Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Які тренди можна очікувати на онлайн-ринку продуктів харчування
Фото: Food Industry Executive
Доставка продуктів онлайн зросла під час пандемії. За даними Nielsen, в США попит на продукти в онлайні різко виріс в серпні на 74% в порівнянні з роком раніше. Рітейлери вкладали величезні кошти в розробку онлайн-платформ і розвиток доставки продуктів. Грунтуючись на досвіді минулого року, ось що може стати трендами в онлайн-доставці продуктів з магазинів.
Онлайн-майданчики для продажу продуктів стануть новою нормою
Майже половина споживачів кажуть, що вважають за краще купувати продукти в онлайні. За даними Statista, доставка продуктів on-demand в США подвоїться з $ 14,2 млрд в 2017 році до $ 29,7 млрд в 2021 році. За попередній рік канал виріс вдвічі швидше, аніж очікувалося до COVID, і йому ще є куди рости.
У минулому році продуктовий e-commerce змінив звички і способи доставки продуктів додому покупців. Покупки продуктів в онлайні швидко стали мейнстрімом, зробивши e-commerce однією з основних тенденцій в продуктовій індустрії в 2020 році.
Наприклад, служба доставки Instacart в США пропонує послуги доставки і самовивозу свіжих продуктів і предметів першої необхідності в той же день. Крім Instacart серед доставки продуктів популярні Amazon Fresh і Walmart.
За даними сервісу Apptopia, продуктові компанії, такі як Shipt, Walmart і Instacart, в США зросли за минулий рік на 124%, 160% і 218% відповідно. Замовляти продукти в онлайні стає новою нормою, і цей тренд збережеться в цьому році.
Об'єднання замовлень
Практично жодна компанія не давала можливості об'єднати кілька замовлень з різних місць в одне. Замість цього користувачам доводилося розміщувати замовлення кілька разів, щоб отримати їжу від декількох постачальників. З огляду на такі незручності, компанії, можуть задуматися над розширенням варіантів доставки, дозволивши робити замовлення одночасно з декількох місць. Це стосується, в тому числі і доставки готової їжі.
У покупців з'явиться більше опцій самовивозу
Самовивіз дає можливість самостійно вибирати час, коли зручно забрати замовлення, не переплачувати за доставку і скоротити кількість контактів з людьми.
Все більше магазинів почали вводити опцію забрати замовлення в магазині або на парковці магазину. Згідно з дослідженням CommerceNext і CassarCo Strategy and Analytics, проведеним в липні 2020 року, 43% інтернет-користувачів в США заявили, що вони вперше спробували самовивіз на парковці під час пандемії.
Такий вид доставки дозволяє не тільки економити споживачам, але і самим компаніям на логістиці. Такі рітейлери, як Albertsons, Aldi, Sprouts і Target, під час пандемії значно розширили свої послуги з самовивозом з магазинів.
Знизити логістичні витрати також можна за допомогою встановлення сейфів для зберігання продуктів з регульованою температурою.
Мікро фулфілмент і dark stores
Зростання онлайн-замовлень змусило рітейлерів замислитися про місце збірки замовлень і можливе перенесення цього процесу з торгових залів до спеціально відокрмленого простору, наприклад, в задній частині магазину, в порожньому відділі або в окремому приміщенні, як dark store. У минулому році Amazon і Walmart, інвестували мільярди доларів в створення інфраструктури доставки і виконання замовлень.
Джордан Берке, колишній виконавчий директор Walmart і експерт з електронної комерції Tomorrow Retail Consulting, радить рітейлерам поступово вибудовувати стратегію переносу онлайн-замовлень з торгового залу в окремі приміщення, спираючись на кількість замовлень. Коли попит досить високий, є сенс відкривати власний dark store, а потім вкладати кошти в автоматизацію збору замовлення. За його оцінками, рітейлери можуть підвищити ефективність збору на 70%, просто перемістивши виконання замовлень в спеціально відведене місце.
Більш великі роздрібні мережі, такі як Target, виділяють спеціальне приміщення в своїх магазинах для збору онлайн-замовлень, які дозволяють використовувати різні методи доставки.
Підписка на доставку
Підписка на доставку - ще одна важлива тенденція в 2021 році.
Walmart запустив свою підписку Walmart +. За $98 в рік користувач отримує необмежену доставку до будинку, знижки на заправку і функцію швидкого пошуку, щоб зробити оплату в магазині більш зручною.
Інші продуктові рітейлери чинять так само. Мережа американських супермаркетів Hy-Vee запустила Hy-Vee Plus, підписку за $99 в рік, яка пропонує безкоштовну доставку продуктів і двогодинну експрес-доставку, а також інші знижки та переваги в магазині і онлайн.
Дні, коли покупці роблять великі закупівлі, зміняться
За даними Instacart в 2020 році відбулися помітні зміни в розкладі покупок споживачів в онлайні. Майже чверть (22%) американців повідомили, що стали закуповуватися продуктами в будні дні замість вихідних. В цілому в цьому році частка замовлень, розміщених в будні дні, на платформі зросла на 8%.
Замовлення, розміщені на Instacart в робочий час (з 9:00 до 17:00), збільшилися в цьому році на 32%.
Швидка доставка
Покупці звикли до змін в доставці за останній рік. Тепер вони хочуть доставку в той же день. Однак доставка останньої милі залишається дорогою і складною для рітейлерів. У США в настільки швидкі терміни продукти доставляє Instacart. Нещодавно Uber і DoorDash заявили про свої наміри доставляти продукти.
Джерела: Grocery Dive, Producebluebook, CB4
Переклад: Людмила Будіна