GfК: ринок побутової технікі та електроніки виріс на 13% у гривні за п'ять місяців 2020 року

01.06.2020
8286

Фото: pixabay.com/

Не дивлячись на карантинні обмеження ринок побутової техніки та  електроніки України виріс на 13% у гривні за перші п’ять місяців цього рокe, свідчать дані дослідження компанії GfK. Найбільше продажі скоротилися в період карантину — на 26% — з 16 березня по 19 квітня


 Перші 11 тижнів 2020 року (з 1 січня по 17 травня) ключові ринки побутової техніки та електроніки в Україні демонстрували зростання на 13% у гривневому вимірі в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року. Найбільше зросли продажі телевізорів (+24 %), пилососів (+28%( та посудомийних машин ( +30%). 

Зниження попиту, як реакція на карантин

В карантин з 16 березня до 19 квітня 2020 року (12 – 16 тижні) ринок скоротився на 26% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Через обмеження, пов’язані із пандемією COVID-19 та панічні настрої серед споживачів, майже всі категорії техніки зазнали зменшення продажів. В цей період фокус споживачів змістився на товари першочергової необхідності. Найбільше постраждав ринок смартфонів та мобільних телефонів із падінням на рівні 43% у порівнянні з 12-16 тижнями 2019 року. Різкого падіння також зазнали ключові категорії великої побутової техніки: мікрохвильові печі (-31%), холодильники (-35%), плити та духовки (-35%). Єдиною групою товарів, що зросли у найбільш кризовий період 12-16 тижнів, були ноутбуки із показником зростання у 22 %.

 Адаптація 

7 – 20 тижні 2020 року (20 квітня – 17 березня) можна охарактеризувати як період адаптації покупців до нових умов життя. В цей период зросли продажі приладів для готування їжі, телевізорів, пилососів. Також покупці здійснювали відкладені покупки, що позитивно вплинуло на продажі смартфонів та великої побутової техніки. Крім того, відновленню ринку побутової техніки та електроніки сприяло поновлення роботи офлайн магазинів. Ринок побутової техніки та електроніки з 17 до 20 тижня відновлюється, показником зростання — 8%  порівняно до аналогічного періоду минулого року. Лідером ринку за темпами зростання продажів є категорія ноутбуків (+63 %). Водночас зростання демонструють пилососи (+49%), електробритви (+ 33 %) та телевізори (+39%).

 Зміни на ринку 

Дослідники відзначають  ключові зміни, що відбуваються на ринку побутової техніки та електроніки внаслідок обмежень, пов’язаних із заходами протидії пандемії COVID-19:

 • Порушення традиційної сезонності продажів 

• Зміни звичних тенденцій внаслідок падіння доходів споживачів 

• Більша гнучкість при виборі звичайного чи інтернет-магазину 

• Поступове стирання меж між традиційним та онлайн-рітейлом 

 • Розвиток цифрових послуг: електронної комерції, платіжних систем та послуг замовлення та доставки. 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.