Лише 30% українців планують зробити покупку у “Чорну п'ятницю” — дослідження 4Serviсe Group

24.11.2021
824

Фото: 1News

4Serviсe Group напередодні Black Friday провела щорічне опитування українських споживачів, щоб визначити їхні плани щодо покупок. Згідно з опитуванням, інтерес українців до "Чорної п'ятниці" цього року знизився. Лише 30% опитаних планують покупки. Тоді як минулого року показник готовності до купівлі становив 70%.


 Що найчастіше планують купувати українці?

Серед тих, хто планує займатися «шопінгом», найбільше витратить на техніку (побутову та цифрову) – 67%, одяг та взуття – 57%, товари для дому – 38% та косметику і парфумерію – 22%. Товари для дітей та меблі планують купувати переважно покупці віком від 25 до 34 років (44% та 18% відповідно). Жінки, як і у минулих роках, значно більше купують косметику/парфумерію (34% vs 22%), але значно менше товари для автомобіля (5% vs 12%).

Як, де і для кого будуть купувати споживачі? 

Порівняно із 2020 роком, цього року українці планують більше купувати у звичайних магазинах (72% vs 53%), при чому більший попит зафіксовано по категорії товару – "техніка" (67% vs 51%).

Згідно з дослідженням, переважна більшість опитаних планує витрачати кошти на себе. Так, 40% респондентів планують потішити себе товарами на суму між 4 000 та 10 000 гривень.

Чи задоволені опитані минулим досвідом покупок у “Чорну п’ятницю”?

Минулий досвід покупок під час “Чорної п'ятниці” залишається практично незмінним: у 2019 р. 39% респондентів здійснювали покупки, у 2020 р. – 35%, при чому більшість серед цих покупців залишились незадоволеними рівнем знижок і лише менше чверті опитаних відзначають, що пропозиції знижок рітейлерів відповідали їх очікуванням (22%).

Підсумки дослідження: ставлення українців до "Чорної п’ятниці" у 2021 році 

Суттєвих відмінностей у зміні ставлення українців до "Чорної п’ятниці" не виявлено, як і у 2020 році у більшості покупців переважає негативне відношення до цього дня: 36% вважають, що це вигаданий привід для збагачення рітейлерів (2020 р. – 37%), а 10% згодні з твердження, що "Чорна п’ятниця" – це обман (2020 р. – 13%).

Основна причина відмови від здійснення покупок у Чорну п’ятницю серед українців – це недовіра: дві третини опитаних відзначили, що не вірять у знижки у "Чорну п’ятницю" (67%). Близько чверті опитаних (23%) просто не мають взагалі бажання щось купувати у цей день.

Діапазон оптимальної знижки у 2021 р. у порівнянні з попереднім роком дещо розширився і становить 37%-47% (2020 р. – 44%-47%), зниження нижнього порогу відбувається за рахунок саме чоловіків, для яких прийнятна знижка цього року становить близько 37% (проти 46% у 2020р.). 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.