Повторний винахід велосипеду. Як подружжя з Києва розвиває сервіс міської доставки CargoCult

25.11.2020
5953
На фото: владельцы службы доставки CargoCult/ Фото: Анастасия Рожинская
Партнер проекту

На фото: владельцы службы доставки CargoCult/ Фото: Анастасия Рожинская

Олексій Хворостенко і Каріна Агаханова  кинули виклик автомобільній доставці в межах міста. З березня цього року вони розвивають доставку останньої милі на вантажних електровелосипедах CargoCult. Розповідаємо їх історію.


 

Спочатку була ідея


Обери собі роботу до душі – і тобі не доведеться працювати жодного дня у своєму житті. Ця цитата Конфуція точно описує шлях київського підприємця Олексія Хворостенко. Десять років тому він звільнився з посади фінансового аналітика, щоб почати роботу, котра йому до душі, і присвятити своє життя велосипедам. Спочатку він відкрив невелику веломайстерню на території благодійного магазину "Ласка", а в 2017 році разом з дружиною заснував LifeCycle. Це веломагазин, майстерня та кафе під одним дахом. Простір з часом перетворився на товариство велолюбителів. Якось знайомі підприємці попросили Олексія допомогти доставити на ярмарок їх продукцію і обладнання. Олексій встановив на велосипед батарею, навісив причіп і допоміг друзям. Це  наштовхнуло на думку про те, що велосипеди можна використовувати не тільки як засіб переміщення людей, а й вантажів.

 

Він почав цікавитися вантажними велосипедами і всім, що з ними пов'язано: шукав і читав дослідження, західну пресу, історію розвитку. Підприємець загорівся ідеєю власного вантажного велосипеда.

За даними дослідження CYCLE, 25% всіх товарів і 50% легких товарів в місті можна переміщати на велосипеді. У Копенгагені щодня переміщується 40 000 вантажних велосипедів, в Ріо-де Жанейро вантажі доставляють 11 000 каргобайків.

Готові вантажні електровелосипеди – недешеве задоволення, нові голландські коштують в середньому $ 5000. Олексій вирішив зібрати велосипед сам, тим паче у нього був подібний досвід. Велосипедну раму йому зварили в Краматорську, все інше – колеса, кошик, електробатарею, контролер, GPS-датчик – він встановлював сам. Коли перший велосипед був готовий, в Києві оголосили карантин, закрили магазини і громадський транспорт. Почався бум електронної комерції і доставки.

На сімейній нараді подружжя прийняло рішення запустити службу доставки і назвати її CargoCult, скорочено від cargo culture, дослівно – вантажна культура. "Ми хочемо, щоб в наших містах було менше пробок, менше шкідливих викидів і більше простору для людей, тому ми розвиваємо нову культуру доставки", – розповідає Каріна Агаханова, дружина і співзасновниця CargoCult.

 

Від ідеї до реалізації

Клієнтів вирішили шукати за допомогою соціальних мереж. Перше оголошення розмістили на Facebook в локальній групі жителів Подолу, пропонуючи скористатися доставкою за відгук в соціальних мережах. Оголошення помітили і про сервіс написали кілька міських ЗМІ, після цього з'явилися і перші клієнти. Ними виявилися дрібні підприємці – фермери, виробники і продавці крафтових продуктів, власники магазинів. Їм усім потрібна доставка – як для роздрібних клієнтів, так і для бізнесу. CargoCult почав доставляти киянам фрукти, овочі, ягоди, зелень, косметику. Перший місяць роботи показав, що вантажні велосипеди часто швидше автомобілів, принаймні, в центрі міста. Це пов'язано з тим, що велосипед не стоїть у заторах і немає проблем з паркуванням, за рахунок чого можна досить точно прогнозувати час доставки. Так, засновник "Сіті Ферма" Антон Чесноков розвозив мікрогрін (невеликі паростки овочів, зелені і трав, – ред.)  в київські ресторани на власному авто. Доставка з Подолу до центру з урахуванням пошуку місця для паркування займала дві години. CargoCult це робить за 15 хвилин. "Швидше просто не вийде  у жодного виду транспорту. Вважаю знайомство з CargoCult нашою щасливою знахідкою для бізнесу". – розповідає Антон Чесноков.

