Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Коронавірус і рітейл. Відвідуваність офлайн-магазинів знизиться. Попит на онлайн-покупки і доставку зростає
Фото: Bringoz
Коронавірус впливає на основні галузі економіки: фінансові ринки, роздрібну торгівлю і служби доставки. Звички покупція змінюються, а хвороба продовжує поширюватися по континентах. Bringoz підготував аналітичний матеріал про вплив пандемії на роздрібну торгівлю в світі
Фізичні магазини стикаються з проблемами
Оскільки в усьому світі щодня реєструється більше випадків захворювання, виникли проблеми для бізнесу роздрібної торгівлі. Виробники в більш ніж дюжині галузей намагаються впоратися зі зростаючим впливом на їх ланцюги постачань, оскільки заводи закриваються, а робітники залишаються вдома, скорочуючи як виробництво, так і відвантаження товарів.
Звичкипокупці змінюються, вони роблять попереджувальні покупки, скуповуючи дезінфікуючі засоби для рук і маски для обличчя. Тим часом, Costco побачив зростання попиту на продукти тривалого зберігання, включаючи сухі продукти, чистячі засоби, воду і паперові товари. Оскільки багато товарів розпродані в магазинах і все більше людей залишаються вдома, рітейлери і ресторани відзначають меншу відвідуваність. Через таку невизначеність люди зі зрозумілих причин не вирішуються збиратися в людних громадських місцях, таких як торгові центри або супермаркети. За данним Coresight Research шість з десяти покупців планують уникати таких відвідувань, якщо спалах погіршиться.
Онлайн і мобільні покупки ростуть
Епідемія коронавируса відкрила несподівані можливості для інтернет-магазинів. Наприклад, онлайн-продажі Sun Art Retail Group, найбільшого китайського оператора гіпермаркетів, майже подвоїлися під час Китайського Нового року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. За словами виконавчого директора Пітера Хуанга, близько 80% з 486 гіпермаркетів, які перебувають в управлінні Sun Art, були закриті в розпал епідемії 4 лютого, проте їх доходи залишалися стабільними, оскільки мешканці перейшли до замовлення свіжих продуктів в режимі онлайн.
Свіжі продукти, які раніше переважно продавалися в офлайні, отримали величезне зростання онлайн-замовлень. За словами французького ритейлера Carrefour, поставки овочів збільшилися на 600% в порівнянні з минулим роком в період Китайського Нового року. Китайський онлайн-рітейлер JD.com повідомив, що його онлайн-продажі зросли на 215% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року до 15 000 тонн протягом 10-денного періоду з кінця січня до початку лютого. За даними аналітичного сайту Sensor Tower, додатки для доставки продуктів харчування отримали величезний сплеск. Fresh Hema, додаток для доставки продуктів, що належить китайському технологічному гіганту Alibaba, 8 лютого завантажили 100 000 раз, що більш ніж в три рази перевищує середній щоденний показник установки - 29 000.
Вимоги до доставки чинять тиск на рітейлерів
Побоюючись поширення COVID-19 в США, стурбовані споживачі також звертаються до доставки. Збільшення кількості онлайн-покупок призвело до перевантаженості служб доставки, які були змушені швидко адаптуватися, щоб йти в ногу зі споживчим попитом, оскільки слоти для доставки розпродаються швидше, ніж зазвичай. Рітейлери, які не пропонують онлайн-замовлення і доставку або пропонують тільки обмежені варіанти, будуть відчувати збитки, так як споживачі вибирають конкурентів, які пропонують варіант доставки, такі як Amazon і Walmart. Рітейлери, які мають свої власні центри реалізації, укомплектовані упакованими продуктами, такими як макарони, боби і рис, виграють, оскільки місцеві запаси товарів різко впадуть.
Нові моделі доставки набувають популярності
Стурбованість з приводу доставки їжі через можливе забруднення харчових продуктів призвела до недавніх інновацій в послугах безконтактної доставки. У Китаї такі компанії, як McDonald's, KFC, Pizza Hut і Starbucks, розширюють служби доставки, які обмежують контакти між людьми, і замовлення упаковуються, щоб захистити їх від інфікування. За словами представника Meituan, найбільшого учасника ринку доставки в Китаї, більше 80% всіх замовлень, зроблених протягом двотижневого періоду з 26 січня по 8 лютого, запитували службу безконтактної доставки. При цьому 66% всіх клієнтів вибрали саме цю опцію для кожного замовлення, який вони розмістили в цей період.
Постачальники послуг доставки в США йдуть цим прикладом. Зіткнувшись з тиском з боку працівників і підвищеною увагою з боку законодавців, компанії, від Uber до Doordash проводять нову політику. Uber і Lyft планують відшкодувати водіям, які постраждали від коронавируса, зарплату за 14 днів. DoorDash дозволяє клієнтам залишати інструкції в додатку, якщо вони вважають за краще замовлення, залишені на порозі. Postmates і Instacart почали безконтактну доставку їжі. Instacart недавно запустив опцію «Залиште замовлення у двері», при якій клієнти отримують в реальному часі фотографію своїх продуктів на порозі свого будинку по прибуттю. Адаптація нової функції була настільки успішною, що завдяки зростаючому попиту Instacart зробила її доступною для всіх своїх клієнтів.
Чи створять ці нові тенденції покупок постійні зміни в поведінці споживачів або все повернеться після завершення спалаху коронавіруса? Оскільки все більше людей залишаються вдома і роблять покупки в інтернеті, рітейлери, які пропонують онлайн-покупки та послуги доставки, зможуть розвиватися в такий час і надавати своїм клієнтам той досвід здійснення покупок, котрих їм потрібен найбільше.
Джерело: Bringoz
Переклад: Юлія Белінська