Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.
Дослідження Deloitte: поведінка споживачів у період святкових розпродажів у 2021 році
Фото: Depositphotos
Сезон розпродажів у листопаді-грудні вдруге проходить під час пандемії. Стає очевидним, що багато тенденцій у поведінці покупців збереглися, як, наприклад, покупки онлайн. Однак, за даними дослідження Deloitte, у покупців з'явилися нові звички, викликані змінами у світі рітейлу за останній рік. У ході опитування споживачів і керівників у рітейлі, аналітики прийшли до чотирьох висновків.
Святкові розпродажі більше цікавлять споживачів з високим доходом
Середні витрати у період свят зросли до $1463, що на 5% більше, ніж у 2020 році ($1387). Домогосподарства з високими доходами збільшують свої витрати, у той час як домогосподарства з низькими - продовжують зазнавати труднощів. З тих, хто планує не здійснювати покупки у цей період, 65% з сімей з низьким доходом.
Споживачі з високим рівнем доходу планують витратити на 15% більше, ніж у минулому році. У той же час споживачі з низьким рівнем доходу планують витратити на 22% менше, ніж у 2020 році.
При цьому 73% керівників у рітейлі очікують, що споживачі готові витратити цього року більше, ніж у попередньому. При цьому, як показує дослідження, споживачі готові зменшити свої витрати на підготовку до свята з $435 до $426 (-2%), але збільшити витрати на подарунки з $487 до $501 (+ 3%).
Споживачі поступово (повільно) повертаються до офлайн-шопінгу
Покупки у магазинах поступово повертаються, однак після торішнього святкового сезону, онлайн продовжує зберігати свої позиції. Згідно з прогнозами, частка офлайн-покупок збільшиться до 33% у 2021 році, але все ж залишиться менше 36% у 2019 році. При цьому частка покупок онлайн виросте, знизиться на 2% у порівнянні з 2020-м роком до 62%.
Середній чек в онлайні і офлайні сильно відрізняється. В офлайні він складе $440, в онлайн він у два рази більше - $924.
Термін доставки і наявність товару хвилюють споживачів
Як споживачі, так і топ-менеджери, стурбовані затримкою з доставкою і проблемами з дефіцитом товарів: 64% керівників у рітейлі стурбовані несвоєчасним отриманням запасів, а 75% покупців - відсутністю товарів у наявності.
Споживачі як і раніше прагнуть до комфорту: 73% вибирають стандартну доставку, інші - опцію забрати на узбіччі або у магазині. Очікується, що середня тривалість шопінгу збільшиться і складе більше шести тижнів: 68% споживачів збираються здійснювати покупки перед Днем Подяки, а 32% - пізніше, у грудні.
Для покупців важливі знижки
Купити товар зі знижкою є основним стимулом для 60% споживачів. Однак знайти товар за вигідною ціною може бути складно: 5 з 10 керівників роздрібної торгівлі очікують, що ціни на різні категорії товарів у цей святковий сезон виростуть. Таких очікувань також дотримуються майже 7 з 10 споживачів.
Deloitte опитав більше 4000 американських споживачів і 30 керівників найбільших компаній роздрібної торгівлі США.
Фото: Depositphotos