Почавши доставку, підприємці зіткнулися із завданням прийому платежів. Як виявилося, майже половина клієнтів бажає оплачувати свої покупки і доставку безпосередньо при отриманні. Засновники CargoCult розповідають, що спочатку не хотіли мати справу з готівкою, оскільки для цього необхідно вести окремий касовий облік, у кур'єра повинна бути здача. А у період пандемії паперові гроші – негігієнічно і небезпечно. Українські клієнти вже звикли оплачувати свої покупки картами і той, хто хоче надавати зручний сервіс, повинен це враховувати. Переказ "з карти на карту" – не найзручніше рішення, до того ж ще й нелегальне. Засновники думали, як вирішити цю задачу, і рішення знайшлося. В кінці літа "Ощадбанк" запустив сервіс ОщадPAY на базі технології Visa Tap To Phone. Це технологія, котра перетворює смартфон на платформі Android в POS-термінал для прийому оплат безконтактними банківськими картами і NFC-гаджетами без використання додаткового обладнання. ОщадPAY якраз був створений для малого бізнесу, котрий розвиває свою службу доставки – інтернет-магазини, ресторани, виробники. Засновники CargoCult вирішили підключити ОщадPAY для свого бізнесу.

Як відбувається підключення ОщадPAY. Розповідає Каріна Агаханова.

 

 

Ми шукали рішення, яке б дозволяло нам приймати безготівкову оплату за товари, які ми доставляємо, а також за наші послуги. Купівля і настройка POS-терміналу для кожного нового кур'єра – це додаткові витрати і складності. Рішення, яке робить з смартфона POS-термінал, ідеально нам підходить. Смартфон – це і так робочий інструмент кур'єра, на нього він отримує інформацію про те, які на сьогодні адреси доставки, телефонує одержувачам, тому було б логічно додати і можливість прийому оплати за допомогою смартфона.

Процес підключення можна розділити на три етапи – підписання документів, установка додатку на смартфон, тестування сервісу.
Для того, щоб підключити ОщадPAY, потрібно залишити заявку на сайті або зв'язатися з контакт-центром "Ощадбанку", після чого слід прийти в найближче відділення і підписати договір на еквайрингове обслуговування.

У нас вже був рахунок в "Ощадбанку", але для підключення ОщадPAY заводити його необов'язково. Після підписання договору з мого боку протягом кількох днів банк проводить перевірку. Через кілька днів менеджер банку, з яким я контактувала під час підписання договору, прислала мені в смс інструкцію з посиланням на додаток.

Щоб почати роботу, потрібно налаштувати персональний кабінет і додаток для кур'єра, який буде безпосередньо брати оплату. Персональний кабінет – це кабінет підприємця, він же – головний касир, який бачить всі транзакції,  може видаляти і призначати нових касирів / кур'єрів. Нашому кур'єру для того, щоб приймати оплату, потрібно завантажити на телефон два додатки (ОщадPAY і TapХpPhone), а також ввести логін і пароль, який йому задав головний касир для входу в додаток. Для прийняття безпосередньо оплати потрібно ввести суму у відповідне поле в меню програми оплати і прикласти картку до тієї частини смартфона, де знаходиться антена NFC (зазвичай вона розташована ззаду, біля камери).

Смартфон має працювати на операційній системі Android.7.0 і вище, з обов'язковим модулем NFC. Весь процес підключення та налаштування зайняв один робочий тиждень. З переваг – не потрібно витрачатися на абоноплату за обслуговування POS-терміналу, комісія – тільки відсоток від транзакції.

Ми тільки почали тестування, але вже отримали перші позитивні відгуки клієнтів, яким ми спростили процес оплати.

 

 

 

 

 

 Зручність як конкурентна перевага

Як клієнти вибирають, у кого купувати в інтернеті? На це впливає безліч факторів: ціна, зручність розташування, якість продукту, знання бренду, рівень сервісу. Олексій Хворостенко і Карина Агаханова переконані, що успіху досягають ті, хто ставлять на перше місце ідеальний клієнтський досвід. Це означає, що клієнту має бути легко робити замовлення, отримувати його в прогнозований час, оплачувати зручним для нього способом і, в разі чого, без складнощів повертати товар. В їх планах – розширення парку вантажних велосипедів, автоматизація процесів і поліпшення клієнтського досвіду. У своєму бізнесі вони роблять ставку на розвиток зручного сервісу доставки і оплати як її невід'ємної частини.

 

Текст: Ольга Бондаренко

Фото: Анастасія Рожинська

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.