Спрага до затишку та повернення в офлайн: як почувався ринок меблів у 2021 році

31.01.2022
13951

Фото: wewood.eu

CMO інтер'єрного e-commerce Pufetto Валерій Попович у колонці для Retailers розповів про сім ключових спостережень року щодо купівлі меблів.


За результатами продажів 2021 року ми зафіксували низку тенденцій. Головне, що відбулося  —  покупці повернулися в офлайн та почали приділяти ще більше уваги домашньому затишку, адже тренд на ремоут за рік лише посилився.

Зростання попиту

У довготерміновій перспективі пандемія не знизила, а навіть підвищила попит на меблі. Оскільки це не придбання першої необхідності, цілком логічно, що навесні 2020-го продажі помітно впали. В умовах невизначеності люди купували лише необхідні речі. Але підсумки Pufetto як за 2020-й, так і 2021-й роки свідчать, що карантин не змусив українців купувати менше меблів. Продажі щороку зростають, і 2021 рік не став винятком.

Для цього є кілька причин. По-перше, усі потроху призвичаїлися до карантинних умов. Життя за пандемії стало новою нормою, доходи — більш стабільними, тож українці знову готові робити великі придбання.

По-друге, з’явився важливий і довгий тренд на віддалену роботу. Як результат — дім став місцем, де люди не лише живуть, але і щодня працюють. Тож зручні меблі та затишний комфортний інтер’єр нині відіграють більше значення, ніж будь-коли досі.

Українці купують у розстрочку

У 2020-му експерти Global Payments Report прогнозували, що світовий обсяг транзакцій за моделлю Buy Now Pay Later (“Купуй зараз, плати пізніше”) у найближчі три роки зросте мінімум на 50%. Українці не відстають від тренду. За даними "ПриватБанку" сервіс «Оплата частинами» вже підключена більш ніж у 91 800 торгових точках, у тому числі у більш ніж 9 200 інтернет-магазинах. Тож така опція на ринку меблів стала вже не бонусом, а важливою і бажаною послугою.

Повернення в офлайн

За дослідженням Deloitte, у перший рік пандемії майже половина людей купували меблі (повністю або частково) онлайн. Ми теж відчули цей тренд — у якийсь момент кількість продажів в онлайні підстрибнула до 40%. Але у 2021-му ситуація вирівнялася, і ми повернулися до своїх стандартних 10% онлайн 90% покупців, як і раніше, воліють наживо побачити диван або шафу перед тим, як їх доставлять додому. 

Втім, йдеться уже не про класичний офлайн, коли покупці особисто об’їжджають магазини, аби оцінити асортимент. Нині ми залучаємо аудиторію до офлайн-магазинів здебільшого завдяки діджитал-інструментам. Наприклад, працює модель online-to-offline: купувати офлайн приходять люди, які вже знайомі з брендом та заздалегідь придивилися кілька моделей на сайті. За підсумками 2021 року, переважна більшість клієнтів приїздили до офлайн-магазинів, попередньо відвідавши сайт.

Корпусні меблі

У 2021-му потужно зріс попит на корпусні меблі. Зокрема продажі шаф зростають у 2-3 рази швидше за продажі диванів. 

У чому причина? Тренди на ремоут і мінімалізм. Аби ефективно працювати, важливо сховати зайві речі і створити собі простір, який відтепер потрібен не лише для життя, а й для роботи.

Дизайн: мінімалістичні шафи, світлі дивани та яскраві ліжка

Триває тренд на чисті мінімалістичні лінії. Наприклад, у топ продажів 2021 року увірвався білий диван на ніжках з гудзиками, світлий та функціональний. Серед шаф віддавали перевагу пастельним відтінкам.

Водночас стало популярним додавати в інтер’єр яскраві акценти. Такий тренд підтверджує American Pantone Color Institute, який назвав кольором 2022 року Very Peri. І яскрава кольорова гама простежувалася у виборі кольорів для ліжок: пурпурні, темно-помаранчеві та бірюзові відтінки. 

Зріс попит на аксесуари

Українці дедалі більше прагнуть затишку. У 2021 році активніше купували обладнання для ванної кімнати, а також аксесуари для дому – килими, драбини, постільну білизну, подушки та наматрацники. Тепер їх купує кожен другий клієнт, водночас ще у 2019 такі речі замовляв кожен десятий.

На фото: CMO інтер'єрного e-commerce Pufetto Валерій Попович

Нові форми сервісу під час карантину

Серед іншого, у періоди “червоних зон” для залучення покупців до офлайн-магазинів були розроблені додаткові форми сервісів та послуг. 

Наприклад, компенсація вартості ПЛР-тесту. Клієнт робить тест, приїжджає до магазину та здійснює покупку — і отримує повернення вартості тесту у вигляді знижки на обраний товар.

Для тих, хто не хотів виїжджати з дому — пропонували відеоконсультацію з менеджерами: покупець міг подзвонити по відеозв’язку та наживо побачити меблі, їхні кольори та текстури, так ніби сам відвідав магазин. Цими двома послугами скористався кожен десятий клієнт.

Також покупці позитивно реагували на компенсування вартості таксі, адже у пандемію не всі готові користуватися громадським транспортом. Протягом 2021 року кожен 20-й візит покупців відбувався через замовлення безкоштовного таксі до наших магазинів.

Пандемія змінила правила гри на меблевому ринку. Зручний письмовий стіл, комфортний диван та якісні аксесуари раптом стали стратегічними придбаннями, які впливають на продуктивність та якість життя. Карантинні обмеження змусили магазини ставати гнучкішими та пропонувати покупцям нові сервіси та бонуси.

У прийдешньому і наступних роках прогнозуємо збільшення онлайн-продажів. У 2021-му 92% європейських онлайн-магазинів різних напрямків відчули ріст продажів від 10% до 40%. Меблева галузь закономірно відстає: диван частіше хочуть побачити наживо перед покупкою, аніж смартфон чи іграшки. Втім дуже скоро світ навчиться купувати онлайн і цю категорію товарів.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.