Засновник Foodex 24 Владислав Савченко про автоматизацію всередині бізнесу: впровадження SCE дозволило зменшити складські витрати з 38% до 14,8%

11.10.2021
1126

Фото: Анастасия Рожинская

Foodex 24 зараз працює під новим брендом — Goodex це фуд-тех стартап, IT-інфраструктура якого займає найбільшу частку. Основною ідеєю цього проекту є створення короткого ланцюжка поставок і сучасних технологій у ній. Про автоматизацію всередині бізнесу та систему управління ланцюжком поставок, завдяки якій вдалося зменшити долю складських витрат у замовленні з 38% до 14,8%, на конференції "OmniForum 2021": Технології у рітейлі, розповів засновник Foodex 24 Владислав Савченко. 


Зараз Goodex має власний склад, доставляє замовлення за 90 хв, а ланцюжок доставок коротший ніж в онлайн-рітейлу: від постачальника продукція потрапляє на склад Goodex, потім йде збір, далі — автомобіль кур’єра та кінцевий споживач. 

Система SCM (система управління ланцюжком поставок) дозволяє краще задовольнити попит на продукцію організації і зменшити витрати на логістику і закупки. SCM охоплює весь цикл закупки товарів до поширення серед споживачів. До SCM входить дві підсистеми: SCP (supply chain planning) та SCE (supply chain execution).

SCP (supply chain planning)

Основною функцією SCP є: 

  • планування і прогнозування ланцюжків поставки,

  • планування операцій та продажів,

  • оптимізація ланцюжків поставки,

  • планування та оптимізація використання обладнання,

  • планування і використання сировини і матеріалів,

  • аналіз виконання поставок.

Важливо працювати з асортиментом та його доступністю. У Goodex система обліку направляє близько 20% постачальникам замовлення. Таким чином вдається розуміти у який час замовлення приїжджає, коли завантажуємо це на сайт, коли з'являється ця доступність і клієнт може замовляти.

SCE (supply chain execution)

У кожного бізнеса є ресурс, зазвичай людський, тому важливо планувати скільки вийде персоналу для виконання роботи та його маршрути. Тобто, якщо люди багато працюють, потім вони будуть швидко звільнятися, як результат плинність кадрів. Через це бізнес теж буде витрачати на інтеграцію нових людей.

Компанія зосередила свої зусилля на початковому етапі  на SCE системі в яку входять:

  • Система управління складом (WMS)

  • Система для управління перевозками (TMS)

  • Система для управління замовленнями ( ОMS)

Система управління складом (WMS)

Компанія написала  WMS систему, яка знає про товар все: його розмір, вагу, де він знаходиться, його терміни зберігання. Це допомагає оптимізувати пробіг по складу:  автоматично йде пропозиція куди товар краще розмістити, а також інформація де він лежить  і чи є в наявності.

До базових функцій WMS належить прийом товарів, сортування, моніторинг залишків, управління запасами, порядок розподілу товарів і їх збір, пакування, транспортування, управління трудовими ресурсами, автоматизація підйомно-транспортного обладнання та ін. 

Що зробила компанія?

  • Ввели адресацію на складі, розділивши склад на зони по категоріях для полегшення пошуку товару і кожному присвоїли свій код

  • В систему ( у нашому випадку Oracle ) ввели реальну фізичну модель складу з урахуванням його справжніх розмірів і характеристик у 2D режимі

  • Для оптимізації маркування комірок застосували штрихкодування, це позбавило необхідності маркувати комірки і товари вручну.

WMS допомагає вплинути на швидкість, юніт-економіку кожної людини. За рахунок прогнозування кількості заказів, вдається розуміти  яка кількість людей потрібна для певної кількості замовлень. Завдяки цьому компанія змогла зменшити затрати та оптимізувати ресурси.

Ця система інтегрована з іншими системами, у майбутньому планують інтегрувати все з розумними поличками, які будуть зчитувати і передавати інформацію про те що товар закінчується або ж його просто немає.

Система для управління перевозками (TMS)

Система управління транспортною логістикою — це актуальне програмне забезпечення для управління перевозками, яке дозволило: 

  1. Обрати оптимальний рівень доставки грунтуючись на вартості, ефективності і відстані, включаючи оптимізацію маршрутів для пулу замовлень, а також дає можливість бачити всі етапи ланцюжка поставок.

  2. Відслідковувати місце розташування замовлення і бачити розрахунковий час доставки замовлення клієнту.

  3. Вимірювати та відслідковувати продуктивність за допомогою звітів, панелей моніторинга і аналітики транспорту.

Що це дало?

  • знизилася доля витрат на логістику у замовлення, що призвело до зростання прибутку;

  • вдалося спростити ланцюжок поставок;

  • зменшився час на виставлення рахунків і документації;

  • звільнення часу: менша кількість ручних операцій призводить до зменшення затримок та прискоренню доставки;

  • можливість відстежувати вантаж як локально так і глобально на одній платформі; 

  • поліпшення в обслуговуванні клієнтів та задоволеності клієнтів завдяки оновленню у режимі реального часу і меншим затримкам доставки;

  • можливість масштабування бізнесу шляхом задоволення і перевищення вимог клієнтів для швидкої і своєчасної доставки  

Система для управління замовленнями ( ОMS)

У компанії Goodex система OMS служить для:

• відстеження замовлень від клієнтів;

• контролю рівня запасів;

• упаковка і відвантаження замовлень;

• синхронізації замовлень по різних каналах, наприклад, якщо клієнт замовляє на сайті, а забирає у відділенні «Нової пошти».

Що допомагає зробити система?

1. Система дозволяє збирати всі дані по замовленнях кожного клієнта (будучи пов'язаною з системою СРМ Бітрікс), що дає можливість організації персоналізованих розсилок у напівавтоматичному режимі (з перспективою повної автоматизації);

2. Моментально змінювати залишки товару, доступні до відвантаження на сайті онлайн-магазину;

3. При досягненні мінімальних порогових значень, здійснює автозамовлення продукції з урахуванням періодичності поставок кожного з постачальників (але категорійний менеджер може проводити ручне коригування, якщо порогові значення досягнуті у період акційних активностей, тобто система знаходиться не у штатному режимі);

4. Інформує працівників складу і логістів (будучи, інтегрованою з системами WMS і TMS) про замовлення і його вміст, дозволяє швидко здійснити комплектацію замовлення і розподілити його по замовленому часу і зоні доставки.

При такій схемі роботи зменшується паперовий документообіг з листами-замовленнями і знижується вплив людського фактора у процесі обробки замовлення.

Впровадження SCE на Foodex 24 дозволило зменшити долю складський витрат у замовленні з 38% до 14,8%

Записала: Вікторія Лаврентій 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.