Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
З цього року ФОП та онлайн-бізнеси зобов'язані використовувати ПРРО. Рекомендації щодо реєстрації та часті помилки
У жовтні 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон 1073, який кардинально змінює правила гри для фізичних осіб-підприємців — він зобов'язує використовувати РРО-бізнеси (фізичні особи-підприємці, інтернет-магазини), які раніше могли цього не робити.
З 1 жовтня 2021 починає діяти наказ Мінфіну, який зобов'язує HoReCa друкувати у чеку нові реквізити при продажу алкоголю: штрихкод товару, цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку, так званий акцизний код.
Власниця сервісу з оформлення документів та бухгалтерії для фуд-індустрії docx Аліна Хащевич та засновниця Horeca DA Дар'я Венжик на спеціальному вебінарі від Poster розповіли про те, як працювати з ПРРО, як уникнути помилок та що важливо врахувати. Retailers наводить основні тези вебінару.
Що таке ПРРО?
Програмний РРО (ПРРО) - це програмний продукт, який може встановлюватися на смартфон, ноутбук, планшет для генерації електронних фіскальних чеків та передачі зареєстрованих продажів до податкової. Цей продукт є аналогом касового апарату.
З 1 серпня 2020 року електронні чеки прирівняли до паперових. Електронний розрахунковий документ на програмному РРО створюється під час розрахунку, потім продавець відправляє їх у податкову, чек фіксується на сервері ДПС, йому присвоюється фіскальний номер із діапазону номерів, сформованих фіскальним сервером.
Електронний чек може бути відтворений на екрані моноблока, телефона або планшета, на якому встановлений програмний РРО. Чек може бути у вигляді QR-коду. Продавець може надіслати покупцю повідомлення через інтернет.
У чому відмінність програмного програмного забезпечення від звичайного?
- орган контролю дає безкоштовне програмне забезпечення, але програмне забезпечення вимагає доопрацювання, тому не можна його рекомендувати. ПЗ можна придбати за кошти у розробників ПРРО від 100 гривень;
- фіскалізація чеків відбувається всередині апарату завдяки вбудованому фіскальному модулю;
- висока гнучкість до законодавчих норм;
- кваліфікований електронний підпис не потрібен. Шифрування та захист чеків, звітів проводиться вбудованим модулем без участі людини.
Процес реєстрації ПРРО
Для реєстрації ПРРО потрібно дотримуватись наступних кроків:
- отримайте електронний цифровий підпис ФОП в Акредитованому центрі сертифікації ключів;
- зареєструйте точку продажу у кабінеті платника податків (вибрати: подання заявки 20-опп - тип об'єкта - назва об'єкта - ідентифікатор об'єкта - КОАТУУ - Адреса відповідно до права власності - Вид права на приміщення);
- подання заявки 1-ПРРО (вибрати: ідентифікатор об'єкта - КОАТУУ - назва об'єкта - адреса згідно з правом власності - "стаціонарний ПРРО" - "каса №1" - локальний номер 1 - "ПРРО в офлайн-режимі");
- реєстрація касира.
Помилки під час роботи з ПРРО
Фахівці з Poster зазначають, щоб успішно розпочати роботу з програмним РРО потрібно, зокрема, коректно підготувати аккаунт — запровадження кодів УКТ ЗЕД. Як правило, цей код вказується постачальником товару у документах, що свідчать про надходження товару (витратна накладна). Варто зазначити, що за помилкове написання коду УКТ ЗЕД у чеку застосовується штраф у розмірі 5100 грн.
Крім того, щоб уникнути помилок у роботі з ПРРО потрібно врахувати ще два моменти: касир повинен працювати тільки в одній касовій зміні, а відкривати фіскальну касову зміну потрібно тільки, якщо ви продаватимете алкоголь.
Устаткування для роботи з ПРРО може послужити: планшет або моноблок на ОС Windows або Android, сканер bluetooth або класичний та принтер для видачі чеків.
Приклад нової техкарти у системі Poster
Що має бути у фіскальних чеках ПРРО?
З 1 серпня 2021 року у фіскальних чеках має бути: найменування суб'єкта господарської діяльності, цифрове значення штрихкоду товару, сума округлення, найменування платіжної системи (платіжний інструмент, який використовують), валюту операції, QR-код.
З 1 жовтня 2021 року у фіскальних чеках має бути цифрове значення штрихкоду марки акцизного податку на алкогольні напої. Штрихкод акцизної марки складається з 4-х букв на латиниці та 6 цифр – наприклад, АААА123456.
Записав: Олександр Шаріпов
Джерело: Depositphotos