Forbes: Rozetka може бути зацікавлена у покупці банку в Україні

28.12.2021
805

Фото: Rozetka

За інформацією двох незалежних співрозмовників Forbes на фінансовому ринку, маркетплейс Rozetka вів переговори щодо купівлі "Ідея Банку" у польського Getin Holding. Крім онлайн-ритейлера угодою цікавився також грузинський TBC Bank і український "ПУМБ", який у результаті купив банк за $50 млн. Rozetka була у "шорт-листі" з трьох потенційних покупців, розповів співрозмовник Forbes, який знайомий із процесом продажу банку. Переговори не дійшли до стадії обговорення суми потенційної угоди, зазначає інший співрозмовник.

У свою чергу, співзасновник Rozetka Владислав Чечоткін відмовився відповідати на запитання Forbes про покупку банку. Також від коментарів утрималися у прес-службі. Наводимо думки експертів, опитаних Forbes, навіщо Rozetka новий актив.


Купівля банку для маркетплейсу типу Rozetka – це крок до створення власної екосистеми, прокоментував Forbes ситуацію CEO маркетплейсу "Епіцентр" Артем Шевченко. «Завдяки банку можна кредитувати покупців, коли вони на маркетплейсі оплачують товари частинами», – каже він. «Ще одна можливість – кредитування мерчантів, адже зазвичай це малий бізнес, який має касові розриви. Додаткова перевага – економія на комісії за еквайринг”, – зазначає Шевченко.

"Завдяки такому "суперзастосуванню" Rozetka зможе збирати та аналізувати дані користувачів, щоб удосконалити свій основний продукт – маркетплейс", – каже один із засновників e-commerce-платформи Hubber Олексій Лужковий.

Інвестиція у банк послуг не окупиться швидше, ніж за кілька років, вважає Лужковий. За його словами, Rozetka може собі дозволити подібні довгострокові проєкти, у тому числі завдяки підтримці інвестфонду Horizon Capital, який став співвласником компанії у 2015 році. Збільшити оцінку Rozetka – одне із завдань Horizon Capital, пояснює Лужковий.

Запуск фінансових послуг – один із способів капіталізації підприємства. «Таку компанію вважають інноваційним бізнесом, який закриває багато потреб споживачів», – каже Лужковий. Основа маркетплейсів – ІТ, тому від банків вимагатимуть бути технологічними, вважає Лужковий. Також для електронної комерції цікавими є фінустанови, які розуміють, як працювати з роздрібним банківським продуктом, додає він.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.