Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
У США послуги "купи зараз, плати потім" критикують за спонукання купувати речі, які споживачі не можуть собі дозволити. Дискусія дійшла Конгресу
Фото: Medium
У США зростає популярність BNPL-сервісів або Buy now pay later (купи зараз, плати потім), які дозволяють оплачувати онлайн-купівлі рівними частинами протягом короткого періоду часу. Покупці не укладають кредитний договір із банком та не сплачують додаткові комісії. Проте критики сервісу заявляють, що BNPL спонукає споживачів витрачати більше, ніж вони можуть собі дозволити, що знижує їхній кредитний рейтинг.
У даний час найбільшими гравцями на BNPL-ринку є Afterpay, PayPal, Affirm, Klarna, Splitit, Sezzle, Perpay, Openpay, Quadpay та LatitudePay. Один з найвідоміших гравців — шведська компанія Klarna — налічує 90 млн активних користувачів у 17 країнах, що здійснюють близько 2 млн транзакцій на день.
Попит на BNPL-сервіси на ринку США продовжує зростати, незважаючи на пандемію. За оцінками Accenture, з початку 2020 року витрати на покупки за допомогою BNPL збільшились на 230%. У 2021 році на BNPL припадатиме 6% продажів e-commerce у США, у грошах це $974,2 млрд. За даними Accenture, до 2025 року ця цифра перевищить $1,4 млрд, або становитиме 13% від інтернет-покупок.
Дискусія про плюси та мінуси сервісів переросла до обговорення у Конгресі США, повідомляє Retail Dive. Прихильники вважають, що послуги BNPL пропонують споживачам більш вигідні пропозиції, ніж кредитні картки з високими відсотковими ставками, на погашення яких можуть знадобитися роки. Крім того, подібні сервіси знижують витрати позичальників, серед яких найбільше представників покоління Z і розширюють вибір як для споживачів, так і для бізнесу. Так, недавнє дослідження сервісу Afterpay показало, що продавці, які підключили BNPL, отримують на 13% більше нових клієнтів. А за даними Credit Karma, 44% американців використовували BNPL для купівлі необхідних продуктів, що трохи більше, ніж роком раніше. Три чверті користувачів BNPL використовували цю послугу як мінімум двічі.
Критики даного сервісу вважають, що бізнес-модель "купи зараз - плати потім" заснована на спонуканні користувачів купувати товари, які вони не змогли собі дозволити. Згідно з дослідженням Credit Karma, 34% користувачів BNPL затримали один або кілька платежів. Опитування показало, що 72% користувачів заявили, що на їхню думку, їхній кредитний рейтинг знизився, а понад 30% респондентів заявили, що їхній кредитний рейтинг значно знизився.