Опитування: 32% власників бізнесу та топ-менеджерів вважають поточну ситуацію в Україні вдалою для купівлі-продажу бізнесу

13.12.2021
6720

Фото: Depositphotos

Юридична фірма Avellum досліджувала вплив коронакризи на настрої бізнесу купувати чи продавати активи/компанії у найближчі 6–12 місяців. Цього року було опитано понад 90 власників, топ-менеджерів та керівників юридичних відділів українських та міжнародних компаній. Згідно з дослідженням, 32% вважають поточну ситуацію в Україні вдалою для купівлі-продажу бізнесу.


Ключові висновки дослідження

За даними Avellum 70% респондентів назвали ситуацію в Україні прийнятною для покупки чи продажу бізнесу. Майже третина компаній (32%) впевнені, що ситуація зараз вдала. Тільки 11% вважають несприятливими умови для укладання таких угод.

2021 року зросла частка компаній, які планують придбати чи продати активи саме через пандемію. Продавці та покупці серйозніше ставляться до пандемії як фактора впливу на угоди М&A.

Покупці віддають перевагу всеосяжним гарантіям об'єкта купівлі та його повноцінній перевірці. Незважаючи на малу кількість об'єктів на продаж (тільки 30% готові продавати), 86% покупців розраховують на повноцінну перевірку об'єкта та прагнуть отримати від продавця гарантію його стану (92%). Очевидна тенденція до створення умов ринку покупця загалом.

Порівняно з 2020 роком, кількість потенційних покупців зменшилася з 50% до 37%. При цьому кількість компаній на продаж минулого року не змінилася (30%). Водночас, 50% опитаних компаній відзначили, що не планували і не планують продавати свій бізнес.

При цьому 50% потенційних покупців зацікавлені у покупці саме у зв'язку з пандемією. Їхня частка збільшилася порівняно з минулим роком. Це свідчить про те, що більшість компаній має опортуністичні настрої та вірить у майбутнє зростання економіки. Серед інших факторів покупці називають перспективи розширення присутності на ринку України чи вдалу нагоду для виходу на новий ринок.

Крім того, вдвічі збільшилася кількість компаній, які продаватимуть бізнес саме у зв'язку з коронакризою – 38% проти 18% у 2020 році. Серед інших факторів продажу продавці назвали зміну стратегічних планів головного офісу (41%) чи складності бізнес-середовища (21%).

Як і у 2020 році, більше половини продавців (60%) готові знижувати ціни через кризу. При цьому помітно зменшилося покупців, які чекають на знижки – з 94% у 2020 році до 56%. Тепер плани продавців та очікування покупців за знижками приблизно співвідносяться.

Істотно змінилася думка учасників M&A угоди про зовнішніх радників у кризовій угоді. Так, у 2021 році майже втричі зросла частка компаній (з 32% у 2020 році до 85%), які вважають, що зовнішні радники необхідні обом сторонам угоди.

Фото: Depositphotos

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.