися з вибором;
  • прискоримо модерацію товарів. Ми знаємо, що це найвужче місце в нашій моделі і більшість наших зусиль зараз направлено на те, щоб прискорити модерацію наших товарів і щоб чергу на модерацію товарів знижувалася.

На онлайн-конференції "PRO-Маркетплейси" представники e-commerce майданчиків і лідери сервісних компаній поділилися досвідом і кращими практиками з просування товарів, логістиці, і продажу товарів як на українських так і на зарубіжних маркетплейсах. Серед спікерів, крім "Епіцентр", були Prom.ua, Joom, Intertop, Rechi.ua, Kasta, Foks.biz, Unipost.ua, "Укрпошта".

Відео-виступи можна придбати. Подробиці можна дізнатися за посиланням

Записав: Олександр Шаріпов

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.