Як почуваються на карантині українські рітейлери здоров'я і краси?

29.04.2020
5175

Фото: The New York Times

Закриті магазини у торгівельних центрах, падіння купівельного попиту і криза, викликана пандемією, вдарили по сегменту здоров'я і краси в цілому світі. За даними компанії Clarkston Consulting, уже в першому кварталі 2020 року глобальна індустрія краси відчує ефект від тимчасового закриття китайських фабрик по виробництву міжнародних брендів косметики. Єдина категорія, на яку, на думку агентства маркетингових досліджень Kantar, попит буде зростати, – це категорія догляду за шкірою. 

Retailers дізнався, яка ситуація на ринку здоров'я і краси зараз в Україні: як рітейлери переживають карантин, на які товари попит виріс, а на які впав і що вони роблять, щоб підтримувати його. До карантину цей сегмент розвивався успішно. За даними Euromonitor International загальна категорія "Health and Beauty Specialist Retailers" (рітейлери, що спеціалізуються на красі і здоров'ї) у 2019 зросла на 17,3% у порівнянні з 2018 роком до 130,7 млрд грн. А в 2018 році, за даними Nielsen, косметику і товари для догляду за собою купувало 43% українців.


Brocard

Частка онлайн-продажів зараз становить 100%, оскільки з моменту карантину всі 98 магазинів закриті. В онлайні у компанії працюють два сайти – letu.ua, який був працює з 2013 року і brocard.ua, що працює з жовтня 2019 року. Персонал традиційних магазинів, який тимчасово залишився без роботи, задіяний у роботі інтернет-магазину і в якості консультантів на гарячій лінії.

Половина онлайн-продажів випадає на категорії, які зросли під час карантину. Це косметика по догляду за обличчям, тілом та волоссям. При цьому скоротилися продажі парфумерії. Рітейл зараз пропонує знижки і спеціальні пропозиції, щоб стимулювати попит на цю категорію.

Але навіть при такому зростанні онлайн-торгівлі, її обсяги все рівно не співмірні з оборотом мережі до карантину. Тому компанія призупинила закупівлю нових партій товару.

Для того, щоб залишатися у полі зору в покупців, у компанії посилили комунікацію у соціальних мережах, наприклад, ввели регулярні прямі ефіри з б'юті-експертами, онлайн-консультації, а також готують до запуску онлайн-тренування.

Компанія планує поетапний вихід з карантину. Першими відкриються окремо розташовані магазини і магазини у ТЦ, які не припиняли працювати на час карантину. "Певні побоювання споживачів – які пов'язані з епідеміологічною ситуацією, так і з економічною – з нами ще на кілька місяців. Пройде не один рік, перш ніж ми повернемося до докризових показників", – відзначають у прес-службі рітейлера.

Watsons

Зараз із 414 магазинів мережі, не працює 23 торгові точки.

Від моменту початку карантину продажі через онлайн канал виросли майже втричі. Попит зріс на товари для догляду за шкірою обличчя, волоссям. Одним з найбільш затребуваних товарів став зволожуючий крем для рук.

Нещодавно Watsons запустила послугу Click & Collect, яку планує розвивати і після карантину. У компанії розглядають поетапний вихід з карантину.

Makeup.com.ua

У період карантину підвищився попит на товари для догляду та стайлінгу в домашніх умовах: фарби для волосся, ножиці, тримери і машинки для стрижки, на продукти для зволоження і відновлення, креми, сироватки для обличчя і тіла, маски для обличчя. У Makeup, як і Brocard, відзначають уповільнення темпів продажу парфумерії. "Однак не можна сказати, що продажі у якійсь категорії категорично припинилися", – відзначили в прес-службі компанії.

Рітейлер не відчуває проблем з поставками. "У нас впроваджена гнучка система планування і поповнення асортименту, запаси змінюються і оперативно коригуються у залежності до потреб клієнтів. Ми не обмежені розміром полиць, при правильному попередньому плануванні у разі тимчасового зменшення попиту на продукт, гостро проблема залишків не виникає".

Але підвищений попит з боку клієнтів, а також прийняті компанією перестороги, вплинули на збільшення завантаження на складі.

"У співпраці з безліччю брендів ми пропонуємо спеціальні ціни та акції, як на продукти, які вже користуються підвищеним попитом, так і на товари, які також можуть бути актуальні у поточній ситуації, ажіотаж на які ще не створений. Там ми фактично підказуємо і допомагаємо отримати все необхідне заздалегідь ".

 

Автор: Людмила Будіна

Переклад українською: Михайло Лук’янов

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.