Опитування: 42% підприємців не готові до нового локдауну

08.09.2021
714

Фото: simplybusiness.co.uk

За даними платформи OLX, 4 з 10 підприємців в онлайні вважають, що їхній бізнес не готовий до можливих карантинних обмежень. Компанія провела опитування серед OLX понад 2 000 підприємців. Публікуємо результати дослідження - чи готові власники до можливих карантинних обмежень і як складаються їхні відносини з клієнтами в Україні.


 

Онлайн-бізнес VS карантин

Незважаючи на можливі карантинні обмеження напередодні активного бізнес-сезону, підприємці продовжують розвивати свою справу в онлайні. Звичайно, переваги у тих, хто має власне підприємство або ж пропонує локальну продукцію і послуги.

  • 29% респондентів, що надають послуги, не відчули впливу пандемії;
  • 22% замовляють продукцію в Україні і стверджують, що швидкість поставки не змінилася. Більш тривалим очікуванням товарів в межах країни було лише для кожного десятого власника бізнесу;
  • 16% підприємців, які замовляють товари з-за кордону, зазначили, що поставки стали займати більше часу, а для 3% - і зовсім стали неможливими;
  • 42% підприємців вважають, що їхній бізнес не готовий до чергового локдауну, у той час як інші продовжують шукати правильні рішення. Серед них: активне ведення онлайн-магазину, збільшення товарних запасів, інвестиції у рекламні послуги

Портрет бізнес-продавця в інтернеті

Зараз найпопулярніші категорії для ведення бізнесу - продаж одягу та взуття, оренда і продаж нерухомості, автозапчастини, а також дитячі товари.

При цьому 93% онлайн-бізнесів відзначають, що їх щомісячний дохід з урахуванням всіх витрат і оплати податків не перевищує 20 000 грн. Ще 5% отримують від 20 000 до 50 000 грн, решта - понад 50 000 грн.

У середньому, у підприємців проходить 17 успішних угод на місяць. Деякі навіть мають рекордні показники - 90-99 виконаних замовлень. Незважаючи на середній показник постійних клієнтів - 9 щомісячно, існують випадки, коли більше 90 лояльних людей зверталися до власників бізнесу за повторним отриманням послуг або придбанням товарів.

Спілкування з клієнтами

  • для 42% підприємців розвиток і підтримка репутації - важлива частина їхнього бізнесу. Кожен третій вважає, що позитивний імідж важливіше, ніж прибуток і продажі. Не цікавляться питанням репутації своєї справи лише 6% власників.
  • У той же час поки тільки половині клієнтів важлива екологічність бізнесу. Так, 39% підприємців намагаються зробити товар або послуги, які надають, екологічно чистими. І ще 11% очікують сприятливих умов, коли їх підприємство зможе запропонувати екологічну альтернативу;
  • 8 з 10 власників бізнесу постійно стежать за зверненнями клієнтів і оперативно відповідають їм у чаті платформі або по телефону;
  • 57% частіше розміщують онлайн-оголошення і спілкуються з потенційними покупцями через смартфон: 68% вважають, що спілкування приносить позитивні враження, 23% відчувають і позитив, і стрес, у той час, як 2% відчувають ті чи інші труднощі у комунікації зі споживачем.

Більшість цінують клієнтів за:

  • швидкість покупки (45%);
  • своєчасні відповіді, відкритість і адекватність (37%);
  • довіру до бізнесу і товару (37%);
  • доброзичливість (34%).

У відповідь кожен сьомий підприємець готовий надати знижку лояльному клієнту. Ще 34% - оформлять замовлення у неробочі години, а 26% - у разі необхідності доставлять товар безкоштовно. Опитування підприємців на OLX показав, що 61% дратується, коли клієнт довго розпитує про товар і у результаті не купує його. 37% переживають через грубе і агресивного спілкування, а кожному четвертому власнику не подобається прохання про знижку.

Пріоритети у спілкуванні

  • 2 з 3 підприємців головним у спілкуванні з клієнтом вважають доброзичливість;
  • 63% відзначають, що вкрай важливо розібратися у товарі чи послузі;
  • 37% - називають пріоритетом гнучкість і вміння пропонувати нестандартні варіанти покупцеві;
  • 35% представників онлайн-бізнесу не просять клієнта залишити відгук;
  • 7% вважають, що позитивний зворотний зв'язок може бути ефективніше, ніж оптимізована реклама;
  • 57% вважають, що доцільніше інвестувати в онлайн-рекламу (у тому числі - рекламні пакети на сайтах оголошень);
  • 65% дотримуються правила: "Роби якісно і люди самі прийдуть".

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.