Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
WorldFood Ukraine: Продуктовий рітейл на карантині. 15 очевидних та неочевидних фактів
Фото: yandex.by
Організатори української виставки WorldFood провели опитування продуктових рітейлерів про те, що відбувається в їхньому сегменті під час карантину. Відповіді надавали власники, керівники та категорійні менеджери продуктових мереж серед яких Ашан, Велика Кишеня, Еко Маркет, Лоток, Фора, Фуршет, Fozzy Group, METRO Cash&Carry, Winetime та інші. Результати опитування наступні.
Рітейлери
В обігу товари категорії А – продукти першої необхідності
Великий попит на бакалію, молочку, заморозку та продукти тривалого зберігання. Споживачі надають перевагу українським виробникам.
Проблеми з імпортом
Ритейлери відмічають проблеми з логістикою, деякі підприємства, наприклад в Італії, скасували поставки. Також, через стрибки валюти, виникають проблеми у формуванні цін. Імпортери, що закупили товари про запас, поставляють без перебоїв. Сподіваємось, що до кінця карантину цих запасів буде достатньо.
Вихід в онлайн
Світ як ніколи відчув наскільки потрібен онлайн, продуктовий ритейл також, тож гравці ринку відкривають інтернет-магазини та організовують доставку продуктів. Популярними стали попереднє замовлення з можливістю самовивозу з найближчого супермаркету.
Збільшення кількісті комплектувальників товару, продавців та кур’єрів
Об'єм роботи збільшився, тож ритейлери потребують додаткових потужностей.
Оцінка ризиків
Супермаркети застосовують політику диференціації ризиків: стали лояльнішими до вітчизняних виробників та знизили частку імпортних товарів на полицях.
Оренда
Не для всіх карантин проходить спокійно – декому доводиться вести переговори щодо орендних ставок, оплачувати лише комунальні послуги.
Споживач
Зменшилась кількість емоційних покупок
Ритейлери відзначили, що товарообіг в березні був скажений – більше ніж на передодні Нового року. На початку квітня ажіотаж пішов на спад: запаси зроблені, а нові заходи по боротьбі з коронавірусом не обмежують доступ покупців до продовольчих магазинів зі звично широким асортиментом продуктів.
Зменшення кількості людей в магазині – зростання суми чеку
Люди стали приходити значно рідше, але закупівлі стали вагомішими, сума середнього чеку зросла.
Основні дні закупівель змістились з вихідних на будні
До початку карантину, більшість населення надавали перевагу походу в магазин у свій вихідний день, в той час як зараз споживач має можливість зробити це у будь-який інший день.
Снекова продукція
Змінилося ставлення і до снекової продукції – серед споживачів набуває популярності велика упаковка. Це можна пояснити тим, що немає хаотичних набігів на магазин «за шоколадкою». Треба заздалегідь подбати про смаколики.
Алкоголь не втрачає попиту
Проте більше уваги люди почали приділяти міцним напоям: коньяк, горілка. Вино також в попиті.
Магазини в центрі міста стали менш відвідуваними, в спальних районах – навпаки
Причин може бути декілька: по-перше, аудиторія, що живе в центрі, може бути лояльніша до онлайн-закупівель; по-друге, багато людей почали скуповуватись за місцем проживання, а не в центрі біля офісу; по-третє, зараз в Києві немає туристів, які часто живуть та закуповуються в центрі.
Яким ритейлери бачать вихід з карантину?
Прогнози ритейлерів.
Товарообіг
Ритейлери впевнені, що товарообіг змінюватись не буде. Адже війна війною, а обід за розкладом. Проте, багато людей наразі живуть в режимі економії коштів, що в свою чергу впливає і на процес вибору товарів та здійснення покупки.
Споживачі будуть продовжувати переходити на онлайн закупівлі.
Всі ми зіткнулися з новою реальністю, значна частина якої знаходиться у Всесвітній павутині. Після закінчення періоду самоізоляції ринок інтернет-торгівлі FMCG закріпиться на новому рівні.
Проблеми з імпортом можуть зрости
Стрибки валюти, невизначеність, обмеження – все це може погано вплинути на імпорт.