Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Які технології в рітейлі 2020 року будуть актуальними в 2021 році
Фото: DQ Channels
Коронавірус сильно вдарив по рітейлу в 2020 році, але також сприяв значному прогресу в технологіях. В результаті галузь просунулася на кілька років за короткий період. Зручні способи самовивозу, магазини з меншою площею, персоналізація на основі штучного інтелекту будуть застосовуватися в 2021 році й в подальшому.
Машинне навчання і штучний інтелект
Машинне навчання — НЕ нова технологія, однак пандемія і збої в ланцюжку поставок, показали, наскільки вона цінна для рітейлу. Програми на основі штучного інтелекту, які використовували більшість рітейлерів, не були здатні прогнозувати раптовий дефіцит продуктів, збої в поставках або швидкий перехід до e-commerce.
Технологія машинного навчання має здатність вчитися на поточних подіях і вносити корективи в режимі реального часу. Це дозволило рітейлерам ефективно реагувати на удари пандемії. Тому компаніям слід впровадити швидку здатність машинного навчання в якомога більшу кількість власних операцій.
Рітейлер Kroger використовував платформу візуального навчання Everseen на основі машинного навчання для перегляду відео операцій магазину, розуміння складних процесів і управління для їх оптимізації. Інший рітейлер Best Buy працює з Google Cloud для об'єднання джерел даних і запуску моделей машинного навчання на основі цих даних для створення більш персоналізованих пропозицій і рекомендацій.
У міру того як рітейлери збирають все більше даних про покупців в онлайні, інструменти штучного інтелекту стають все більш складними. Наприклад, компанія CVS Pharmacy використовує дані своєї програми лояльності ExtraCare для аналізу індивідуальних кошиків, витрачених сум, частоти покупок і категорій споживчих товарів. Рітейлер Nordstrom заявив, що використовував списки побажань своїх клієнтів, щоб зрозуміти, які товари популярні під час щорічного розпродажу, і скорегував їх в режимі реального часу відповідно до вимог покупців.
Магазин в центрі уваги
Незважаючи на зростання онлайн-покупок і обмеження в роботі, офлайн-магазинам все ж вдалося вистояти. У минулому році магазини стали пунктами видачі інтернет-замовлень, збільшивши затребуваність самовивозу в магазині або на парковці.
У минулому році також спостерігалося зростання "темних" магазинів, які ритейлери можуть використовувати в якості пунктів збору замовлення останньої милі для самовивозу, або доставки додому без обслуговування всередині магазину. Оскільки Amazon Prime пропонує доставку всього за п'ять годин в деяких містах, кожному ритейлеру необхідно знаходити спосіб виконання онлайн-замовлень в магазині, щоб задовольнити підвищені очікування клієнтів.
Нові гравці в e-commerce
Під час пандемії інноваційні e-commerce платформи, як американські Shopify або BigCommerce надавали малому і середньому бізнесу можливість протягом декількох днів створювати повномасштабні онлайн-магазини. Потреба підприємств будь-якого розміру в швидкому виході в онлайн зробила затребуваним ці платформи, а також вплинула на збільшення кількості продавців на Amazon, Walmart, Google або eBay.
Крім онлайн-платформ, співпрацю з бізнесом пропонували агрегатори доставки, як Postmates Shop і DoorDash DashMart. Виходить, у 2021 році, кількість платформ зростає, що означає, що у рітейлерів будь-якого розміру є широкий вибір для співпраці.
Джерела: NBC, Chain Storeage
Переклад: Людмила Будіна