Великі рітейлери України готують план "Б" в разі перебоїв доставки товарів з Китаю

02.03.2020
3827

Фото: sonmax.co

За даними Державної статистики України в 2019 році імпорт товарів з Китаю склав майже $ 9,2 млрд — це 15,1% від загального обсягу ввезених товарів з різних країн. Через епідемію коронавируса частина заводів в КНР зупинили роботу, були скасовані частина авіарейсів, за даними учасників роздрібного ринку України, до середини березня припинені завантаження в портах. Видання rau.ua звернулося до рітейлерів з питаннями про те, яку частку в асортименті займають товари з Китаю та чи існують в короткостроковій перспективі загроза їх дефіциту. Більшість рітейлерів не відповіли на запити видання, але в "АТБ-маркет", "Ашан", мережі "Антошка" і "Фокстрот", Comfy, Eldorado кажуть, що дефіциту товарів з Китаю немає, а в разі перебоїв поставок у них заготовлено план "В". Ось більш розгорнуті відповіді компаній.


"АТБ-маркет"

В асортименті мережі частка вироблених в Китаї товарів становить близько 6%. Можливі зміни графіку поставок товарів з Китаю, пов'язані з останніми подіями навколо епідемії коронавируса, не зроблять істотного впливу на процеси формування асортименту. Якщо і виникнуть проблеми з поставками певних товарних позицій, компанія замінить їх аналогом українського або зарубіжного виробника.

"Ашан"

Більше третини імпортного асортименту мережі безпосередньо або побічно пов'язане з Китаєм. Однак весь імпортний товар замовляється заздалегідь. Тому зупинки в роботі заводів Китаю не скажуть на продажах першого кварталу.

У той же час, компанія усвідомлює ризики, пов'язані з ланцюгами поставок, і вже готує план «В» на випадок можливого погіршення ситуації. У зв'язку з тим, що завантаження в портах Китаю припинені до середини березня, ритейлер вже опрацьовує альтернативний план поставок на другий квартал, проводить детальний облік всіх поставок, авіаперевезення замість морських.

"Антошка"

У магазинах мережі представлено шість категорій товарів: Іграшки, Харчування, Гігієна, Одяг, Взуття і Меблі. Є групи, де частка китайського товару 5%, а є - де понад 70%. В цілому по мережі частка такої продукції в асортименті в більшості категорій не є ключовою. Партнери компанії говорять про те, що з боку виробників і постачальників ситуація під контролем.

Можливі затримки товару на 1-2 місяці, але в цілому для ринку дана ситуація не повинна бути критичною, тому що запаси на складах дистриб'юторів в більшості випадків розраховані на більш тривалі терміни.

У компанії дуже уважно стежать за розвитком подій і отримують сигнали про те, що ситуація в Китаї стабілізується.

Рітейлер готовий своєчасно реагувати на можливі ризики і вже веде переговори з основними постачальниками, а також розглядає варіанти поставок товарів, раніше не представлених в мережі. В асортименті магазинів є досить широкий вибір товарів з усього світу, що дозволить ритейлеру з мінімальними втратами пройти можливу кризову ситуацію.

"Фокстрот"

«Компанія Фокстрот, стежить за ситуацією, щоб оптимально спланувати операційні процеси і продажі. На даний момент середні запаси техніки і електронних гаджетів в цілому по країні не дають підстав для занепокоєння.

Eldorado

Ніякого дефіциту асортименту не очікується, а поставки з Китаю, як і з інших країн, йдуть в штатному режимі.

Comfy

Істотного дефіциту, який завадив би роботі компанії, не спостерігається. Китайські фабрики відновлюють роботу не так швидко, як хотілося б, тому очікує невелику «турбулентність» протягом двох-трьох тижнів. Але в цілому проблем з товаром немає.

Експерти

GfK Ukraine

В останньому прес-релізі компанії по ринку смартфонів, йдеться, що «в залежності від впливу коронавируса на глобальні ланцюжки поставок і виробничі потужності, попит може бути значно уповільнений».

Міжнародний валютний фонд

Якщо поширення вірусу незабаром припиниться, економіка Китаю швидко відновиться, а побічні ефекти в інших країни будуть залишатися відносно незначними і короткочасними.

Однак тривалий й більш серйозний спалах коронавируса призведе до більш різкого і тривалого уповільнення зростання в Китаї. Його глобальний вплив буде посилено за рахунок істотних збоїв в ланцюжку поставок і стійкого падіння довіри інвесторів, особливо якщо епідемія масштабно пошириться за межі Китаю.

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.