Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Опитування: 42% підприємців не готові до нового локдауну
Фото: simplybusiness.co.uk
За даними платформи OLX, 4 з 10 підприємців в онлайні вважають, що їхній бізнес не готовий до можливих карантинних обмежень. Компанія провела опитування серед OLX понад 2 000 підприємців. Публікуємо результати дослідження - чи готові власники до можливих карантинних обмежень і як складаються їхні відносини з клієнтами в Україні.
Онлайн-бізнес VS карантин
Незважаючи на можливі карантинні обмеження напередодні активного бізнес-сезону, підприємці продовжують розвивати свою справу в онлайні. Звичайно, переваги у тих, хто має власне підприємство або ж пропонує локальну продукцію і послуги.
- 29% респондентів, що надають послуги, не відчули впливу пандемії;
- 22% замовляють продукцію в Україні і стверджують, що швидкість поставки не змінилася. Більш тривалим очікуванням товарів в межах країни було лише для кожного десятого власника бізнесу;
- 16% підприємців, які замовляють товари з-за кордону, зазначили, що поставки стали займати більше часу, а для 3% - і зовсім стали неможливими;
- 42% підприємців вважають, що їхній бізнес не готовий до чергового локдауну, у той час як інші продовжують шукати правильні рішення. Серед них: активне ведення онлайн-магазину, збільшення товарних запасів, інвестиції у рекламні послуги
Портрет бізнес-продавця в інтернеті
Зараз найпопулярніші категорії для ведення бізнесу - продаж одягу та взуття, оренда і продаж нерухомості, автозапчастини, а також дитячі товари.
При цьому 93% онлайн-бізнесів відзначають, що їх щомісячний дохід з урахуванням всіх витрат і оплати податків не перевищує 20 000 грн. Ще 5% отримують від 20 000 до 50 000 грн, решта - понад 50 000 грн.
У середньому, у підприємців проходить 17 успішних угод на місяць. Деякі навіть мають рекордні показники - 90-99 виконаних замовлень. Незважаючи на середній показник постійних клієнтів - 9 щомісячно, існують випадки, коли більше 90 лояльних людей зверталися до власників бізнесу за повторним отриманням послуг або придбанням товарів.
Спілкування з клієнтами
- для 42% підприємців розвиток і підтримка репутації - важлива частина їхнього бізнесу. Кожен третій вважає, що позитивний імідж важливіше, ніж прибуток і продажі. Не цікавляться питанням репутації своєї справи лише 6% власників.
- У той же час поки тільки половині клієнтів важлива екологічність бізнесу. Так, 39% підприємців намагаються зробити товар або послуги, які надають, екологічно чистими. І ще 11% очікують сприятливих умов, коли їх підприємство зможе запропонувати екологічну альтернативу;
- 8 з 10 власників бізнесу постійно стежать за зверненнями клієнтів і оперативно відповідають їм у чаті платформі або по телефону;
- 57% частіше розміщують онлайн-оголошення і спілкуються з потенційними покупцями через смартфон: 68% вважають, що спілкування приносить позитивні враження, 23% відчувають і позитив, і стрес, у той час, як 2% відчувають ті чи інші труднощі у комунікації зі споживачем.
Більшість цінують клієнтів за:
- швидкість покупки (45%);
- своєчасні відповіді, відкритість і адекватність (37%);
- довіру до бізнесу і товару (37%);
- доброзичливість (34%).
У відповідь кожен сьомий підприємець готовий надати знижку лояльному клієнту. Ще 34% - оформлять замовлення у неробочі години, а 26% - у разі необхідності доставлять товар безкоштовно. Опитування підприємців на OLX показав, що 61% дратується, коли клієнт довго розпитує про товар і у результаті не купує його. 37% переживають через грубе і агресивного спілкування, а кожному четвертому власнику не подобається прохання про знижку.
Пріоритети у спілкуванні
- 2 з 3 підприємців головним у спілкуванні з клієнтом вважають доброзичливість;
- 63% відзначають, що вкрай важливо розібратися у товарі чи послузі;
- 37% - називають пріоритетом гнучкість і вміння пропонувати нестандартні варіанти покупцеві;
- 35% представників онлайн-бізнесу не просять клієнта залишити відгук;
- 7% вважають, що позитивний зворотний зв'язок може бути ефективніше, ніж оптимізована реклама;
- 57% вважають, що доцільніше інвестувати в онлайн-рекламу (у тому числі - рекламні пакети на сайтах оголошень);
- 65% дотримуються правила: "Роби якісно і люди самі прийдуть".