Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.
Як мережа “Червоний маркет” автоматизувала процеси поповнення запасів, прогнозування та ціноутворення
Фото: "Червоний маркет"
“Червоний маркет” — національна мережа магазинів товарів для дому, що працює у форматі one dollar store і налічує понад 170 торгових точок в Україні. За допомогою системи MySales компанія підвищила точність прогнозування товарів основного та акційного асортименту, оптимізувала товарні запаси та мінімізувала вплив людського фактора. Про це в інтерв’ю розповіли заступник генерального директора з питань комерції та маркетинга Ольга Данілочкіна та керівник відділу управління товарними запасами Юрій Тацоха
— Розкажіть, будь ласка, детальніше про бізнес “Червоний маркет” нашим читачам?
— Цього року мережі магазинів "Червоний маркет" виповниться 9 років. Перший магазин нашої мережі був відкритий у 2013 році у форматі магазину доступних цін із непродовольчими групами товарів. У нашому магазині ми запропонували клієнтам все необхідне у господарстві та у побуті, зібране у єдиному місці. Після успішного запуску вирішили масштабувати отриманий досвід локальної мережі з назвою «Best price». За перші 2 роки існування відкрили близько 20 магазинів у Києві та Київській області. Протягом цих двох років ми багато проаналізували не лише у контексті товарних пропозицій для клієнтів, а й загалом – хто наш клієнт, які переваги, звички, потреби. І одним із висновків було змінити назву «Best price», що важко запам'ятовується, на просту, зручну і асоційовану з нашим корпоративним кольором - «Червоний маркет».
Мережа активно розвивалася і зараз не зменшує темпи свого розвитку. Розвиток мережі включає не тільки кількісне зростання (кількість магазинів збільшилася вдесятеро), а й якісне. Адже масштабування будь-якого бізнесу неможливе без перегляду існуючих бізнес-процесів зі зміною та адаптацією до нових вимог – у тому числі і відкриття власного розподільчого центру, і впровадження системи автозамовлень, і багато інших.
Авторитетним підтвердженням того, що всі зміни справді якісно покращили та посилили мережу, стала висока нагорода компанії у 2021 році: «Червоний маркет» — найкращий ритейлер, у сегменті недорогих магазинів формату Dollar store!
— З якою метою ви звернулися до MySales? Який модуль впровадили першим?
— Компанія стрімко розвивається, і ми постійно шукаємо інноваційні та сучасні рішення для бізнесу. Першочергове завдання було — знайти інструмент управління промо. З усіх систем, які ми розглядали MySales, була найгнучкіша і підходяща під наші критерії. Першим планували впровадити промомодуль, але проаналізувавши, вирішили одразу впроваджувати інші модулі та перейти повністю на єдине рішення автоматизації управління товарними запасами.
— Як влаштований процес поповнення запасів складу і магазинах?
— Поповнення запасів у магазинах відбувається централізовано через розподільчий центр і може проходити за кількома схемами поповнення запасів, на даний момент використовуємо дві.
Перша – замовлення з розподільчого центру з поповненням запасів за графіком магазину.
Замовлення за такої схеми відбувається за графіком магазину і формується таким чином, щоб на момент наступної доставки залишку товару було достатньо для покриття мінімального товарного запасу на полиці (викладку).
Друга – замовлення з розподільчого центру під 0 без зберігання запасів (Pick-to-Zero).
Цей інструмент ми розробили разом з MySales. Базова логіка взята з механізму PBL (Pick-by-line) і полягає в тому, що товар, що приїжджає на розподільний центр, відвантажується під «0» і не займає місце на складі. Головною особливістю Pick-to-Zero є те, що розподіл по магазинах відбувається саме у день приїзду постачальника, а не за сформованим розподілом у день замовлення на постачальника, як у випадку базової логіки PBL. Це значно збільшує точність покриття потреби у магазинах і виключає варіант некоректного розподілу товару з розподільчого центру у разі, якщо постачальник привіз менше або більше базового замовлення.
Замовлення ж постачальників формується таким чином, щоб товару на розподільчому центрі було достатньо для покриття повної потреби магазинів за будь-якої зі схем відвантажень до моменту наступної поставки від постачальника на розподільчий центр.
Надсилання замовлення постачальнику здійснюється автоматично на електронну пошту.
— Як у вас працює ціноутворення? Які фактори впливають на продаж у вашому бізнесі і як ви їх враховуєте під час прогнозування продажів? Наскільки збігаються показники прогнозування та реальних продажів?
— Ми дуже ретельно відстежуємо ринок, і зараз ціноутворення працює так, щоб бути найкращими на ринку у кожному ціновому сегменті. Одним із запропонованих рішень компанії MySales – модуль «Моніторинг», який чудово справляється зі своїм завданням моніторингу конкурентів та надає розуміння, що відбувається у динаміці змін роздрібних цін на ринку.
Найголовніший фактор, який впливає на продажі — це відмінний асортимент, що відповідає відповідному сезону за класними цінами.
Система прогнозування продажів враховує багато факторів, які впливають на продажі, такі як цінова еластичність, сезонність, участь у промо, тренд, курсові коливання та інші. Точність прогнозування системи досить на високому рівні.
Також читайте: "Якщо в ритейлі не працює автозамовлення, то не працює нічого. Інтерв'ю з Олексієм Івасюком, MySales"
— Як багато ви проводите промо-акцій? Який відсоток товарів продається у промо? Як ви оцінюєте ефективність їх проведення?
— До проведення будь-якого промо-заходу необхідно підходити ґрунтовно. Усі промо у нашій мережі проводяться відповідно до промокалендаря, який враховує сезонні та календарні події та розробляється на рік вперед. Таке раннє планування промозаходів дозволяє більш якісно підготуватися до їхнього проведення. Починаючи з розробки комунікаційної стратегії промоперіоду, якісного мерчендайзингу до безпосередньо товарного наповнення з прогнозуванням продажів та відповідно якісними замовленнями. Таким чином, для кожного промозаходу до старту змодельовано ідеальний спліт проморолей товарів учасників промо, згідно з обраною стратегією, зафіксовано чіткі планові показники ефективності, на підставі яких можна оцінити досягнення поставлених завдань, а отже, і ступінь задоволеності клієнтами проведеним промозаходом.
Річний промоплан мережі магазинів «Червоний маркет» побудований таким чином, що протягом календарного року у нас постійно є промо для покупців – жодного дня без вигідних пропозицій для клієнтів магазинів «Червоний маркет»! Частка продажів акційних товарів залежить від самого промоперіоду, наприклад, для високих сезонів кількість акційних пропозицій значно вища, і досягає 80-90% від усього товарообігу мережі.
— Як довго тривав процес інтеграції MySales? Які ІТ-системи бізнесу потребували інтеграції? Якими результатами інтеграції MySales ви могли б поділитись?
— Повний процес інтеграції зайняв у нас три місяці, і ще стільки ж у продуктивному режимі для тонкого підстроювання системи під нашу специфіку та потреби по всіх модулях. Основними системами для інтеграції були 1С УПП, 1С WMS Логістика.
В цілому, впроваджені інструменти від компанії MySales допомогли нам підвищити точність прогнозування товарів основного та акційного асортименту; оптимізувати товарні запаси та мінімізувати вплив людського фактора шляхом максимальної автоматизації процесів.
Текст та фото: "Червоний маркет"