У Великобританії падає інтерес до одягу мас-маркету. Покупці починають вибирати компанії зі стійким розвитком

05.03.2020
5063

Фото: Robb Report

За даними дослідження Fashion Retail Academy, фаст-фешн рітейлери у Британії зазнають труднощів через зростання уваги споживачів до сталого розвитку, пише Charged Retail. За останній час серед покупців збільшилася кількість тих, хто вважають за краще придбати дорогий і довговічний одяг замість недорогого сезонного, що його продають фаст-фешн бренди.


 

Нове дослідження британської Fashion Retail Academy також показало, що кількість покупців, що віддають перевагу товари недорогих брендів, скоротилося з 46,2% до 14%.

Число покупців у Великобританії, які з більшою ймовірністю оберуть дорожчий, але довговічний одяг, з минулого року зросло на 33,8%, і вперше становить більше половини - 51,4%.

Індустрія моди є однією з найнебезпечніших для екології. Тільки в 2015 році цей сектор легкої промисловості забруднив атмосферу 1,2 млрд тонн парникових газів - це набагато більше, ніж за той же період виробили всі літаки і кораблі в світі, пише видання "Комерсант".

Найбільше для екології небезпечна концепція фаст-фешн, що просувається великими мас-маркет компаніями, виробниками одягу низької якості за доступною ціною. Вони стимулюють свого покупця купувати кожен сезон нові речі, щоб клієнт позбувся їх через кілька місяців і прийшов за новими. Здебільшого такий одяг зроблено з матеріалів, забарвлених хімічними барвниками, він не витримує великої кількості прань, швидко втрачає форму і найчастіше виявляється в сміттєвому відрі протягом півроку. Яскравими представниками фаст-фешн є Zara і H&M.

Інші гравці фаст-фешн ринку на британському ринку - такі, як Missguided, Boohoo або Primark, вже зіткнулися з загрозою з боку зростаючого ринку секонд-хенду: 66% покупців в даний час купують такий одяг.

"Споживачі нарешті стали приділяти особливу увагу сталому розвитку, і за останній рік ми стали свідками сильної зміни в звичках покупців", - говорить представник Fashion Retail Academy. "Вінтажний одяг присутній в продажу, а бренди стійкою одягу, такі як Patagonia, які пропонують довічну гарантію на свій одяг, стають все більш і більш популярними", — додає він.

Покупці йдуть від швидкої моди, з'являються нові хвилі споживачів, які хочуть платити за товари більш високої якості. Перехід до якості, а не кількості, переробка і покупка старих речей, означає не тільки економію грошей, а й відображення того, як клієнти все частіше звертають увагу на відходи фешн-індустрії та ланцюжок поставок.

Слово "стійкий" набирає популярність в пошукових запитах на онлайн-майданчиках. Вперше формулювання "сталий розвиток" оприлюднила Комісія ООН по навколишньому середовищу і розвитку в 1987 році в доповіді "Наше спільне майбутнє". Поступово під нею стали розуміти досягнення балансу між економічним, екологічним і соціальним вимірами розвитку людства. Простіше кажучи, сталий розвиток - це економічне зростання, яке не призводить до деградації навколишнього середовища і при цьому супроводжується дозволом соціальних проблем, зокрема, нерівності та бідності.

Термін "свідома мода" був введений шведською консалтинговою компанією Green Strategy, що спеціалізується на розробці стратегій по переводу брендів на свідоме виробництво одягу. "Свідома мода - це одяг, взуття та аксесуари, які виготовляються, реалізуються і використовуються найбільш свідомим чином з екологічної та соціо-економічної точки зору", — так пояснюють термін в Green strategy.

За останній рік продажі секонд-хенд одягу на Ebay досягли $ 239 млн (GBP 187 млн). За останні п'ять років продаж такого одягу на платформі виросли на 15%, а за 12 місяців (з червня 2018 по червень 2019 роки) на платформі було продано 20 млн вживаних речей. Пошук "sustainable" (стійких) речей виріс на 600% з липня 2016 року, в той час як кількість пошуків "used" (старих) товарів зросла на 417%, а кількість 'eco-friendly' (екологічно чистих) - на 344% .

Деякі мас-маркет рітейлери вже вживають заходів з перепродажу речей з власних колекцій. У квітні минулого року H&M почав продавати ношений (вінтажний) одяг спільно зі шведським секонд-хенд рітейлером Sellpy. Речі продаються на сайті бренду рітейлера - &Other Stories.

Майже чверть молодих людей від 18 до 24 років продають одяг через додатки для ресейла на платформах Depop або Vinted skyrockets.

Згідно з торішнім дослідженням Fashion Retail Academy, використання таких додатків за останні 5 років зросло на 113%.

Дослідження також показує, що молоді британські покупці - найекономніша вікова група: 22,8% осіб у віці до 24 років користуються додатками для перепродажу, в порівнянні з 18,4% у віці від 25 до 34 років і лише 6,8% в віці від 35 до 44 років. Крім того, близько 11,9% молодих людей продали свою непотрібний одяг друзям.

Нагадаємо, згідно зі спільним звітом рітейлера thredUP і аналітиків з Global Data

Згідно з торішнім дослідженням Fashion Retail Academy, використання таких додатків за останні 5 років зросла на 113%.

Дослідження також показує, що молоді британські покупці - найекономніша вікова група: 22,8% осіб у віці до 24 років користуються додатками для перепродажу, в порівнянні з 18,4% у віці від 25 до 34 років і лише 6,8% в віці від 35 до 44 років. Крім того, близько 11,9% молодих людей продали свою непотрібний одяг друзям.

Нагадаємо, згідно зі спільним звітом рітейлера thredUP і аналітиків з Global Data, в 2018 році обсяг ринку мас-маркету, де головними є гравці Zara і H&M, був оцінений в $ 35 млрд. За прогнозами аналітиків Global Data, вже через 10 років його може випередити ринок секонд-хенду.

Источник: Charged Retail

Перевод: Людмила Будина

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.